Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i ei som jobber i den lokale butikken

Gjest 47f8f...41e

Anbefalte innlegg

Gjest 47f8f...41e

Hei.

Som sikker så mange andre har jeg blitt interessert i ei som jobber på den lokale butikken min. Vi smiler, ler og tøyser med hverandre. Hun lyser opp i ansiktet når hun ser meg og hun smiler med hele seg. Ofte tenker jeg om hun gjør slikt til alle, men det ser ikke sånn ut da det er feks bare meg av flere i køen hun alltid sier; "Ha en fin dag." "Vi sees" osv.. 

Er jeg innbilsk og helt ut på jordet?

Søker litt feedback fra dere på hva man burde gjøre i et slikt tilfelle da jeg ikke klarer å legge fra meg tanken om å spørre henne om å bli bedre kjent på fritiden. 

Har lenge prøvd å finne en måte å komme inn på emnet uten at det skal bli kleint for henne. Hun er jo på jobb.

Har vurdert å si, når hun spør om jeg vil ha kvitteringen, om hun kan skrive ned brukernavnet sitt på Snap så jeg kan legge henne til. Det ville vel vært et slags tegn fra henne at hun er interessert, eller ?

Jeg er singel og 50 år, hun er rundt 30 år (og ingen ring på fingeren) 

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 47f8f...41e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • ilpostino endret tittelen til Forelsket i ei som jobber i den lokale butikken
Aetius skrev (På 10.4.2025 den 9.09):

Du er for gammel for henne.

Det kan være avhengig av hvor kompatible man er. Jeg er 15 pr eldre enn min kjæreste, men synes 20 åer på grensen. jeg er tilbøyelig til å tro et kvinnfolk på 30 kan ville ha barn i fremtiden, og hvis det blir noe med disse to blir TS en gammel pappa. 

Sånn generelt har livet lært meg det er bedre å prøve og risikere å få avslag enn å brenne inne med det. Jeg kan gi meg selv ganske mye mental juling hvis jeg feiger ut. Det verste som kan skje er at hun ikke er interessert, og da kan man iallefall gå videre istedenfor å fortsette å gå rundt helt surrete. Blir det nei, kan det bli litt klein stemning hvis TS fortsetter å gå i samme butikk også, så det er en del ting man må ta med i ligningen. 

Imaginacíon skrev (På 10.4.2025 den 9.26):

Som oftest er det i feil person.

Ser man på hvor mange som går fra hverandre eller skilles er det svært få forhold som faktisk varer over år. Man vet ikke det er feil person før man prøver. Det er en grunn til at mange forhold går dukken etter ~2 måneder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 47f8f...41e skrev (På 10.4.2025 den 9.05):

Som sikker så mange andre har jeg blitt interessert i ei som jobber på den lokale butikken min.

Viktig kontrollspørsmål, har du meir enn ein lokalbutikk?

Det skader ikkje å prøve eit lite framstikk, men samtidig så kan det være greit å ikkje stå ansikt til ansikt med same dama omnesten kvar dag om alt går skeis enten ved at du blir avvist der og då eller ved at du inngår eit kortvarig forhold.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 521ab...615
ilpostino skrev (4 timer siden):

Det kan være avhengig av hvor kompatible man er. Jeg er 15 pr eldre enn min kjæreste, men synes 20 åer på grensen. jeg er tilbøyelig til å tro et kvinnfolk på 30 kan ville ha barn i fremtiden, og hvis det blir noe med disse to blir TS en gammel pappa. 

Er jo litt bias ved svaret når du selv er såpass mye eldre.
Det jeg ikke helt skjønner med dere som finner dere i slike situasjoner er at ser dere ikke rundt dere de som er i disse situasjonene bare 10-20 år frem i tid? 

De fleste som gjør dette skal altså være pensjonist i 15+ år før partneren, dør veldig lenge før partner er også sannsynlig.
barnebarn/oldebarn man ikke får noe særlig kontakt med, venneforhold...  List goes on

Hvordan man vil utsette seg selv og partner for dette i framtiden er for meg uforståelig.

Man kan fint være kompatible "her og nå" og kanskje til og med 10-15 år frem i tid når man først går inn i et forhold med noen så mye yngre enn seg selv, men å tro at den kompatibiliteten varer livet ut er søkt.

De forholdene som har større gap i min omgangskrets er veldig enkle å se hvorfor de er.
Dama har lav til ingen selvtillit, og den økonomiske fordelen ved å bli sammen med noen som har 10+ år fordel på sin egen økonomiske front er for god til å la gå.   For er som jeg sier, man klarer jo fint å være sammen med noen eldre enn seg i greit mange år før man kjenner på forskjellen.

Anonymous poster hash: 521ab...615

Lenke til kommentar
Gjest 521ab...615 skrev (16 minutter siden):

Man kan fint være kompatible "her og nå" og kanskje til og med 10-15 år frem i tid når man først går inn i et forhold med noen så mye yngre enn seg selv, men å tro at den kompatibiliteten varer livet ut er søkt.

