Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Betatt av ei som jobber i den lokale butikken

Gjest 47f8f...41e

Anbefalte innlegg

Uderzo skrev (16 timer siden):

Ja. Hun høres bare ut som hun er en hyggelig og utadvent person, ikke en som er romantisk interessert i deg.
At du kaller det en forelskelse er et lite rødt flagg som er et tegn på at du ikke tenker helt klart her.
Min klare anbefaling er å la det ligge, så beholder du den gode tonen du har med henne og slipper en klein situasjon, og potensielt en klein situasjon hver gang du er innom butikken.

Hei.

Jeg er ikke forelsket. Har ikke skrevet det. Det er @ilpostino som av en eller annen grunn har endret overskriften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du er for gammel for henne? Det kan ingen si sikkert uten å ha spurt henne direkte. Det finnes tross alt kvinner som foretrekker eldre menn🤷‍♀️

Men samtidig virker det mest sannsynlig at hun bare er hyggelig fordi det er en del av jobben hennes i serviceyrket. Du kan selvfølgelig prøve, men ikke ha for høye forhåpninger...

Endret av Kassettspiller
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 47f8f...41e skrev (På 10.4.2025 den 9.05):

Hei.

Som sikker så mange andre har jeg blitt interessert i ei som jobber på den lokale butikken min. Vi smiler, ler og tøyser med hverandre. Hun lyser opp i ansiktet når hun ser meg og hun smiler med hele seg. Ofte tenker jeg om hun gjør slikt til alle, men det ser ikke sånn ut da det er feks bare meg av flere i køen hun alltid sier; "Ha en fin dag." "Vi sees" osv.. 

Er jeg innbilsk og helt ut på jordet?

Søker litt feedback fra dere på hva man burde gjøre i et slikt tilfelle da jeg ikke klarer å legge fra meg tanken om å spørre henne om å bli bedre kjent på fritiden. 

Har lenge prøvd å finne en måte å komme inn på emnet uten at det skal bli kleint for henne. Hun er jo på jobb.

Har vurdert å si, når hun spør om jeg vil ha kvitteringen, om hun kan skrive ned brukernavnet sitt på Snap så jeg kan legge henne til. Det ville vel vært et slags tegn fra henne at hun er interessert, eller ?

Jeg er singel og 50 år, hun er rundt 30 år (og ingen ring på fingeren) 

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 47f8f...41e

Diskusjon om aldersforskjellen er en avsporing her. Begge er voksne med god margin, og kan selv ta valg basert på egne preferanser og forventninger og plusser og minuser.

Problemet her er at hun er på jobb, og gjør jobben sin, som er å være hyggelig og serviceinnstilt mens hun betjener sine kunder. For enkelte, særlig i mangelen på oppmerksomhet, kan det at noen er hyggelig med en, forveksles med interesse av en helt annen karakter. Utgangspunktet er at hun er "stucked" der og langt på vei nødt til å betjene trådstarter hvis det er hennes kasse som er betjent, eller hennes kasse som er foretrukket av trådstarter. Det samme gjelder kabinansatte på fly og ansatte som tapper øl på puben. Det er ikke ulovlig, men vil selv betegne det som problematisk, fordi du setter henne i en vanskelig situasjon: potensielt miste en kunde eller spille med på et spill som ikke fører noe sted og heller ikke er ønsket fra hennes side. Har selv vært daglig leder for bedrift som betjener publikum utad, og hvor vi måtte lage rutiner for betjening av kunder som har historikk for å vært påtrengende på enkelte av ansatte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (3 timer siden):

Diskusjon om aldersforskjellen er en avsporing her. Begge er voksne med god margin, og kan selv ta valg basert på egne preferanser og forventninger og plusser og minuser.

Problemet her er at hun er på jobb, og gjør jobben sin, som er å være hyggelig og serviceinnstilt mens hun betjener sine kunder. For enkelte, særlig i mangelen på oppmerksomhet, kan det at noen er hyggelig med en, forveksles med interesse av en helt annen karakter. Utgangspunktet er at hun er "stucked" der og langt på vei nødt til å betjene trådstarter hvis det er hennes kasse som er betjent, eller hennes kasse som er foretrukket av trådstarter. Det samme gjelder kabinansatte på fly og ansatte som tapper øl på puben. Det er ikke ulovlig, men vil selv betegne det som problematisk, fordi du setter henne i en vanskelig situasjon: potensielt miste en kunde eller spille med på et spill som ikke fører noe sted og heller ikke er ønsket fra hennes side. Har selv vært daglig leder for bedrift som betjener publikum utad, og hvor vi måtte lage rutiner for betjening av kunder som har historikk for å vært påtrengende på enkelte av ansatte.

Du sier alt jeg skriver, men på en annen måte. 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 timer siden):

Det finnes ingen regler om at 50 ikke kan være sammen med 30, så da kom kommentaren cope. Altså at du skal takle det.

Det finnes "del på to og legg til sju" selv om det ikke er en lov. Selvfølgelig vil noen reagere når gamle folk blir sammen med sekstenåringer også. Selv om det ikke er "ulovlig".

• Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, BadCat said:

Det finnes ingen regler om at 50 ikke kan være sammen med 30, så da kom kommentaren cope. Altså at du skal takle det.

Jeg har fremdeles ikke sagt noe som helst om jevnaldrende. Ikke putt ord i munnen på meg, er du grei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, frohmage said:

Det finnes "del på to og legg til sju" selv om det ikke er en lov. Selvfølgelig vil noen reagere når gamle folk blir sammen med sekstenåringer også. Selv om det ikke er "ulovlig".

Det som teller er hvem du er og hva du gjør. Alderen sier ikke noe om din verdi, eller hva du utretter.

Lav alder er ikke nødvendigvis et fortrinn.

Over 70.000 ungdommer i Norge mellom 20 og 30 år er utenfor skole, jobb eller trygdeytelser.

https://www.nrk.no/innlandet/stadig-flere-ungdommer-faller-utenfor_-det-er-bade-dyrt-og-skaper-sosial-problemer-1.16788318

At du er ung betyr ikke at det blir noe av deg. Når det er en mann med noen år på baken, kan man måle hvordan han ligger an.

Alder er kun et problem hvis man har dårlig helse eller ikke har fått til noe.

Når dette er sagt hadde jeg neppe lagt vekt til uttrykk fra selgere jeg møtte på deres arbeidsplass. Hvis man ikke er veldig frempå og får avklart situasjonen, får man nesten vente og se hvordan vedkommende oppfører seg i en annen sammenheng. Altså utenfor jobb.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
frohmage skrev (På 12.4.2025 den 15.39):

Vi som ikke er mods får bare se vedkommende som gjest 😉

Var egentlig et lite gjennomtenkt sleivspark. Jeg ser ikke vedkommende som annet enn gjest heller. Tror en må være super duper admin for å kunne nøste i akkurat det.

TrønderSodd skrev (På 12.4.2025 den 15.59):

Det er @ilpostino som av en eller annen grunn har endret overskriften.

Sorry. endret det til noe som (forhåpentligvis) er mer treffende.

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Betatt av ei som jobber i den lokale butikken

Synes dere er vel hard mot trådstarter.

Han får selv vurdere gevinst/risiko. Altså hvordan det vil bli dersom hun sier nei.

Å spørre noen om de har lyst å finne på noe en dag, og få nei tilbake, er ikke verdens undergang og behøver ikke forbli kleint for all fremtid.

"Jeg synes det er kjekt å snakke med deg. Kunne jeg invitert deg ut på en matbit".

"Nei/det passer ikke/jeg har kjæreste/jeg tror ikke det"

"Den er grei. Jeg følte bare for å spørre. Ha en fin dag videre."

Neste gang du er på butikken sier du bare hei på vanlig måte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (På 11.4.2025 den 18.33):

Ja men det er jo det man ikke veit kanskje hun liker modne menn ? eller en som kunne vært faren ? Kjente ei på 24 jeg som fant seg godt til rette med  en 60 åring 

Jeg kjenner også ei på 60+ som fant seg en kar på 30. AnneMa, heter hun. Spørsmålet er vel om man burde ta sånne anekdoter og anvende dem på sin lokale matbutikk hvor det sannsynligvis blir ganske kleint å handle.

Nå aner jeg ikke hvor gammel du er, men du kan jo spørre deg selv hvor realistisk det er at en kvinne på din alder + 35 år skal kunne vinne hjertet ditt. Ville du ønsket at noen med den aldersdifferansen den veien prøvde seg på deg et sted hvor dere vil treffes ofte etter avslaget?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke under noen omstendigheter gjør direkte fremstøt til folk på jobb som MÅ forholde seg til deg i fremtiden.

Dersom dette var en person på en butikk du aldri brukte, så kunne det vært innafor.
Dersom dette var en person som stort sett ikke jobber direkte med kunder, så kunne det vært innafor.

Du risikerer et nei, hun risikerer å få snudd sin arbeidsplass på hode. "Skal jeg slutte å smile og være hyggelig?", "Sender jeg feil signaler?", "Må jeg være mer avvisende?", osv.. det er ikke en trivelig arbeidssituasjon..

Dersom du skal gjøre noe her, så må du finne ut av hvor du "tilfeldig" kan møte på henne når begge har fri.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...