Gå til innhold

Switch 2 vs ROG ALLY X

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en Xbox hjemme et par år. Jeg har ikke spilt supermye på den, men har game pass ultimate, noe som gjør at jeg også har åpning for å spille på Windows 11. Jeg bruker Steam til å spille en del på datamaskin. Jeg har ventet på Switch 2, men så slo det meg at Asus for eksempel har ROG ALLY X, som tilsynelatende lar brukere spille med en (lettversjon?) av Windows 11. Går jeg for Switch 2 vil jo det innebære at jeg må kjøpe spill som kun støttes på Switch'en, og ikke er en del av sfæren til Microsoft / andre enheter jeg har hjemme.

Jeg er litt vinglepetter, så hva anbefaler egentlig dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en rog, claw, legion eller steam deck om det er pc spill du skal spille.

Du kan eventuelt spille alt opp til switch 1 spill på dem også...

Psp etc gir lite mening nå for tiden. Eneste av de gamle konsollene som gir noe mening over en emulator er Nintendo ds. (3ds)

Switch 2 vil i teorien være et godt kjøp om du tenker å spille Nintendo spill. Det er også mulig den kommer til å kjøre enkelte tredjeparts spill bedre enn de pc håndholdte, men det er usikkert for øyeblikket.

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Switch 2 vs ROG ALLY X
ilpostino skrev (15 minutter siden):

Jeg har hatt en Xbox hjemme et par år. Jeg har ikke spilt supermye på den, men har game pass ultimate, noe som gjør at jeg også har åpning for å spille på Windows 11. Jeg bruker Steam til å spille en del på datamaskin. Jeg har ventet på Switch 2, men så slo det meg at Asus for eksempel har ROG ALLY X, som tilsynelatende lar brukere spille med en (lettversjon?) av Windows 11. Går jeg for Switch 2 vil jo det innebære at jeg må kjøpe spill som kun støttes på Switch'en, og ikke er en del av sfæren til Microsoft / andre enheter jeg har hjemme.

Jeg er litt vinglepetter, så hva anbefaler egentlig dere?

Jeg har en Asus Rog Ally 512Gb og den kjører fullversjon av Windows 11. Rog Ally X gjør nok det samme.

Jeg spiller noe på den. Men det hender også jeg tar den med meg på hytta som en Windows PC og kobler den til TVn der oppe da jeg har trådløst tastatur og mus liggende på hytta.  Da kan jeg gjøre kontor tingtang og spille med minimalt med esktra baggasje. Jeg vi har to Switch her hjemme, men personlig spiller jeg så og si aldri på noen av de. Jeg er ingen Nintendo fan. Alle spill som ikke er Nintendo eksklusive kjører jeg bedre på andre plattformer jeg har, enten det er PC, Xbox eller Playstation. Så mitt råd er kjøp Switch 2 hvis du kommer til å spille de Switch/Nintendo eksklusive titlene. Hvis ikke behold så Xboxn eller kjøp Rog Ally X. Husk da at langt fra alt som finnes på Gamepass på Xboxn finnes som PC-spill tittel og derfor heller ikke er på PC Gamepass. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Asus Rog Ally oppgradert med 2TB og Bazzite. Jeg tenkte også å kjøpe Switch 2. Men så tenkte jeg etter hvert... Hvorfor skal jeg det?

Jeg er ikke fan av Mario. Jeg kjøper en del Switch spill fordi de er i en fin boks jeg kan ha resten av livet, men nå blir en del fysiske Switch 2 spill egentlig tomme carts med nedlastingsnøkler istedenfor. 

Hva skal jeg med Switch 2 da?

Lenke til kommentar

Spiller switch spill på min Rog Ally med emulator..

Blir kansje ikke like enkelt med Switch 2 da iallefall ikke i starten.

Ellers har jeg nettop runda RoboCop Rogue City på min Ally. Det får du neppe spilt på switch..

Mye mere anvendelig konsoll. Kjøp en på finn. Vanlig Ally ligger vel ute for rundt 4000kr. X har bedre batteritid og mere ram.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Da jeg var innlagt på Sunnaas brukte jeg Switch 1 med ergoterapeuten min nesten hver dag. Jeg husker ikke hva spillpakken het, men vi spilte blant annet minigolf, bowling og fotball for å øve på bevegelse. Vi spilte også et annet spill med en ring som jeg holdt i hendene.

Ut ifra hva dere har svart i tråden satser jeg heller på ROG Ally og kanskje en Switch 1 for å trene hjemme.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (2 timer siden):

Da jeg var innlagt på Sunnaas brukte jeg Switch 1 med ergoterapeuten min nesten hver dag. Jeg husker ikke hva spillpakken het, men vi spilte blant annet minigolf, bowling og fotball for å øve på bevegelse. Vi spilte også et annet spill med en ring som jeg holdt i hendene.

Ut ifra hva dere har svart i tråden satser jeg heller på ROG Ally og kanskje en Switch 1 for å trene hjemme.

Switch er og veldig billig brukt. Switch lite ligger ofte på finn for 1000kr. Blir garantert billigere når Switch 2 kommer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...