Smule8o Skrevet lørdag kl 18:11 Del Skrevet lørdag kl 18:11 Just now, MailMan13 said: Det var et utstyr man måtte spare en stund til får å få råd til. Hvor mange som ikke er spesielt interessert i hifi kjøper noe sånt i dag? Mange kjøper airpods som på ingen måte er dårlig. Mange kjøper lydplanker som begynner å bli ganske ok etterhvert. Mange kjøper ymse Sonos-systemer som jevnt over er ganske gode. Originale stereoanlegg i biler finnes nå mye som er helt ok av. Osv. Jeg vil påstå at "folk flest" har lydavspillingsutstyr som er bedre enn noen gang. For så lite som 2000kr får man to stk Google Nest Audio som er helt latterlig gode til en så lav pris. https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/google-nest-audio-speaker-review.58134/ Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet lørdag kl 18:16 Del Skrevet lørdag kl 18:16 (endret) Smule8o skrev (4 timer siden): Det forutsetter dog at det er fra samme master. Forekommer at det kun er "ødelagte" remastered versjoner som er tilgjengelig på streamingtjenester, mens man kan ha en eldre CD liggende som ikke er remastered. Da kan man lett oppleve CD-versjonen som overlegen selv om det egentlig ikke har noe med mediet i seg selv å gjøre. Har bare eldre CD'er i samlingen. Sitter litt skevt i forhold til høyttalerne og har stusset på at jeg ofte hører høyttaleren lengst unna svakere når jeg strømmer enn med fysiske format. Lyden er teknisk sett bra, men dynamikken og kanalseparasjonen ikke fullt så bra. Tilbake til tema, dette er min prioriteringsrekkefølge for lyden: 1) Høyttalerne 2) Forsterker 3) Pre (forforsterker) når det ikke er en integrert forsterker 4) Kilde (analog) 5) DAC om ikke integrert 6) Signalkabler 7) Høyttalerkabler 8 . Kilde (digital) Endret lørdag kl 18:21 av Neptun1 Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet i går, 09:14 Del Skrevet i går, 09:14 14 hours ago, Neptun1 said: Har bare eldre CD'er i samlingen. Sitter litt skevt i forhold til høyttalerne og har stusset på at jeg ofte hører høyttaleren lengst unna svakere når jeg strømmer enn med fysiske format. Lyden er teknisk sett bra, men dynamikken og kanalseparasjonen ikke fullt så bra. Tilbake til tema, dette er min prioriteringsrekkefølge for lyden: 1) Høyttalerne 2) Forsterker 3) Pre (forforsterker) når det ikke er en integrert forsterker 4) Kilde (analog) 5) DAC om ikke integrert 6) Signalkabler 7) Høyttalerkabler 8 . Kilde (digital) Og du nevner ikke romakustikk engang? Ellers enig i listen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå