Lyncs Skrevet tirsdag kl 03:11 Del Skrevet tirsdag kl 03:11 Dersom man har byttet ssd med en annen backup disk og ønsker å overføre de filene (bilder) fra den andre disken som ikke er der fra før, hvordan gjør man det? Når jeg prøver med den vanlige metoden får jeg beskjed om at det ikke er plass nok på disken så da antar jeg at den planlegger å overføre alt. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet tirsdag kl 03:51 Del Skrevet tirsdag kl 03:51 (endret) 40 minutes ago, Lyncs said: Når jeg prøver med den vanlige metoden får jeg beskjed om at det ikke er plass nok på disken så da antar jeg at den planlegger å overføre alt. Helt riktig! Kopier over filer i flere mindre biter så får du det til. Hver bolke med filer må ta mindre plass enn mengde ledig plass. Litt irriterende, men sånn er Windows. Endret tirsdag kl 03:51 av Thor. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet tirsdag kl 09:53 Del Skrevet tirsdag kl 09:53 Du kan også prøve ROBOCOPY :: Robust File Copy for Windows i Command Prompt (cmd.exe). Jeg testet med noen bilder i følgende mappestruktur: Spoiler === DESTINATION === C:\temp\destination 2024-01.jpg C:\temp\destination\mappe-1 2024-11.jpg C:\temp\destination\mappe-2 2024-21.webp === SOURCE === C:\temp\source 2024-01.jpg 2025-01.jpg C:\temp\source\mappe-1 2024-11.jpg 2025-11.jpg C:\temp\source\mappe-2 2024-21.webp 2025-21.jpg C:\temp\source\mappe-3 2025-31.jpg 2025-32.jpg Så brukte jeg `robocopy` for å kopiere filer fra `source` til `destination`. Filer som allerede finnes i begge mappene blir ikke kopiert. I dette tilfelle alle filer som starter med `2024`. Option `/S` gjør at også filer i undermapper blir kopiert. Legg også merke til at `mappe-3` som kun finnes i `source` også blir kopiert til `destination`. Resultat: >robocopy C:\temp\source C:\temp\destination /S /XC /XN /XO Kilde: https://learn.microsoft.com/en-us/windows-server/administration/windows-commands/robocopy Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet tirsdag kl 10:04 Del Skrevet tirsdag kl 10:04 Kan du ikke bare kopiere andre veien, slette duplikatene og så kopiere til dit du skal ha filene til slutt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå