Spillredaksjonen Skrevet torsdag kl 13:00 Del Skrevet torsdag kl 13:00 Utseld skjermkort går for spinnville prisar på Finn.no: – Heilt sinnssjukt Flaggskipet til Nvidia, RTX 5090, er framleis utseld i norske nettbutikkar. Fleire sel korta sine på Finn, men det er lite «scalping» å sjå der, for prisane er allereie så høge frå butikk. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet torsdag kl 13:11 Del Skrevet torsdag kl 13:11 Scalpere er en egen rase... Quote Ein som sel eit RTX 5090-kort for rundt 44 000 kroner, svarar at han kan vere med på artikkelen om me betalar 1000 kroner. Gamer.no takka nei til dette. 3 Lenke til kommentar
ChrisIhao Skrevet torsdag kl 14:34 Del Skrevet torsdag kl 14:34 Denne skjønner jeg ikke helt. I skrivende stund ligger det 3 5090'er på Komplett de har relativt mange av på lager, og det har også vært tilgjengelige kort på Proshop. Toppmodellene ligger ute til 40-44.000. Tror du må være rimelig blåst for å kjøpe et kort på Finn til 50.000 eller mer nå. Saken er at MSRP var 28.000 og noe, og nå skal de liksom ha 10-12 tusen mer enn det for kort som neppe er bedre enn stock kort. Tilgjengeligheten er der nå fordi folk har nådd smertegrensen. Fabrikkoverklokking er forøvrig en stor hoax etter mitt syn, og de fleste stock kort er like overklokkbare når det kommer til stykket. Jeg fikk tak i et vannkjølt (og enkelt overklokkbart) 5080 på release dato, og selv om jeg virkelig hadde lyst på et 5090 har jeg lagt fra meg DEN tanken. Ikke fått SÅ gode skussmål egentlig, og rett og slett ikke verdt slike ville summer. Knapt nok MSRP. Lenke til kommentar
Mala Skrevet torsdag kl 15:12 Del Skrevet torsdag kl 15:12 Wheeljack skrev (2 timer siden): Scalpere er en egen rase... Finnes en plass bak vedskjulet nede i ett hull i bakken for disse. Alt skal tjenes raske penger på. Søppelfolk 1 Lenke til kommentar
TMfrantic Skrevet torsdag kl 15:36 Del Skrevet torsdag kl 15:36 Dette har virkelig gått for langt. NVIDIA trenger hardere konkurranse. De kan ta det de vil for kortene sine nå virker det som. 40 tusen for et skjermkort beregnet for spill.. GALSKAP Kunne forstått prislappen hvis kortet kom med 128 gb minne, til bruk for å kjøre lokale AI modeller. Men med "stusselige" 32 GB så det ikke spesielt anvendelig for litt større modeller som vi gjerne vil prøve. 1 Lenke til kommentar
iR' BR34K Skrevet torsdag kl 16:21 Del Skrevet torsdag kl 16:21 ChrisIhao skrev: Denne skjønner jeg ikke helt. I skrivende stund ligger det 3 5090'er på Komplett de har relativt mange av på lager, og det har også vært tilgjengelige kort på Proshop. Toppmodellene ligger ute til 40-44.000. Tror du må være rimelig blåst for å kjøpe et kort på Finn til 50.000 eller mer nå. Saken er at MSRP var 28.000 og noe, og nå skal de liksom ha 10-12 tusen mer enn det for kort som neppe er bedre enn stock kort. Tilgjengeligheten er der nå fordi folk har nådd smertegrensen. Fabrikkoverklokking er forøvrig en stor hoax etter mitt syn, og de fleste stock kort er like overklokkbare når det kommer til stykket. Jeg fikk tak i et vannkjølt (og enkelt overklokkbart) 5080 på release dato, og selv om jeg virkelig hadde lyst på et 5090 har jeg lagt fra meg DEN tanken. Ikke fått SÅ gode skussmål egentlig, og rett og slett ikke verdt slike ville summer. Knapt nok MSRP. Me har lagt inn eit lite forbehold i artikkelen om dette. Intervjua blei gjort førre veke og blei teksten skrive i helga, og kunne med fordel vore publisert tidlegare. Lagerbehaldninga forsvinn nok kjapt igjen, men det hadde jo vore kjekt om dei faktisk blei liggande uselde og prisane fell. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet torsdag kl 20:25 Del Skrevet torsdag kl 20:25 Gleder meg litt til han skal forsøke å få en AM5-prosessor (9900X) til å funke på et AM4-hovedkort (x570). Lenke til kommentar
BadCat Skrevet torsdag kl 23:23 Del Skrevet torsdag kl 23:23 (endret) Beleilig at det står i bunnen at artikkelen er utdatert, etter at man har kastet bort tid. Endret torsdag kl 23:45 av BadCat Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet torsdag kl 23:39 Del Skrevet torsdag kl 23:39 Dette kaoset med å få tak i nye grafikk kort over flere generasjoner nå har egentlig lønt seg for oss som er så "dumme" at vi oppgraderer hver generasjon. 2080ti solgte jeg for mer enn jeg ga for det som nytt når jeg oppgraderte til 3080ti etter 2 års bruk, samme når jeg oppgraderte fra 3080ti til 4090 og det samme igjen når jeg oppgraderte fra 4090 til 5090. crypto og AI boomene har vært gunstige partnere for å få oppgradert PCen de siste 6 årene kan en si 😅. Så for en se hva som skjer når 6090 kommer om noen år. 1 Lenke til kommentar
ChrisIhao Skrevet fredag kl 08:21 Del Skrevet fredag kl 08:21 (endret) iR' BR34K skrev (16 timer siden): ChrisIhao skrev (17 timer siden): Denne skjønner jeg ikke helt. I skrivende stund ligger det 3 5090'er på Komplett de har relativt mange av på lager, og det har også vært tilgjengelige kort på Proshop. Toppmodellene ligger ute til 40-44.000. Tror du må være rimelig blåst for å kjøpe et kort på Finn til 50.000 eller mer nå. Saken er at MSRP var 28.000 og noe, og nå skal de liksom ha 10-12 tusen mer enn det for kort som neppe er bedre enn stock kort. Tilgjengeligheten er der nå fordi folk har nådd smertegrensen. Fabrikkoverklokking er forøvrig en stor hoax etter mitt syn, og de fleste stock kort er like overklokkbare når det kommer til stykket. Jeg fikk tak i et vannkjølt (og enkelt overklokkbart) 5080 på release dato, og selv om jeg virkelig hadde lyst på et 5090 har jeg lagt fra meg DEN tanken. Ikke fått SÅ gode skussmål egentlig, og rett og slett ikke verdt slike ville summer. Knapt nok MSRP. Me har lagt inn eit lite forbehold i artikkelen om dette. Intervjua blei gjort førre veke og blei teksten skrive i helga, og kunne med fordel vore publisert tidlegare. Lagerbehaldninga forsvinn nok kjapt igjen, men det hadde jo vore kjekt om dei faktisk blei liggande uselde og prisane fell. Hehe. Ja, det ble en rar timing her. Det må også nevnes at det jevnlig har dukket opp noen bolker med 5090'er, også før nå, men da til svært høye priser. 45k osv. Har fulgt med ganske nøye på dette, da jeg vurderte å selge 5080'en. Og helt enig. Jeg håper at de galeste spillentusiastene, samt virksomheter som trenger AI og øvrige gpu drevne funksjoner, er ferdige med å kjøpe det de trenger, slik at prisnivåene returnerer til jordkloden igjen. Men ville ikke holdt pusten. Kan godt være at å kjøpe kort til 40k er en bra investering. Hva blir prisen om eventuelle tariffer tilfaller. Endret fredag kl 08:25 av ChrisIhao Ekstra info Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet fredag kl 10:18 Del Skrevet fredag kl 10:18 Ren galskap. Jeg ville ha tenkt meg om selv om jeg var styrtrik, noe jeg ikke er. Umoralsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå