Spillredaksjonen Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april 260 milliarder kroner på mikrotransaksjoner Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april (endret) Forby mikrotransaksjoner og gambling ("loot boxes") i spill. Med referanse til deres tidligere artikkel med spørsmål om spill var bedre før...MAKE GAMES GREAT AGAIN!!! Og kan dere journalister fortelle meg en ting: Blir "Diablo 4: Vessel of Hatred" korrekt beskrevet som en "DLC"? Kjenner ikke Diablo IV (jeg sporet helt av etter Diablo 2), men for meg er Vessel of Hatred helt klart en tilleggspakke. Selv om selve anskaffelsesmetoden teknisk sett gjør det til en DLC (DownLoadable Content - siden det fysiske mediet er dødt, med store pappesker og masse spennende tilbehør som standard) siden det må lastes ned så er innholdet - det som definerer innholdet - en tilleggspakke. Vil dere kalle Red Alert 2: Yuri's Revenge, Diablo 2: Lord of Destruction og StarCraft: Brood War for DLC-er? Endret 13. april av PaladinNO 4 Lenke til kommentar
ili Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Er positiv så lenge det fører til at jeg får spill gratis, så kan de som vil kjøpe kosmetiske ting. Men når de begynner å selge spill for 900 kroner + du må kjøpe nyttige ting gjennom mikrotransaksjoner så blir det for gale. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Dette dreper spillindustrien helt og holdent. Husk å unngå alle spill med ingame kjøp. 2 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april At enkelte spill håndterer dette på en dårlig måte betyr ikke at andre gjør det. Mikrotransaksjoner i form av kosmetikk er helt greit. Lenke til kommentar
LampeLars94 Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Nå må faen meg lovverket komme på banen 1 Lenke til kommentar
CrazyChristian Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Og folk sier de ikke liker microtransaksjoner 😵 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Det er egentlig rart at ikke dette får større oppmerksomhet, dekning og "kritisk journalistikk", særlig med tanke på alle de rare kontroversene innen spill det siste tiåret. Jeg klarer ikke fri meg fra at det evinnelige maset fra og om "woke og anti-woke" har vært en nyttig avledning fra praksisen en del selskaper har bygget. 1 Lenke til kommentar
Tønne Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april (endret) Ikke rart studioer gidder å lage ordentlige spill lengre. Bedre å selge skins, bokser og annet ræl for evig tid i middelmådige spill laget med standard "assests" i UE5. Framtiden til spillbransjen ser mørk ut. Endret 13. april av Tønne Lenke til kommentar
Peteguy Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Iki skrev: At enkelte spill håndterer dette på en dårlig måte betyr ikke at andre gjør det. Mikrotransaksjoner i form av kosmetikk er helt greit. Det er mye bedre helt uten mikrotransaksjoner. Kosmetiske eller ei. Lenke til kommentar
Våken Mann Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april (endret) Heldigvis så er det indieutviklere som holder hjulene i gang. Koser meg nå med Schedule 1. GAMEPLAY FIRST! Ang. MTX så er det virkelig noe som ødelegger gameplayet i et spill så er det nettopp det. All progresjon i et spill bør være etter innsats av spilleren ikke vor tykk lommebok du har. Det sier seg selv. Spillselskapene utnytter barn og ungdoms multiplayer interesse. Det blir en gamingindustri for massene og en annen(indie) for mer kresne som meg. Endret 14. april av Våken Mann Lenke til kommentar
Feenyx Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Tønne skrev: Ikke rart studioer gidder å lage ordentlige spill lengre. Bedre å selge skins, bokser og annet ræl for evig tid i middelmådige spill laget med standard "assests" i UE5. Framtiden til spillbransjen ser mørk ut. *Fremtiden til AAA-studioene ser mørk ut. Spillbransjen helhetlig går så det ljomer, det finnes så mange bra spill fra mindre utviklere, som heller ikke koster 600kr og oppover. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Peteguy skrev (3 timer siden): Iki skrev (20 timer siden): At enkelte spill håndterer dette på en dårlig måte betyr ikke at andre gjør det. Mikrotransaksjoner i form av kosmetikk er helt greit. Det er mye bedre helt uten mikrotransaksjoner. Kosmetiske eller ei. Er det egentlig det? Betale for måneds abonnement, betale for dlc (expansions),betale fullpris for et online spill, etc. Synes det er mye bedre å slippe alt dette til fordel for å kunne betale for en kul hatt om jeg har lyst på en. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Aspiranten skrev: Dette dreper spillindustrien helt og holdent. Husk å unngå alle spill med ingame kjøp. Vil si at enorme ekstra inntekter ikke dreper industrien, snarere tvert imot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå