Gå til innhold

260 milliarder kroner på mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

image.jpeg.b83c488c20e76b59b22a6d5901c44db6.jpeg

Forby mikrotransaksjoner og gambling ("loot boxes") i spill. Med referanse til deres tidligere artikkel med spørsmål om spill var bedre før...MAKE GAMES GREAT AGAIN!!!

Og kan dere journalister fortelle meg en ting:
Blir "Diablo 4: Vessel of Hatred" korrekt beskrevet som en "DLC"?

Kjenner ikke Diablo IV (jeg sporet helt av etter Diablo 2), men for meg er Vessel of Hatred helt klart en tilleggspakke. Selv om selve anskaffelsesmetoden teknisk sett gjør det til en DLC (DownLoadable Content - siden det fysiske mediet er dødt, med store pappesker og masse spennende tilbehør som standard) siden det må lastes ned så er innholdet - det som definerer innholdet - en tilleggspakke.

Vil dere kalle Red Alert 2: Yuri's Revenge, Diablo 2: Lord of Destruction og StarCraft: Brood War for DLC-er?

Endret av PaladinNO
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er positiv så lenge det fører til at jeg får spill gratis, så kan de som vil kjøpe kosmetiske ting. Men når de begynner å selge spill for 900 kroner + du må kjøpe nyttige ting gjennom mikrotransaksjoner så blir det for gale. 

Lenke til kommentar

Det er egentlig rart at ikke dette får større oppmerksomhet, dekning og "kritisk journalistikk", særlig med tanke på alle de rare kontroversene innen spill det siste tiåret. Jeg klarer ikke fri meg fra at det evinnelige maset fra og om "woke og anti-woke" har vært en nyttig avledning fra praksisen en del selskaper har bygget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke rart studioer gidder å lage ordentlige spill lengre. Bedre å selge skins, bokser og annet ræl for evig tid i middelmådige spill laget med standard "assests" i UE5.

Framtiden til spillbransjen ser mørk ut. 

Endret av Tønne
Lenke til kommentar
Iki skrev:

At enkelte spill håndterer dette på en dårlig måte betyr ikke at andre gjør det.

Mikrotransaksjoner i form av kosmetikk er helt greit.

Det er mye bedre helt uten mikrotransaksjoner. Kosmetiske eller ei.
Lenke til kommentar

Heldigvis så er det indieutviklere som holder hjulene i gang. Koser meg nå med Schedule 1. GAMEPLAY FIRST! 

Ang. MTX så er det virkelig noe som ødelegger gameplayet i et spill så er det nettopp det. All progresjon i et spill bør være etter innsats av spilleren ikke vor tykk lommebok du har. Det sier seg selv. Spillselskapene utnytter barn og ungdoms multiplayer interesse. Det blir en gamingindustri for massene og en annen(indie) for mer kresne som meg. 

Endret av Våken Mann
Lenke til kommentar
Tønne skrev:

Ikke rart studioer gidder å lage ordentlige spill lengre. Bedre å selge skins, bokser og annet ræl for evig tid i middelmådige spill laget med standard "assests" i UE5.

Framtiden til spillbransjen ser mørk ut. 

*Fremtiden til AAA-studioene ser mørk ut. Spillbransjen helhetlig går så det ljomer, det finnes så mange bra spill fra mindre utviklere, som heller ikke koster 600kr og oppover.
Lenke til kommentar
Peteguy skrev (3 timer siden):
Iki skrev (20 timer siden):

At enkelte spill håndterer dette på en dårlig måte betyr ikke at andre gjør det.

Mikrotransaksjoner i form av kosmetikk er helt greit.

Det er mye bedre helt uten mikrotransaksjoner. Kosmetiske eller ei.

Er det egentlig det?

Betale for måneds abonnement, betale for dlc (expansions),betale fullpris for et online spill, etc.

Synes det er mye bedre å slippe alt dette til fordel for å kunne betale for en kul hatt om jeg har lyst på en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...