Dette vil gjelde uansett hvor stor aldersforskjellen er. Folk forandrer seg hele tiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest c79fd...777

Du gjør ikke noe med dette. Her er det garantert du som feiltolker og ser ting som ikke er der fordi du liker henne. Hun gjør jobben sin. Det blir fryktelig kleint for dere begge om du noen fremstøt her. 

Anonymous poster hash: c79fd...777

Lenke til kommentar
frohmage skrev (29 minutter siden):

Om man ikke kan få annet enn nei er det kanskje like greit å la det ligge.

Ja men det er jo det man ikke veit kanskje hun liker modne menn ? eller en som kunne vært faren ? Kjente ei på 24 jeg som fant seg godt til rette med  en 60 åring 

Lenke til kommentar

To godt voksne så hvem er vi til å si hva som skal være rett eller galt her?

Men som en generell tommelregel, gjør man A må man stå for B. Som betyr, deler du hva du tenker om henne må du være forberedt på at du kan få en reaksjon som gjør at du skulle ønske du aldri hadde delt det med henne, eller så blir hun smigret å ønsker kanskje at du inviterer henne med ut en dag.

Den eneste som til syvende og sist kan avgjøre hva som er riktig er du.

Jeg ønsker bare å poengtere nok en gang at hver aksjon har en lik eller sterkere reaksjon. Jeg har hørt om tilfeller hvor dette ble så kleint at én part sluttet i jobben, og det var den som delte følelsene sine først som måtte dra.

Du kan bare være utrolig betatt, uten at det er gjensidig, og det er alltid noe drit men ofte en realitet.

Hilsen kar snart 40 år som har vært rundt denne blokken noen ganger før.

🙏

Lenke til kommentar

Ja. Hun høres bare ut som hun er en hyggelig og utadvent person, ikke en som er romantisk interessert i deg.
At du kaller det en forelskelse er et lite rødt flagg som er et tegn på at du ikke tenker helt klart her.
Min klare anbefaling er å la det ligge, så beholder du den gode tonen du har med henne og slipper en klein situasjon, og potensielt en klein situasjon hver gang du er innom butikken.

Endret av Uderzo
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det viktige er maktforholdet her. Du risikerer at hun opplever det som å bli "antastet" (selv om du er aldri så grei og ikke mener det slik) på jobb, en situasjon hun ikke kan "flykte fra" eller unngå uten potensielt store følger for seg selv. Du, derimot, kan sannsynligvis velge å bytte butikk om det hele skulle være ubehagelig for deg.

Det nærmeste du kan og bør gjøre, slik jeg ser det, er å snakke med henne over tid og finne ut hva hun liker og er interessert i. Er noe av det noe som passer også for deg, kan du invitere henne med på hva det nå er SOM VENN og ta det derfra. Regelrett sjekking vil jeg sterkt fraråde i denne situasjonen.

Endret av Aetius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest cb3c8...9f0

Hei.

Som sikker så mange andre har jeg blitt interessert i ei som jobber på den lokale butikken min. Vi smiler, ler og tøyser med hverandre. Hun lyser opp i ansiktet når hun ser meg og hun smiler med hele seg. Ofte tenker jeg om hun gjør slikt til alle, men det ser ikke sånn ut da det er feks bare meg av flere i køen hun alltid sier; "Ha en fin dag." "Vi sees" osv.. 

Søker litt feedback fra dere på hva man burde gjøre i et slikt tilfelle da jeg ikke klarer å legge fra meg tanken om å spørre henne om å bli bedre kjent på fritiden. 

Har lenge prøvd å finne en måte å komme inn på emnet uten at det skal bli kleint for henne. Hun er jo på jobb.

Har vurdert å si, når hun spør om jeg vil ha kvitteringen, om hun kan skrive ned brukernavnet sitt på Snap så jeg kan legge henne til. Det ville vel vært et slags tegn fra henne at hun er interessert, eller ?

Jeg er singel og 50 år, hun er rundt 30 år (og ingen ring på fingeren) 

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 47f8f...41e

Så gøy å høre hvor håpløse menn er. Tilogmed 50 år! NEEEEI. Hun er garantert IKKE intressert I deg. Hun er hyggelig fordi du er for gammel for henne 😅😅

Anonymous poster hash: cb3c8...9f0

Lenke til kommentar

Spør om hun vil være med ut en dag, får du nei så slipper du å tenke på det.
Og det er ikke flaut om hun sier nei og du må innom butikken ved en senere anledning.

Om hun liker deg og vil være med ut så gi en god F i alle de som lever i steinalderen der alder er SÅ viktig.
Du lever en gang så hopp i det og du trenger ikke leve i uvisshet lenger.

Hilsen en som snart har vært gift i 10 år med ei som er 17 år yngre enn meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...