trn100 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Så universet har altså ingen naturlig forklaring, men en Gud som skapte universet høres fornuftig ut? Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden trn100 skrev (28 minutter siden): Så universet har altså ingen naturlig forklaring, men en Gud som skapte universet høres fornuftig ut? Hvis det finnes en gud så er den naturlige årsaken gud. Orden. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden PÃ¥inter skrev (1 minutt siden): Hvis det finnes en gud så er den naturlige årsaken gud. Orden. Da finnes han ikke, for orden er vel det siste vi ser nå om dagen? 😉 2 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden PÃ¥inter skrev (2 minutter siden): Hvis det finnes en gud så er den naturlige årsaken gud. Orden. Religion = Kaos. 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden trn100 skrev (2 minutter siden): Da finnes han ikke, for orden er vel det siste vi ser nå om dagen? 😉 Ja, universet vitner om enormt kaos. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden PÃ¥inter skrev (3 minutter siden): Ja, universet vitner om enormt kaos. Og Gud er selv etter 2000 år fullstendig fraværende 😉 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) PÃ¥inter skrev (7 minutter siden): Ja, universet vitner om enormt kaos. Spesielt, naar det er noe stort som har eksplodert. Da blir det litt, klabb og babb etterpaa. Men saa roer det seg etterhvert, kommer i system........ Endret 10 timer siden av Karltorbj 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden trn100 skrev (Akkurat nå): Og Gud er selv etter 2000 år fullstendig fraværende 😉 Hvordan vet du det? 😉 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Karltorbj skrev (1 minutt siden): Spesielt, naar det er noe stort som har eksplodert. Da blir det, litt klabb og babb etterpaa. Hvor lang tid tar lyset fra en synlig eksplosjon til det når jorden?…… Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden PÃ¥inter skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du det? 😉 Nå holdt jeg nesten på å spørre om du har sett han, men det har du selvsagt ikke. Men du har et forhold til han? Hvordan mener du han har bidratt til en postiv utvikling, på en positiv måte? Selv ser jeg bare elendighet med alle former for religion? 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden trn100 skrev (1 minutt siden): Hvordan mener du han har bidratt til en postiv utvikling, på en positiv måte? Selv ser jeg bare elendighet med alle former for religion? Så fordi verden er fullt av vold, egoisme, korrupsjon, døende klima og pandemier så betyr det at gud ikke finnes`? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden PÃ¥inter skrev (3 minutter siden): Så fordi verden er fullt av vold, egoisme, korrupsjon, døende klima og pandemier så betyr det at gud ikke finnes`? Kanskje ikke at han ikke finnes, men at han gir fullstendig f... 😉 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden PÃ¥inter skrev (7 minutter siden): Hvor lang tid tar lyset fra en synlig eksplosjon til det når jorden?…… Skjer eksplosjonen, 100 lysaar i fra oss, saa tar det 100 aar. Hvorfor spoer du om det? Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Karltorbj skrev (Akkurat nå): Skjer eksplosjonen, 100 lysaar i fra oss, saa tar det 100 aar. Og hvor langt unna var siste observerbare eksplosjon? Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden trn100 skrev (2 minutter siden): Kanskje ikke at han ikke finnes, men at han gir fullstendig f... 😉 Så fordi menneskene ødelegger verdens klima, fører kriger, bedriver korrupsjon, og ødelegger hverandre psykisk så betyr det at gud gir fullstendig f…?😉 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden PÃ¥inter skrev (3 minutter siden): Og hvor langt unna var siste observerbare eksplosjon? Vi fant ikke opp kruttet, men sto ganske naere, naar det smallt, for en fire milliarder aar siden, ihvertfall. Hva er det du vil frem til? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden PÃ¥inter skrev (2 minutter siden): Så fordi menneskene ødelegger verdens klima, fører kriger, bedriver korrupsjon, og ødelegger hverandre psykisk så betyr det at gud gir fullstendig f…?😉 Vel, siden vi andre bare er mennesker og den allmektige skaperen av alt virker fullstendig uinterresert var faktisk det en tanke som falt meg inn ja? 😉 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Karltorbj skrev (1 minutt siden): Vi fant ikke opp kruttet, men sto ganske naere, naar det smallt, for en fire milliarder aar siden, ihvertfall. Så der er en god stund siden sist det eksploderte noe i nabolaget vårt? Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden trn100 skrev (1 minutt siden): Vel, siden vi andre bare er mennesker og den allmektige skaperen av alt virker fullstendig uinterresert var faktisk det en tanke som falt meg inn ja? 😉 Da anbefaler jeg deg å undersøke litt nærmere. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden PÃ¥inter skrev (2 minutter siden): Da anbefaler jeg deg å undersøke litt nærmere. Har du noen kilder til min uitvilking på området utover bibelen? 😉 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå