dan83 Skrevet mandag kl 20:35 Del Skrevet mandag kl 20:35 Hva er det som anbefales her egentlig? Noen sier opptil 120 000km(på mitt lokale verksted), mens andre sier helst engang i året. Et nytt luftfilter koster jo ikke all verden og kan jo lett byttes selv. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet mandag kl 20:37 Del Skrevet mandag kl 20:37 Vanlig intervall på rene fossilbiler er ca. annenhvert år, eller oftere hvis det er mye støv&dritt. Kjører du ikke i mye støv&dritt kan du sikkert drøye det. Du ser det på filteret. Men det er ikke mange kronene for å sikre seg rent filter. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet mandag kl 20:46 Del Skrevet mandag kl 20:46 (endret) For min 2014 VW Golf 1,4TSI så gjelder følgende: Luftfilter motor: Hver 90000km/6år (det som kommer først) Luftfilter kupe (kupéfilter): Hver 60000km/2år (det som kommer først) På tidligere biler jeg har eid, så har jeg pleid å bytte selv 2. hvert år. Billig og enkel jobb. Endret mandag kl 20:50 av Hollabaloo Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet mandag kl 21:04 Del Skrevet mandag kl 21:04 Snålt. For min 2017 Golf 1,4TSI er luftfilter annenhvert år. Kupéfilter bytter man hvert år. Dette er luften man selv puster inn. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet mandag kl 21:15 Del Skrevet mandag kl 21:15 (endret) sedsberg skrev (12 minutter siden): Snålt. For min 2017 Golf 1,4TSI er luftfilter annenhvert år. Kupéfilter bytter man hvert år. Dette er luften man selv puster inn. Bilen min har full servicehistorikk fra merkeforhandler, og jeg ser i serviceheftet at "hvert 6. år" er fulgt opp for luftfilter. Enig i at det er rart at GTE har annerledes intervall. Norge er forøvrig ikke på listen over "countries with high levels of dust". Endret mandag kl 21:18 av Hollabaloo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå