oxbow Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Skal sette opp hjemmeside med php, og da leste jeg at jeg trengte mySQL og apache server. Skal og bruke den til bnc'er men hvilken distro bør jeg velge da? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 En distro som har MySQL og Apache, dvs. ta den du vil ha. "alle" har MySQL og apache. Persolnig ville jeg sagt _Debian_ eller Fedora. Jeg er et Debian-server fedora-klient menneske. Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Har testa Debian før klarte det liksom ikke, men så jo jeg ikke noe god med linux heller så kanskje jeg går for red hat. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg skal akkurat det samme.. Jeg skal prøve meg på FreeBSD til en forandring. Kan jo teste det du også, skal visst være veldig lett og bedre enn Linux Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Fedora kommer med apache og sikkert også mySQL. Og er veldig veldig lett å sette opp! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Har testa Debian før klarte det liksom ikke, men så jo jeg ikke noe god med linux heller så kanskje jeg går for red hat. Redhat koster nå masse penger, så med mindre det er til bedriftsbruk hvor man krever support og greier, ville jeg absolutt satset på Fedora isteden. Du kan si at Fedora er "Redhat 10". Den har en raskere release-cycle og mangler support. Men på en annen side hadde man jo heller ikke support på download-versjonen av Redhat heller... Endret 17. januar 2004 av Langbein Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Har du tenkt å kjøre X (grafisk modus)? Dette tar mye systemressurser på at du kan peke og klikke i stedet for å lære seg noen kommandoer. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Kan clarkconnect takle jobben tro? OpenBSD kommer med apache ferdig oppsatt og innemurt, men jeg vet ikke hvordan det er med mysql. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Eg ville heller gått for freeBSD en OpenBSD. grunnet betre hw støtte og meir "nybegynner vennlig" opset. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 FreeBSD. Definitivt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 openbsd, er ganse ok, legg inn pakken webmin. Det er et must sammen med jed og bash Lenke til kommentar
moesen Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er vel ett naturlig valg og velge FreeBSD nå siden den nettopp kom ut med ny versjon, med bedre hw støtte Lenke til kommentar
xeon Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Når han spør etter hvilken distro han skal velge så er det vel ikke urimelig å anta at han ikke har kompetanse nok til å installere freebsd? ontopic: Jeg vil anbefale fedora. Sett den til å starte uten X og hvis du vil ha X innimellom skriver du init 5 som root... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Xeon: Godt poeng! På bsdforum.org blir man aldri/sjelden flama for å spørre om "enkle" ting, men det kommer ofte ikke noe annet svar enn "les håndboka/man-sida" med en link. Det er relativt mange proffe folk som driver med BSD, og de gidder ikke bruke så mye tid på å forklare ting som står skrevet annetsteds. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå