Gå til innhold

Tidligere ansatte ut mot Nintendos prishåndtering

Anbefalte innlegg

8 hours ago, PheIix said:

Nordmenn kjøper uansett, de bryr seg ikke om det ekstra innhogget i økonomien så lenge de kan vise frem det nyeste og beste. Ikke noe er bedre enn å kunne ha noe naboen ikke har. Vi er late konsumenter, det er ingen vilje til å stemme med lommeboken.

Men utenlands kabler og bompenger, da blir vi sinna! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisene avslører at her er det Bergsala som har planer om å skumme fløten. Prisene fraviker kun her til lands og i alle andre land der Bergsala har rådighet (Nintendo's opprettshaver for Norden).

Evnt har Bergsala fått en så dårlig avtale på å distribuere Switch 2 at de var nødt til å prise den så høyt.

Uansett er det langt over hva jeg er villig til å betale og den nordiske prisen setter Steam Deck Oled brått i et godt lys.

Endret av Milarwen
En "ikke" for mye.
Lenke til kommentar
10 minutes ago, NBT said:

selger ikke direkte til norge men må via forhandlere som bergsala fordi vi er ikke med i EU

Sverige og Finland må også via Bergsala, og prisene er like eller ennå høyere der. Det er egentlig ikke synd i oss nordmenn. 7500 for denne konsollen syns jeg var helt ok. Ikke rasende billig, men er jo et helt nytt produkt med ganske mange år foran seg. Jeg betalte 25 tusen for et grafikkort for noen år siden, jeg skal nok klare denne kostnaden også. 

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke kjøper sånne luksusprodukter (til full pris) så bryr jeg meg ikke fra eller til. Men det blir interessant å se om dette nærmer seg en smertegrense. For voksne mennesker så er det som nevnt ikke mye penger sammenlignet med andre hobbyer. Men nintendo sine iper har også barn som målgruppe. Ingen barn har råd til dette. Får mange nok barn 7000 kr til jul og bursdag nå til dags?

Endret av bo1e
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (6 timer siden):

Jeg forstår folk som klager på prisen på konsollen om man setter den opp mot konkurrentene.

Det blir litt rart å betale mer for en switch enn en ps5, pc håndholdte, etc.

Morsom at du trekker frem Sony her. PS Portal koster jo mer enn det en Switch Lite gjør til tross for at en av dem også krever at du har konstant internett og en konsoll til å kunne bruke den. Hva koster en PS5 om du ønsker å ha en 120 Hz skjerm, 2 kontroller og muligheten for å spille på dass? Helt latterlig å betale så mye for en PS5 som ikke en gang har eget batteri! Her kommer jeg med vilje med dårlige argumenter.

Nå har jeg en Portal som jeg faktisk liker å bruke i tillegg til en Switch, ROG Ally Xbox Series X, Series S og en spill-PC. Jeg har også forhåndsbestillingen min klar for Switch 2 og gleder meg til 5. juni. Kan vi ikke bare ha lov til å kose oss med de spillene vi måtte ønske oss i stedet for å hele tiden gjøre det til en konkurranse om å rakke ned på de som liker noe annet enn oss selv?

Lenke til kommentar
Yopaz skrev (1 time siden):

Morsom at du trekker frem Sony her. PS Portal koster jo mer enn det en Switch Lite gjør til tross for at en av dem også krever at du har konstant internett og en konsoll til å kunne bruke den.

Hva har dette med saken å gjøre?

Du trenger forresten ikke en konsoll for å bruke den, men du må ha internett, slik som på switch.

Yopaz skrev (1 time siden):

Hva koster en PS5 om du ønsker å ha en 120 Hz skjerm, 2 kontroller og muligheten for å spille på dass?

Det samme som en switch 2.

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Hva har dette med saken å gjøre?

Jeg trodde det var det som var leken? Sammenlikne to ting som ikke er like å late som vi har et poeng. Er det kun lov når du gjør det?

Sitat

Du trenger forresten ikke en konsoll for å bruke den, men du må ha internett, slik som på switch.

Ja, det stemmer jo. Du kan jo spille et knippe av spillene uten konsollen dersom du betaler 230 kroner i måneden for PS Plus Premium.

Jeg er litt usikker på hva du mener med at en Switch trenger nett. Jeg er relativt 100% sikker på at jeg kan spille fysiske og nedlastede spill enten jeg er hjemme, sitter på fly eller tog uten at jeg har nett. Mest fordi jeg har gjort det. Jeg må bare spørre, sier du dette av uvitenhet eller lyver du for å late som du har et poeng? Jeg kan godt sende deg en video av at jeg setter en Switch i flymodus og så fortsetter å spille om du faktisk ikke tror på det. Jeg kan også gjøre det samme for PlayStation Portal.

Sitat

Det samme som en switch 2.

Her er jeg spent på å se regnestykket ditt. Switch 2 kommer jo ferdig utstyrt med kontroller som kan deles på to personer, 120 Hz skjerm og innebygd batteri slik at jeg kan spille på dass. 

Om vi skal sammenligne på likt grunnlag og at ting skal være nytt og at vi ikke skal bruke den "Men jeg har en sånn en fra før av" og kun se på hva som kommer i pakken så kan jeg sette opp en handleliste.

Playstation 5 kommer med en kontroller, ingen skjerm og ingen mulighet til å spille på dass. Jeg må da ha en skjerm som kan ha 120 Hz (fant en til ca. 1000 på maxgaming.no), en ekstra kontroller (finner en til 749) og en PS5 (billigste nye på NetOnNet koster 5390 Jeg ender da opp med 7139 kroner før jeg teller med frakt. Jeg har nå ikke tatt med muligheten for å spille på dass. En PS Portal eller mobil med godt nok nett blir jo litt ekstra.

Switch 2 på NetOnNet koster 6695. Nå om du klarer å komme deg under 6700 kroner for å få til en pakke som leverer alt det en Switch 2 gjør ut av boksen uten å gå på bruktmarkedet og uten å benytte deg av ting du måtte ha fra før av så skal jeg innrømme at du er langt smartere enn meg.

Igjen lurer jeg på hvorfor du ikke bare kan nyte de spillene du liker i stedet for å gjøre det til en konkurranse? Jeg skal sette meg å spille Peglin og drikke te i godstolen. Du får kose deg med å ha rett på internett.

Lenke til kommentar
Yopaz skrev (22 minutter siden):

Jeg trodde det var det som var leken? Sammenlikne to ting som ikke er like å late som vi har et poeng. Er det kun lov når du gjør det?

Tingen er at jeg sammenlignet en konsoll mot en konsoll. Kun på pris.

Jeg kunne dratt inn ytelse og begynt å spørre om man ikke heller burde kjøpe en ps4, men det blir bare tull.

Du får en ps5 til 4.500,- med et spill inkludert.

Det mener jeg er betydelig å sammenligne mot en switch til 7.500,-

Yopaz skrev (29 minutter siden):

Her er jeg spent på å se regnestykket ditt

Switch 2 med et spill = 7.449,-

En ekstra kontroller koster 1.249,- om du går for en orginal Nintendo. (Joycons blir enda dyrere)

8.698,-

En ps5 med et spill = 4.449,-

En ps portal = 1.990,-

En ekstra ps5 kontroller = 489,-

6.928,-

Så i grunnen er ps5 løsningen billigere. 

Men jeg sa de kostet det samme for å være snill.

Jeg har ingenting imot Nintendo her, og min første kommentar poengterte dette kraftig.

Det er kun du som ønsker å gjøre dette til noen konsollkrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...