obygda Skrevet 18. april Forfatter Del Skrevet 18. april agvg skrev (6 minutter siden): Ja, men er det riktig ressursbruk? Det er jo antagelig spesielt smart og samle alle på ett lite område. Og er alle funksjoner like viktige så alt må ha samme sikkerhetsnivå? Det er tullete bruk av penger. Man kunne bygd vesentlig sikrere og billigere om man f.eks plasserte alt nær Gardermoen. Hvorfor skal regjeringen holde til på norges dyreste tomter? Det er slike grep som dette som kan bidra til politiker forakt.. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27324854
agvg Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april obygda skrev (8 minutter siden): Det er tullete bruk av penger. Man kunne bygd vesentlig sikrere og billigere om man f.eks plasserte alt nær Gardermoen. Hvorfor skal regjeringen holde til på norges dyreste tomter? Det er slike grep som dette som kan bidra til politiker forakt.. Det fine folket kan da ikke pendle så langt, husk at pendling i en time ut av Oslo er en evighet mens en time inn er en selvfølgelighet.. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27324857
obygda Skrevet 18. april Forfatter Del Skrevet 18. april agvg skrev (16 minutter siden): Det fine folket kan da ikke pendle så langt, husk at pendling i en time ut av Oslo er en evighet mens en time inn er en selvfølgelighet.. Pendler selv 3-4 timer daglig...men så er jeg jo formuende...Så da er det ikke så farlig... Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27324866
CH82 Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Jeg har fulgt med på hva Trumperne sier i sosiale medier om hvorfor de stemte på Trump. Ofte handler det om en forestilling om fiender (dvs. alle som er litt annerledes enn dem selv), og ideen om at disse fiendene har mer makt, muligheter og penger enn dem selv. Det spiller ikke noen særlig rolle om det er sant eller ei, poenget er at de selv skal få mer, mest, alt. De skriver om mikroskopiske problemer, som tampong-maskiner på guttedoen for eksempel. Det er jo forferdelig og en veldig god grunn til å stemme på en som vil ødelegge demokratiet og økonomien. Samma det, bare jeg får bort de tampongene! Hvis du virkelig er bekymret for at Norge skal bli som USA, må du heve tankene litt over det bagatellmessige og personlige. Om du har møtt EN utlending som har snyltet på systemet, eller to eller tre, så betyr ikke det at alle utlendinger gjør det. Dette er MAGA-tankegang. Du har rett til å mislike mennesker du møter, men du har ikke rett til å mislike folk du aldri har møtt og som du ikke vet noe som helst om. Skal du si noe generelt, må du basere det på forskning, ikke personlige erfaringer. Og eventuelle plastpose-problemer er små bagateller som folk henger seg opp i når de tar alt annet for gitt: Menneskeverd, solidaritet, åpenhet, demokrati, en solid økonomi. Jeg håper virkelig ikke at nordmenn er i ferd med å bli Trumpifisert. 6 1 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27324911
rabler Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april 35 minutes ago, CH82 said: Og eventuelle plastpose-problemer er små bagateller som folk henger seg opp i når de tar alt annet for gitt: Menneskeverd, solidaritet, åpenhet, demokrati, en solid økonomi. Jeg håper virkelig ikke at nordmenn er i ferd med å bli Trumpifisert. Det viste seg at fire kroner var den magiske grensen. Jeg går nå med tre nylonposer i jakkelommen til enhver tid 😄 Og dette har jeg felles med de fleste andre. Vi tilpasser oss den nye virkeligheten. Det er en helt essensielt del av det å være menneske. Når man lar andre få diktere hva man skal irritere seg over til den grad at man fokuserer mest på små irritasjonsmomenter som naboens hudfarge eller at korken sitter fast på brusflasken har man forlatt en sentral del av det å være menneske. Da er man nesten redusert til lettmanipulerte dyr uten gjenværende kognitive egenskaper. 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27324925
obygda Skrevet 18. april Forfatter Del Skrevet 18. april CH82 skrev (34 minutter siden): Jeg har fulgt med på hva Trumperne sier i sosiale medier om hvorfor de stemte på Trump. Ofte handler det om en forestilling om fiender (dvs. alle som er litt annerledes enn dem selv), og ideen om at disse fiendene har mer makt, muligheter og penger enn dem selv. Det spiller ikke noen særlig rolle om det er sant eller ei, poenget er at de selv skal få mer, mest, alt. De skriver om mikroskopiske problemer, som tampong-maskiner på guttedoen for eksempel. Det er jo forferdelig og en veldig god grunn til å stemme på en som vil ødelegge demokratiet og økonomien. Samma det, bare jeg får bort de tampongene! Hvis du virkelig er bekymret for at Norge skal bli som USA, må du heve tankene litt over det bagatellmessige og personlige. Om du har møtt EN utlending som har snyltet på systemet, eller to eller tre, så betyr ikke det at alle utlendinger gjør det. Dette er MAGA-tankegang. Du har rett til å mislike mennesker du møter, men du har ikke rett til å mislike folk du aldri har møtt og som du ikke vet noe som helst om. Skal du si noe generelt, må du basere det på forskning, ikke personlige erfaringer. Og eventuelle plastpose-problemer er små bagateller som folk henger seg opp i når de tar alt annet for gitt: Menneskeverd, solidaritet, åpenhet, demokrati, en solid økonomi. Jeg håper virkelig ikke at nordmenn er i ferd med å bli Trumpifisert. Håper heller ikke vi Nordmenn blir det - men tråden ble startet fordi jeg ville forsøke å komme under huden på hvordan dette kunne skje - og ditt svar viser jo at det KAN være mange små "bagateller" i den store sammenhengen som tilsammen får folk til å føle seg tråkket på. Og slike problemer oppstår jo ofte der man som majoritet lager regler og lover som kanskje passer majoriteten, men som tråkker på minoriteten. Og hva som er majoritet og minoritet varierer fra sak til sak - så i noen spørsmål er det minoriteten som trumfer majoriteten - ofte kan det jo bli slik i politikken at man må gi noe for å beholde en taburett. Og dersom det som dyttes frem fremstår som helt håpløst av majoriteten - vel da får du jo Trumpister...Og hva som regnes som bagatell av en regnes ikke nødvendigvis som bagatell av en annen gruppe. Sånn er det jo bare. Noen spørsmål er faktisk viktigere for enkelte enn andre. For noen kan det være miljø, andre klima (og de to kan faktisk være på kollisjonskurs i politikken). For andre igjen innvandring, kanskje skattepolitikk osv..Og dersom tilstrekkelig mange nok blir irritert og opprørt - så er min teori at dette kan trigge Trumpister. Derfor mener jeg at man må ha en ansvarlighet i alle spørsmål som påvirker folks hverdag - små som store - for om vi ikke gjør det - da føler folk seg overkjørt. Og jeg tror vi ser Maga som en reaksjon på feilslått politikk i lang tid - og jeg tror vi ser høyrebølgen i Europa som et tegn på feilslått politikk der. Og dersom man ikke evner å se alle grupper i samfunnet - men kun trumfer gjennom en del spørsmål..så vil man oppleve at det springer frem grupperinger som blir opprørt og kanskje er villige til å betale 145% i toll og gir blanke i dette bare man får tilgang til en skikkelig dusj med bra trykk hjemme......... Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27324926
agvg Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april @obygda Når politikerne ikke hører på sine velgere over tid blir det plass til ekstreme partiet, i Norge er makten til folket veldig redusert, vi har liten påvirkning på hvem som representerer dem utover parti, ofte flyttes partienes toppkandidater tid de valgdistriktene som har en mulighet, stortingsrepresentantene behøver knapt sette sin fot i fylket de representerer, mange av de har i praksis flyttet til Oslo og etablert seg der. Partidemokratiet står ofte ganske svakt, medlemene har begrenset innflytelse, vi prøvde og ha ordfører valg, det ble stoppet i og med man ikke kunne tåle direkte valg av kandidater. Og lojaliteten til partiet står alltid over lojaliteten til valgdistriktet de er valgt fra, har du noensinne sett en stortingsrepresentant gjøre opp status ovenfor sitt distrikt? Ola Borten Moe har skrevet endel rundt dette, at i praksis var spillet satt og de eneste han behøvde og bry seg om var partibyråktiet. Velgerne kom ett stykke ned på lista i hans tilfelle, og han syntes dette var veldig kritikkverdig. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27324959
