CammiZ Skrevet torsdag kl 20:51 Del Skrevet torsdag kl 20:51 En Lg oled B4 65 tommer, er det en grei tv til 12 000? Eller lønner det seg å vente til C4 er på tilbud senere? Egentlig ikke så interessert i å bruke mer enn 15 000 på tv. Har hatt 55 B9 tidligere og den var helt fin for meg, så går vel ut fra at B4 ikke er noe dårligere. Så lenge ikke størrelsen gjør skjermen dårligere. Bruker bare til å se serier og en film i ny og ne. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet torsdag kl 21:53 Del Skrevet torsdag kl 21:53 Det er dårligere lysstyrke jo lavere modell. G > C > B Lenke til kommentar
Complexity Skrevet i går, 05:00 Del Skrevet i går, 05:00 Veldig grei tv ja. Høres ikke ut som du har så store krav.. Lenke til kommentar
dTd Skrevet i går, 05:12 Del Skrevet i går, 05:12 (endret) Jeg klarte å snappe opp LG G2 65 tommer for 12500 for et år siden (demo riktignok), og de var toppmodellen til LG for to år siden. Så selv om B4 ikke nødvendigvis er et dårlig kjøp, så er reg rimelig sikker på at man får i hvert fall en C4 til den prisen på tilbud senere. Så personlig ville jeg ventet. Endret i går, 05:18 av dTd Lenke til kommentar
bar1 Skrevet i går, 05:45 Del Skrevet i går, 05:45 Hvis C4 følger C3, C2 etc., er det tvilsomt om prisen for C4 65" havner under 15000 på tilbud. Alternativet kan da være å plukke opp en brukt eller demo C4. Må du ha tv nå, velger du B4. Jeg har sett 65" C1, C2 og B2 side ved side og jeg klarte ikke å se noen forskjell. Ble testet med HD, 4K (med og uten HDR) og gamle opptak for å sjekke oppskalering. Jeg valgte C1 da jeg fikk den til lavest pris. Siden du vurderer OLED regner jeg med tv-plassen ikke er plaget med mye direkte-lys (sol). Lenke til kommentar
dTd Skrevet i går, 08:24 Del Skrevet i går, 08:24 2 hours ago, bar1 said: Hvis C4 følger C3, C2 etc., er det tvilsomt om prisen for C4 65" havner under 15000 på tilbud. Alternativet kan da være å plukke opp en brukt eller demo C4. Må du ha tv nå, velger du B4. Jeg har sett 65" C1, C2 og B2 side ved side og jeg klarte ikke å se noen forskjell. Ble testet med HD, 4K (med og uten HDR) og gamle opptak for å sjekke oppskalering. Jeg valgte C1 da jeg fikk den til lavest pris. Siden du vurderer OLED regner jeg med tv-plassen ikke er plaget med mye direkte-lys (sol). I følge prisjakt har C3 allerede vært på tilbud for under 15 000kr, selv om det var snakk om 14 990 😛 Personlig ville jeg heller kjøpt en C4 til 15k enn en B4. Men det er jo heller ingen garanti at C4 havner under 15k mtp kronekursen, urolig marked osv... Men jeg er også over snittet interessert i TV og blitt veldig bortskjemt med min G2 65" og C2 77" 1 Lenke til kommentar
CammiZ Skrevet i går, 16:33 Forfatter Del Skrevet i går, 16:33 Ikke så voldsomt store krav til tv nei, men jeg liker at svart er svart, derfor ønsker jeg oled. Men samtidig så blir plassering i nærheten av et vindu så jeg regner med jeg må ha en gardin trukket for der på dagtid. Jeg tror kanskje jeg venter noen uker til og ser hva som kommer på tilbud. Evt lese meg opp på qled da, om det er bedre lysstyrke på dem? Men ønsker fortsatt ikke grå flekker rundt i kantene. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) 14 hours ago, CammiZ said: ...Evt lese meg opp på qled da, om det er bedre lysstyrke på dem?... Sørg i så fall for å kjøpe "ekte" qled. Ref. pågående forbrukersaker mot Hisense og TCL: https://arstechnica.com/gadgets/2024/09/tcl-accused-of-selling-quantum-dot-tvs-without-actual-quantum-dots/ https://arstechnica.com/gadgets/2025/03/overblown-quantum-dot-conspiracy-theories-make-important-points-about-qled-tvs/ https://www.theregister.com/2025/03/01/hisense_qled_tvs_are_just/ I ArsTechnica artikkelen (nr 2 i lista) fremgår det at også Samsung med stor sannsynlighet har jukset ifm. markedsføring av QLED. Endret 13 timer siden av bar1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå