Gå til innhold

Nytt klokkeprogram!


Merlin

Anbefalte innlegg

Synes det er rart at Merlin klarer å klokke mye høyere enn det du klarer med atitool. Hva med at kortet ditt ikke klarer mer, eller at du ikke ser de artifactsene som kommer opp på skjermen din.

For det første har jeg ikke samme kort som Merlin. Jeg har 9800 XT og Merlin har et 9600.... og han klokker ikke i nærhetan av hva jeg gjør.

Artifacts har jeg ikke sett før jeg prøvde ATItool.

 

Cluet' her er: Programmet ATItool, klokker elendig med disse auto-greiene. Og det er jo det som skal være så bra med dette programmet..det skal liksom finne max core og memory....halleluja!!

 

Kjører kortet mitt 40hz høyere på core og 50 hz høyere på memory med Radlinker eller Rivatuner. UTEN artifacts, mens ATItool streber med såvidt 10 hz over original på begge....

 

For meg virka programmet som noe Alpha/beta crap... no offence, men det er min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er rart at Merlin klarer å klokke mye høyere enn det du klarer med atitool. Hva med at kortet ditt ikke klarer mer, eller at du ikke ser de artifactsene som kommer opp på skjermen din.

For det første har jeg ikke samme kort som Merlin. Jeg har 9800 XT og Merlin har et 9600.... og han klokker ikke i nærhetan av hva jeg gjør.

Artifacts har jeg ikke sett før jeg prøvde ATItool.

 

Cluet' her er: Programmet ATItool, klokker elendig med disse auto-greiene. Og det er jo det som skal være så bra med dette programmet..det skal liksom finne max core og memory....halleluja!!

 

Kjører kortet mitt 40hz høyere på core og 50 hz høyere på memory med Radlinker eller Rivatuner. UTEN artifacts, mens ATItool streber med såvidt 10 hz over original på begge....

 

For meg virka programmet som noe Alpha/beta crap... no offence, men det er min mening.

W1zzard's ATI overclocking tool 0.0.12 is the BOMB!

Come and get it fellas! Its at this [H]ardOCP thread

 

It works great. It has a "find core" and "find memory" overclock feature which will increase the mhz automatically and test each elevation in speed for artifacts automatically as well. There is a little D3D graphics box that pops up which is the artifact tester and after you find your max oc you can use the little D3D box as a benchmark for fps. This is a very nice program. Thanks W1zzard!!! Sorry Nvidiots this is a ATI only proggy!

 

This proggy worked sweet on my 3.10 CATs and 9800 XT...artifact free 459/398...wwhhooooott!

 

 

Dette er fra ocforums og det virker som om denne fyren har klart å klokke sitt 9800XT ganske langt ved hjelp av dette programmet 459/398 uten artifacts. Å si at programmet ikke er i nærheten av RivaTuner eller Powerstrip og de andre programmene er bare helt tåpelig. Håper dette er din mening og ikke at du er sur bare fordi du ikke klarer å overklokke ditt 2000 kroner mer enn 9800 PROkort som yter 10%mer.

Lenke til kommentar

Ta deg en bolle Merlin.

 

Når ExTerminator sier at kortet hans klokker bedre med andre klokke-utilities så gjør det vel det? Kanskje neste gang man lurer på noe om seg selv at man skal spørre deg heller, for du vet visst. Og selv om de gutta der har klart å bruke utilitien så betyr vel ikke det at programmet skal virke feilfritt hos alle andre?

 

Edit: Er faktisk samme her, får klokket til ~309/297 med dette programmet, mens med Radclocker går kortet til ~340/310.

Endret av menT4l
Lenke til kommentar
Synes det er rart at Merlin klarer å klokke mye høyere enn det du klarer med atitool. Hva med at kortet ditt ikke klarer mer, eller at du ikke ser de artifactsene som kommer opp på skjermen din.

For det første har jeg ikke samme kort som Merlin. Jeg har 9800 XT og Merlin har et 9600.... og han klokker ikke i nærhetan av hva jeg gjør.

Artifacts har jeg ikke sett før jeg prøvde ATItool.

 

Cluet' her er: Programmet ATItool, klokker elendig med disse auto-greiene. Og det er jo det som skal være så bra med dette programmet..det skal liksom finne max core og memory....halleluja!!

 

Kjører kortet mitt 40hz høyere på core og 50 hz høyere på memory med Radlinker eller Rivatuner. UTEN artifacts, mens ATItool streber med såvidt 10 hz over original på begge....

 

For meg virka programmet som noe Alpha/beta crap... no offence, men det er min mening.

W1zzard's ATI overclocking tool 0.0.12 is the BOMB!

Come and get it fellas! Its at this [H]ardOCP thread

 

It works great. It has a "find core" and "find memory" overclock feature which will increase the mhz automatically and test each elevation in speed for artifacts automatically as well. There is a little D3D graphics box that pops up which is the artifact tester and after you find your max oc you can use the little D3D box as a benchmark for fps. This is a very nice program. Thanks W1zzard!!! Sorry Nvidiots this is a ATI only proggy!

 

This proggy worked sweet on my 3.10 CATs and 9800 XT...artifact free 459/398...wwhhooooott!

 

 

Dette er fra ocforums og det virker som om denne fyren har klart å klokke sitt 9800XT ganske langt ved hjelp av dette programmet 459/398 uten artifacts. Å si at programmet ikke er i nærheten av RivaTuner eller Powerstrip og de andre programmene er bare helt tåpelig. Håper dette er din mening og ikke at du er sur bare fordi du ikke klarer å overklokke ditt 2000 kroner mer enn 9800 PROkort som yter 10%mer.

Hvis han karen klarte 459/398 med et XT kort så er jo ikke det noe og rope hurra for..Vedder på at han hadde klart bedre klokk med ett annet programm f.eks rivatuer o.l

Lenke til kommentar

F**n da!! :mad:

 

Merlin: Hvis ExTerminator sier han klokker mye bedre manuelt eller med RivaTuner enn med ATItools så er antagelig dette sant.

 

ExTerminator: Det samme gjelder for deg.

 

Å krangle om hvilket program som er bester som å krangle om hvilken musikk som er best. Merlin synes at ATItols er det beste programmet og du synes ikke det. Greit. Da vet vi det. Er det da noen vits i å skrive bortimot det samme i hver j***a post?? Vi har fått poenget!

 

Dessuten synes jeg det er j****g dårlig steming generelt her på forumet! Hver gang enellerannen kommer med en link som dere ikke synes er så bra, eller en worklog som ikke akkurat holder konkurransestandard, så legger dere ut om hvor dårlig den er i forhold til hva dere kan få til/har gjort, eller hvor mange andre programmer/linker som er MYE bedre. Hvorfor?? Hva er vitsen med å neddynke folk i negative svar med en gang de har lagt ut workloggen sin/linken sin? Ok. Det er bra med konstruktiv kritikk. Men hele vitsen med konstruktiv kritikk er at den skal være skrevet positivt, hvis ikke blir det automatisk degradert til enkel og grei kritikk.

 

Eksempel på konstruktiv kritikk:

"Det er bra at flere legger ut workloggene sine :) . Modden din har potensiale, men det er nok fremdeles et par ting du kan gjøre for å få den enda stiligere, for eksemper (komme med forslag)"

 

Eksempel på kritikk:

"Kaller du DET en modd? Du har jo bare putta inn en katode, lagd vindu i døra di og brukt kabelsamlere! Du må nok bruke tilstrekkelig mange flere timer på det for du kan komme her og legge det frem..."

 

Alle her skjønner at ingen liker å få det siste eksempelet slengt i trynet, så hvorfor skrive det??

 

Dessuten: Ikke prøv å drit hverandre ut hele tiden

Lenke til kommentar

ATITools fungerte ikke så bra på mitt Radeon 9700 Pro skjermkort. Jeg har lenge visst at kortet bare klarer rundt 340/340(680DDR). ATITools testet core stabilt til 370Mhz og minne til 325Mhz (650DDR).

 

Etterpå, da jeg spilte noen spill, fikk jeg fullt av artifacts (grunnet for høy core) og spillet låste seg etter noen minutter. Programmet har definitivt potensiale, men trenger å bli forbedret en god del. Gleder meg til det når første "final release"; da skal jeg teste det igjen. Inntil videre holder jeg meg til Powerstrip :thumbup:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...