FrihetensRegn Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Flyktninger, innvandrere eller andre grupper mennesker har enkelte rettigheter som overgår det nordmenn får. For eksempel må nordmenn som har bodd og jobbet i Norge og som er fullverdige medlemmer av folketrygden gå mange tunge og tøffe år på AAP før de får innvilget uføretrygd. Dette slipper mange syke flyktninger da de får sosialstønad og utbetalt summer som tilsvarer omtrent det samme som uføretrygd. Dette er noe av det FrP har snakket om at de vil utjevne slik at alle regler og rettigheter er like for alle. Utlendinger har også rett til sykelønnsordningen pga EU/EØS regler, noe som utnyttes i stor grad. Mange av de hardt inntjente skattepengene siler ut av landet som en sil. Masseinnvandring og velferdsstaten går ikke hand i hand, det er en selvmotsigelse. En velferdsstat er kun mulig i et mest mulig homogent samfunn der alle er like og alle stoler på hverandre. Slik er ikke Norge lenger. 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27324977
rabler Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april 1 hour ago, FrihetensRegn said: Flyktninger, innvandrere eller andre grupper mennesker har enkelte rettigheter som overgår det nordmenn får. For eksempel må nordmenn som har bodd og jobbet i Norge og som er fullverdige medlemmer av folketrygden gå mange tunge og tøffe år på AAP før de får innvilget uføretrygd. Dette slipper mange syke flyktninger da de får sosialstønad og utbetalt summer som tilsvarer omtrent det samme som uføretrygd. Dette er noe av det FrP har snakket om at de vil utjevne slik at alle regler og rettigheter er like for alle. Utlendinger har også rett til sykelønnsordningen pga EU/EØS regler, noe som utnyttes i stor grad. Mange av de hardt inntjente skattepengene siler ut av landet som en sil. Masseinnvandring og velferdsstaten går ikke hand i hand, det er en selvmotsigelse. En velferdsstat er kun mulig i et mest mulig homogent samfunn der alle er like og alle stoler på hverandre. Slik er ikke Norge lenger. Dette er en ondskapsfull løgn som du virkelig burde skamme deg for å spre. 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325021
CH82 Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) Sosialstønad som tilsvarer en vanlig norsk uføretrygd? Nei sorry, den tror jeg ikke på. Den må dokumenteres. Sosialstønad dekker kun det nødvendigste. Hvis sosialstønad er like mye som uføretrygd, hva er da poenget med å søke om uføretrygd? Dette er akkurat det jeg snakker om. Noen skriver noe som de ikke dokumenterer. Andre leser det og tenker: Oi, er det sånn det er! Da vet jeg det også. Hvordan vet jeg det? Jo, jeg leste det på nettet. Pålitelig norsk kilde. Mer skal det ikke til. Det er ikke sant at det er så veldig lett å snylte på det norske velferdssystemet, jeg tror ikke akkurat Nav betaler mer enn de må. Men vi må gjøre mer for å få friske folk i arbeid. Ikke diskriminere arbeidssøkere med utenlandsk navn, for eksempel. Arbeidsinnvandrere betaler skatt til Norge, hvorfor skal de ikke få sykepenger? Akkurat som i USA har forskjellene mellom de rike og de fattige har økt, men hvem er det de fattige skylder på? Skylder de på de rike nordmennene som kjøper biler til flere millioner? De som faktisk har en lavere skattesats enn de rike i USA? De som stikker unna pengene sine i Sveits? Neida, de skylder på utlendinger. Ikke fordi det er dem som stikker av med pengene, men fordi de er annerledes. Det er noe feil med fordelingen her. Mange blir skvist ut av arbeidslivet i stedet for å få mulighet til å jobbe i den grad de kan. De rike klager over skatten mens både inntektene og formuene deres har økt enormt de siste årene, og nå er det større forskjeller i Norge enn i de fleste europeiske land. Endret 18. april av CH82 1 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325022
