Hh B Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Vet dere hva dette er? Oppdaget dem på soverommet og vet ikke helt hvordan jeg kan kvitte meg med disse små krypende små insekter Har dere peiling og erfaringer- så gjerne kom med tilbakemeldinger og forslag på forhånd takk 🙏🏻 Endret 14 timer siden av Hh B Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Ser ut som et saksedyr. Helt ufarlig og gjør ingen skade på mennesker eller bolig. Det enkleste er å bare vaske/støvsuge hele leiligheten - og kaste støvsugerposen rett etter bruk. Samt passe på at man ikke har mat eller kompost i nærheten. Lenke til kommentar
Hh B Skrevet 14 timer siden Forfatter Del Skrevet 14 timer siden Milhouse85 skrev (11 minutter siden): Ser ut som et saksedyr. Helt ufarlig og gjør ingen skade på mennesker eller bolig. Det enkleste er å bare vaske/støvsuge hele leiligheten - og kaste støvsugerposen rett etter bruk. Samt passe på at man ikke har mat eller kompost i nærheten. Håper jeg får dem bort, men har allerede satt i gang flere tiltak. B.a vasket gulv, støvsugd hele rommet og luftet soverommet flere dager på rad. Det som er spesielt med dem er at de har ingen vinger og er ca.2-4 mm lange og kan hoppe fra en plass til neste. Det er kun skap og klær på soverommet og ingen tilgang til mat o.l. Hh B skrev (19 minutter siden): Vet dere hva dette er? Oppdaget dem på soverommet og vet ikke helt hvordan jeg kan kvitte meg med disse små krypende små insekter Har dere peiling og erfaringer- så gjerne kom med tilbakemeldinger og forslag på forhånd takk 🙏🏻 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Vær forsiktig med vasking. Det kan gjøre vondt værre pga. fukten. Hyppig støvsuging er å anbefale. Du kan også prøve å gå over alle lister og karmer med Permetrin. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Hh B skrev (43 minutter siden): Vet dere hva dette er? Oppdaget dem på soverommet og vet ikke helt hvordan jeg kan kvitte meg med disse små krypende små insekter Har dere peiling og erfaringer- så gjerne kom med tilbakemeldinger og forslag på forhånd takk 🙏🏻 Får du til å ta ett bilde med mer zoom, evt nærmere? Ser som @Milhouse85sier ut som et saksedyr, men jeg er ikke helt sikker. 🤔 Lenke til kommentar
Hh B Skrevet 14 timer siden Forfatter Del Skrevet 14 timer siden Duriello skrev (2 minutter siden): Får du til å ta ett bilde med mer zoom, evt nærmere? Ser som @Milhouse85sier ut som et saksedyr, men jeg er ikke helt sikker. 🤔 Hh B skrev (Akkurat nå): De er så små 2-4mm, jeg får ta nye bilder.. håper det finnes alternativer å bli kvitt dem 🤔 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Kan det være støvlus tro? https://www.skadedyrkontroll1.no/bekjemp-stovlus/ Endret 13 timer siden av Duriello Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Det er i hvert fall ikke saksedyr. De har "saksen" på halen, og det du ser på bildet er følehorn... Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Sjekk denne siden, og se om du finner noe som ligner. Synes den kan ligne litt på tysk kakkerlakk, men den er visst ikke så vanlig i private hjem. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden SAmme som denne? https://www.sporenbiolog.no/Topic/Posts/114549 Lenke til kommentar
Hh B Skrevet 13 timer siden Forfatter Del Skrevet 13 timer siden Takk til dere alle, her var mye bra info. fortsatt åpen for mer detaljert info og erfaringer 😊 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Hvor i landet er dette? Har du vært i utlandet i det siste? Har du nylig kjøpt nye møbler til soverommet? Lenke til kommentar
Hh B Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden Oddeh! Vi har kjøpt oss nytt hus, fra 2007. Men nei ingen nye møbler og vi har heller ikke flytta inn ennå. Det er på Lillehammer. Ingen utenlandsk reise Lenke til kommentar
Hh B Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden Duriello skrev (1 time siden): Kan det være støvlus tro? https://www.skadedyrkontroll1.no/bekjemp-stovlus/ Ligner, men jeg er usikker 🤔 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Kanskje boklus? Bilder av liposcelis. 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Google gemini mener at det er saksedyr Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) freedomseeker skrev (3 minutter siden): Google gemini mener at det er saksedyr Dette er ett saksedyr. (Kan jo være en nymfe, men de har og antydning til "saksen".) Endret 9 timer siden av Duriello Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden På bilde nr2 så får jeg opp at det er støvlus. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Hh B skrev (10 timer siden): Vi har kjøpt oss nytt hus, fra 2007. Men nei ingen nye møbler og vi har heller ikke flytta inn ennå. Det er på Lillehammer. Velkommen til Lillehammer da! 🙂 Kjempefin by, spør du meg, Jeg har bodd her de siste 65 årene (av totalt 65...). I huset mitt, gammelt fra 1960 så finner vi hver sommer en del Saksedyr, postkassa og utegrillen er populære møtelokaler for de. Den krabaten du har tatt bilde av er ikke vanlig i området jeg bor (rett nord for sentrum, ved politivakta). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå