Gå til innhold

Anmeldelse: The Last of Us — sesong 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste innledningen, lukket øynene og scrollet til bunn for å sjekke karakteren. Jeg har ingen planer om å lese, se, høre eller på annen måte ta inn over meg ytterligere inntrykk om sesongen før jeg har sett den selv. 

Så håper jeg vi blir litt uenige om karakteren selv om jeg er enig at å adaptere TLOU2 i utgangspunktet er en veldig vanskelig oppgave 😀

Jeg både gleder og gruer meg til sesongen kommer.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Handlingen er for all del gripende, og det er stadig enkeltøyeblikk som tar pusten fra oss, men både tempo og flyt lider tydelig underveis. Dette gjelder spesielt for første halvdel av sesongen, som bruker lovlig lang tid på å komme til poenget.

Akkurat som i spillet altså. Bortsett fra starten så skjer det jo fint lite plotmessig i den første halvdelen av spillet. Det er når man spiller som Abby at ting virkelig tar seg opp, men det må vi vel vente to år til før vi får se. 

Lenke til kommentar

Gleder meg uansett. Var veldig imponert med skuespillerprestasjoner og regi for den første sesongen.

Part II blei nylig lansert til PC også, så jeg er i ferd med å spille igjennom det for tredje gang. Syntes historien blir bedre og bedre for hver gang. (liten spoiler fra spillet)

Spoiler

Kanskje spesielt Abby sin halvdel

Jeg tror også at Kaitlyn Dever kommer til å gjøre en veldig bra Abby, sjølv om mange kanskje helst skulle ha sett at en yngre versjon av henne hadde spilt Ellie istedet. Jeg har ihvertfall trua.

Joey "Pants" Pantoliano som Eugene tror jeg også kan bli bra.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fyren som spiller Joel gjør en god jobb, men jentungen som spiller Ellie er ett latterlig dårlig valg av skuespiller med tanke på hvilket show dette er. Hun er helt uttrykkløs og utseende hjelper heller ikke på å få fram dramatikken som spillene er kjent for. I anime gjør man ofte pupillene til en karakter lysere for å få fram dramatikk. Ellie sitt utseendet i spillene hjelper i stor grad da hun har lyse grønne øyne og er mer uttrykksfull. Man tror kanskje små detaljer som dette ikke er av betydning, men om showet skal dras videre av denne Ellie karakteren vil de nok slite. Skuespilleren som spiller Ellie gjør rett og slett en dårlig karakter.

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev:

Gleder meg uansett. Var veldig imponert med skuespillerprestasjoner og regi for den første sesongen.

Part II blei nylig lansert til PC også, så jeg er i ferd med å spille igjennom det for tredje gang. Syntes historien blir bedre og bedre for hver gang. (liten spoiler fra spillet)

Spoiler

Kanskje spesielt Abby sin halvdel

Jeg tror også at Kaitlyn Dever kommer til å gjøre en veldig bra Abby, sjølv om mange kanskje helst skulle ha sett at en yngre versjon av henne hadde spilt Ellie istedet. Jeg har ihvertfall trua.

Joey "Pants" Pantoliano som Eugene tror jeg også kan bli bra.

Ja, jeg føler de har bommet litt på castingen av Ellie. Men likte sesong en
Lenke til kommentar
22 hours ago, Allostasis said:

Fyren som spiller Joel gjør en god jobb, men jentungen som spiller Ellie er ett latterlig dårlig valg av skuespiller med tanke på hvilket show dette er. Hun er helt uttrykkløs og utseende hjelper heller ikke på å få fram dramatikken som spillene er kjent for. I anime gjør man ofte pupillene til en karakter lysere for å få fram dramatikk. Ellie sitt utseendet i spillene hjelper i stor grad da hun har lyse grønne øyne og er mer uttrykksfull. Man tror kanskje små detaljer som dette ikke er av betydning, men om showet skal dras videre av denne Ellie karakteren vil de nok slite. Skuespilleren som spiller Ellie gjør rett og slett en dårlig karakter.

Veldig uenig. Jeg synes hun gjorde en fantastisk jobb. Hun har en mimikk og skuespillerferdigheter som gjør at hun faktisk minner meg veldig mye om Ashley Johnson (som var stemmeskuespilleren til Ellie). Jeg synes valget var en innertier og kan i dag ikke se for meg noen andre gjøre den rollen bedre.

Endret av rabler
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, rabler said:

Veldig uenig. Jeg synes hun gjorde en fantastisk jobb. Hun har en mimikk og skuespillerferdigheter som gjør at hun faktisk minner meg veldig mye om Ashely Johnson (som var stemmeskuespilleren til Ellie). Jeg synes valget var en innertier og kan i dag ikke se for meg noen andre gjøre den rollen bedre.

Støttes. Jeg syntes også Bella Ramsey gjorde en kjempejobb som Ellie.

Utfordringa blir kanskje å nå spille samme karakter, bare fire år eldre, men som jeg også nevnte i den forrige posten min; jeg har trua.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...