FrihetensRegn Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Jeg elsker når jeg blir kalt for løgner av uvitende nettroll som ikke har hjernekapasitet til å komme opp med et godt argument utenom klassisk ad hominem. Supplerende stønad for uføre flyktninger under 67 år Sikrer deg en samlet inntekt som tilsvarer minste ytelse for uføretrygd hvis du er ufør og har flyktningstatus. Dette er uten skatt, altså det de får inn på konto. Til sammenligning får de med minstesats på AAP (skattbar inntekt) ca. 13 000 kr utbetalt etter skatt per måned om de er under 25 år gammel, og ca. 18 000 kr etter skatt om man er over 25 år gammel. De med minstepensjon har ca. 18 000-21 000 utbetalt månedlig avhengig av når de er født og siviltilstand. Jeg syns det er skammelig at vi har noen som kan komme her og "snike i køen" og få et beløp vi kan leve av samtidig som nordmenn på diverse andre stønader som sliter med sykdom og alderdom skal sitte å snu på hver krone for å få nok penger til mat. 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325151
Tussi Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april FrihetensRegn skrev (6 minutter siden): Jeg elsker når jeg blir kalt for løgner av uvitende nettroll som ikke har hjernekapasitet til å komme opp med et godt argument utenom klassisk ad hominem. Supplerende stønad for uføre flyktninger under 67 år Sikrer deg en samlet inntekt som tilsvarer minste ytelse for uføretrygd hvis du er ufør og har flyktningstatus. Dette er uten skatt, altså det de får inn på konto. Til sammenligning får de med minstesats på AAP (skattbar inntekt) ca. 13 000 kr utbetalt etter skatt per måned om de er under 25 år gammel, og ca. 18 000 kr etter skatt om man er over 25 år gammel. De med minstepensjon har ca. 18 000-21 000 utbetalt månedlig avhengig av når de er født og siviltilstand. Jeg syns det er skammelig at vi har noen som kan komme her og "snike i køen" og få et beløp vi kan leve av samtidig som nordmenn på diverse andre stønader som sliter med sykdom og alderdom skal sitte å snu på hver krone for å få nok penger til mat. Dette er nok før skatt Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325153
FrihetensRegn Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Tussi skrev (31 minutter siden): Dette er nok før skatt Det er ikke skatt på sosialstønad eller supplerende sosialstønad. Summen skal tilsvare samme eller mer enn det man får på uføretrygd. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325162
CH82 Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) Ja, dette er en av feilene: supplerende stønad er skattepliktig, så disse satsene er brutto. Dessuten er det ikke sosialhjelp, fordi det gis kun til de som er varig syke eller skadet. Det er en form for uføretrygd for innvandrere og flyktninger. Men til forskjell fra uføretrygd, trekkes ektefellens inntekt fra, krone for krone. All inntekt i husstanden trekkes fra her, finnes ikke noe fribeløp. Ifølge Nav matcher det den laveste uføretrygden. For de fleste er dette et dårlig alternativ til uføretrygd. Så det du presenterer, gir et feilaktig inntrykk av virkeligheten. Grunnen til at mange amerikanere lever i sin egen lille ko-ko boble, er at de har lest løgn etter løgn på sosiale medier. Det har blitt til en jungel av løgner som er umulig å trenge gjennom. Hugger ned ett tre/en løgn, men så er det en hel skog igjen. Destruktivt, unødvendig, poengløst. Hvorfor ikke kjempe for å øke satsene for AAP/uføretrygd/pensjon i stedet? Endret 18. april av CH82 5 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325166
