Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Katt carport

Duriello

Anbefalte innlegg

Hei. Prøvde å bruke søkefunksjonen for å finne andre tråder med samme tema, samt google, men fant bare utdaterte tips.

Her i sameiet har vi carporter til alle leilighetene, folk i nabolaget har katt/katter. Disse har i den senere tid begynt å drite/markere i våre carporter. Noen som har gode tips for å hindre dette? Er det noen av løsningene som selges som faktisk fungerer for å holde kattene borte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (1 time siden):

Har sett folk prøve altslags greier opp igjennom. Aldri sett noe som fungerer bra.

En kompis prøvde noe som funket! Han tok en plankebit, nesten to meter lang, satte i 4 spiker, to i hver ende og strekte uisolert kobbertråd mellom de. Dette koblet han til stikkontakta.. Han kunne rapportere at det kom et stygt skrik fra katta, som tømte seg i det den ble zappet.. 
Nå anbefaler ikke jeg metoden da den ikke ser forskjell på dyr eller mennesker, denne historien var heller ment å få et smil på ansiktet ditt.

Lenke til kommentar
Woff skrev (10 minutter siden):

En kompis prøvde noe som funket! Han tok en plankebit, nesten to meter lang, satte i 4 spiker, to i hver ende og strekte uisolert kobbertråd mellom de. Dette koblet han til stikkontakta.. Han kunne rapportere at det kom et stygt skrik fra katta, som tømte seg i det den ble zappet.. 
Nå anbefaler ikke jeg metoden da den ikke ser forskjell på dyr eller mennesker, denne historien var heller ment å få et smil på ansiktet ditt.

Jeg er nok ikke så ivrig etter å få bort kattene at jeg vil gå så drastiskt til verks. 🫣😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (36 minutter siden):

Hadde folk vært ansvarlige

Det HÅPER jeg jo de er da.
Jeg har selv to katter og en hund og tror ikke dyra plager noen her. Kattene er kastrert og chippet, hunden er chippet og kattene går ut og inn i huset når de vil gjennom luka de har som ikke tillater andre adgang. 
Med disse dyra har vi sjelden besøk av andre katter / hunder og blir ikke plaget av markering på egen eiendom.
Til de som ikke likte metoden jeg nevnte, dette er selvsagt ikke akseptabelt på noen måte og ble bare nevnt nærmest som en spøk. Fyren som gjorde dette var en tidligere arbeidskollega og han er død for mange år siden, forsøket hans ble vel utført for 25 - 30 år siden. (Nå er jo strømmen alt for dyr.. :lol:)(nok en fleip)..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...