Gå til innhold

Bestille DVD-filmer via nettet

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
http://www.absurd-online.dk (om du handler her fra slipper du toll siden Norge ikke er med i EU)

Det hørtes jo ikke riktig ut i det hele tatt. Så lenge varene du importerer koster over 200 kroner så er det momspliktig. Har ikke brukt denne butikken før så jeg vet ikke hva de gjør, men jeg regner med at det som var ment sagt var at siden Norge er utenfor EU vil den danske momsen bli fjernet når de sender til Norge. Dette er forøvrig en praksis Amazon også har.

Og når det gjelder eBay så er det galt å anbefale dette som en nettbutikk, da du ikke handler av eBay men av privatpersoner og andre nettbutikker.

Butikker jeg vil anbefale er

Play, EzyDVD, DV-Depot og Snurr. Hver til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Hei

Har tenkt til å bestille The Texas Chainsaw Massacre - Special Edition 1974 ,fant ut at det vil koste 7.99*12(om det er kursen) rundt 96kr.Jeg slipper altså MVA/Toll.Hva mer skal posten f.eks ha når jeg henter den eller kommer den rett i poste.Har ikke tenkt til å betale med VISA,da jeg ikke har det.Hvor lang er leveringstiden?

No visa, no movie. Du må ha visa for å kunne bestille fra play.com, filmen havner i postkassen din. :yes:

Lenke til kommentar
Er ikke VISA et must fra alle utenlandske webshopper?

Kanskje noen støtter PayPal? Eneste forskjellen der, er vel at man betaler med Visa til PayPal, også sender de pengene videre til forhandleren... så da er man like langt.

Men det er jo kommet ett slags kontantkort for internettbutikker nå. Disse kan visstnok kjøpes på sånt som Narvesen, Seven Eleven og så videre. Vet ikke om disse støttes av butikker utenfor Norge da.

Lenke til kommentar

Enig i at Play er best. De sender filmene hver for seg, men det sikreste er å vente 1-2 dager mellom hver film dersom man bestiller flere er min erfaring, da slipper man garantert kluss med moms + man slipper å ha noe med posten å gjøre.

Noe annet er at i dag svarer det seg ofte ikke å bestille fra utlandet/over nettet dersom det ikke er noe spes man vil ha, OBS selger nye DVD filmer til under 200.- samme gjør elkjøp(klart £9,99(og under) tilbudene er bra). Faktisk har elkjøp mange bra og nye titler til 99.- i disse dager, dvs før påske hvertfall.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Hei

Har tenkt til å bestille The Texas Chainsaw Massacre - Special Edition 1974 ,fant ut at det vil koste 7.99*12(om det er kursen) rundt 96kr.Jeg slipper altså MVA/Toll.Hva mer skal posten f.eks ha når jeg henter den eller kommer den rett i poste.Har ikke tenkt til å betale med VISA,da jeg ikke har det.Hvor lang er leveringstiden?

No visa, no movie. Du må ha visa for å kunne bestille fra play.com, filmen havner i postkassen din. :yes:

Dumt.Får spøre mamma da :yes:

Edit:Støtter Visa Electron da?Jeg har det.

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hei

Dumt.Får spøre mamma da :yes:

Edit:Støtter Visa Electron da?Jeg har det.

Stikk ned i banken å få deg et skikkelig Visa. Koster 250 kr i året.

Lenke til kommentar
Enig i at Play er best. De sender filmene hver for seg, men det sikreste er å vente 1-2 dager mellom hver film dersom man bestiller flere er min erfaring, da slipper man garantert kluss med moms + man slipper å ha noe med posten å gjøre.

Noe annet er at i dag svarer det seg ofte ikke å bestille fra utlandet/over nettet dersom det ikke er noe spes man vil ha, OBS selger nye DVD filmer til under 200.- samme gjør elkjøp(klart £9,99(og under) tilbudene er bra). Faktisk har elkjøp mange bra og nye titler til 99.- i disse dager, dvs før påske hvertfall.

hm? Hvorfor vente i 1-2 dager mellom hver film? Play.com sender filmene hver for seg, uansett hvor mye du bestiller. :p

Lenke til kommentar

hm? Hvorfor vente i 1-2 dager mellom hver film? Play.com sender filmene hver for seg, uansett hvor mye du bestiller. :p

Joda, men har opplevd selv at posten "samler" og legger sammen sendinger som kommer sammen :( Tror dette avhenger av hvor heldig/uheldig du er(og sikkert litt med posten lokalt, det var i Trondheim jeg opplevde dette), går sikkert bra mesteparten av tiden. Hvorvidt posten har lov til dette eller skal gjøre dette har jeg sett mange versjoner av i begge retninger og posten har heller ikke kommet med noe entydig svar meg bekjent. Så poenget mitt var, siden play uansett sender separat og frakten er inkludert i prisen, så kan man spare seg litt bry(les unødig kontakt med posten) ved å passe på at posten ikke får inn 10 pakker i ditt navn samme dag.

Lenke til kommentar

Har hatt veldig bra resultater med www.dvdstrax.com og www.play.com

Kikket litt på www.cdwow.com også, de har ganske bra priser og rask service.

Tok meg en tur på www.snurr.no er der var det rimelig stive priser syntes nå jeg men.

519 spenn for en sesong med friends feks, sjekk det opp på play.. der går det samme for under 200 !

vel vel.. uansett håper jeg snart Per Kristian Foss kan innse at vi må vurdere tollgrensa på nytt!

Tollfritt inntil 1000 kroner hadde vært fint :thumbs:

Lenke til kommentar

DVDStrax for nye filmer, CDOn for billige DVD'er og Snurr.no for bra prisede samlebokser med norsk tekst etc.

DVDStrax er helt klart favoritten.

Alle tre kan du få giro på, men fra Snurr.no og DVDStrax betaler jeg med Mobilhandel, for da slipper jeg frakt og ekspidisjonsgebyr. ;)

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...