rabler Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april 1 hour ago, FrihetensRegn said: Jeg elsker når jeg blir kalt for løgner av uvitende nettroll som ikke har hjernekapasitet til å komme opp med et godt argument utenom klassisk ad hominem. Supplerende stønad for uføre flyktninger under 67 år Sikrer deg en samlet inntekt som tilsvarer minste ytelse for uføretrygd hvis du er ufør og har flyktningstatus. Ikke bare er du en løgner, du er også totalt uvitende. Quote Skatt Det blir trukket skatt av pengene. Du må kontakte Skatteetaten for spørsmål om skattetrekket. Dette er regulert i Lov om supplerande stønad til personar med kort butid i Noreg. Formålet er å gi folk som ikke har lang nok botid i Norge et minimum av inntekt. Siden alternativet er at de blir kriminelle for å forsørge seg selv er dette et tiltak som sparer samfunnet for både tid og penger. 1 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325177
obygda Skrevet 18. april Forfatter Del Skrevet 18. april CH82 skrev (51 minutter siden): Ja, dette er en av feilene: supplerende stønad er skattepliktig, så disse satsene er brutto. Dessuten er det ikke sosialhjelp, fordi det gis kun til de som er varig syke eller skadet. Det er en form for uføretrygd for innvandrere og flyktninger. Men til forskjell fra uføretrygd, trekkes ektefellens inntekt fra, krone for krone. All inntekt i husstanden trekkes fra her, finnes ikke noe fribeløp. Ifølge Nav matcher det den laveste uføretrygden. For de fleste er dette et dårlig alternativ til uføretrygd. Så det du presenterer, gir et feilaktig inntrykk av virkeligheten. Grunnen til at mange amerikanere lever i sin egen lille ko-ko boble, er at de har lest løgn etter løgn på sosiale medier. Det har blitt til en jungel av løgner som er umulig å trenge gjennom. Hugger ned ett tre/en løgn, men så er det en hel skog igjen. Destruktivt, unødvendig, poengløst. Hvorfor ikke kjempe for å øke satsene for AAP/uføretrygd/pensjon i stedet? Så uføretrygede får ca 24.000 kr i mnd - skattefritt? Og dette skal dekke bolig,mat og klær..eller får man annen støtte i tillegg, f.eks bostøtte? Jeg skjønner jo at det er dyrt å bo i byen - men vår familie kunne levd greit på 24.000 i måneden. Vi er en famile på 3 som bruker vesentlig mindre enn dette i mnd - dog har vi ingen husleie da vi har gjeldfri bolig. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325178
rabler Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) 1 minute ago, obygda said: Så uføretrygede får ca 24.000 kr i mnd - skattefritt? Og dette skal dekke bolig,mat og klær..eller får man annen støtte i tillegg, f.eks bostøtte? Jeg skjønner jo at det er dyrt å bo i byen - men vår familie kunne levd greit på 24.000 i måneden. Vi er en famile på 3 som bruker vesentlig mindre enn dette i mnd - dog har vi ingen husleie da vi har gjeldfri bolig. Nei de må betale skatt. De har selvsagt ikke mulighet for å eie bolig. Endret 18. april av rabler 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325179
obygda Skrevet 18. april Forfatter Del Skrevet 18. april rabler skrev (1 minutt siden): Nei de må betale skatt. De har selvsagt ikke mulighet for å eie bolig. ok - så beløpet er FØR skatt og FØR utgifter til bolig,mat og klær? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325180
Duriello Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) obygda skrev (6 minutter siden): Så uføretrygede får ca 24.000 kr i mnd - skattefritt? Og dette skal dekke bolig,mat og klær..eller får man annen støtte i tillegg, f.eks bostøtte? Jeg skjønner jo at det er dyrt å bo i byen - men vår familie kunne levd greit på 24.000 i måneden. Vi er en famile på 3 som bruker vesentlig mindre enn dette i mnd - dog har vi ingen husleie da vi har gjeldfri bolig. Kommer jo an på hvilken uføregrad du har, hvor mye du har jobbet og tjent før du ble syk osv osv. Tror det absolutte max du kan få på ufør er 49x.xxx kr i året, da hadde du god inntekt før sykdom. 90% av de uføre får langt under dette. Endret 18. april av Duriello 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325181
rabler Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april 5 minutes ago, obygda said: ok - så beløpet er FØR skatt og FØR utgifter til bolig,mat og klær? Ja. 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952185-er-vi-i-ferd-med-%C3%A5-bygge-et-samfunn-i-norge-p%C3%A5-linje-med-trump-sitt-usa/page/13/#findComment-27325183
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå