Gå til innhold

Dine topp 3 - partier du aldri vil stemme på.

Hvilke 3 partier ville du ikke stemt på  

92 stemmer

1. 1. Hvilke parti ville du ikke stemt på

• RØDT
      49
    • SV
      41
    • AP
      18
    • SP
      40
    • KrF
      46
    • MDG
      39
    • Venstre
      17
    • Høyre
      16
    • Frp
      38

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gi tilbakemelding til flest mulig, men håper det går fint om jeg "glemmer" noen. Det betyr ikke at deres meninger er mindre verdt enn andres, bare hvor mye tid jeg skal legge ned i tråden. Jeg reiser som nevnt i en annen tråd på forumet til Frankrike om 2 dager, og kommer ikke hjem på en måned, så det kan variere litt hvor aktiv jeg kommer til å være, avhengig av internettilgang, og kommer også til å tilbringe store deler av dagene mine i bilen fra torsdag til lørdag. (Jeg kjører ned). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (2 minutter siden):

Jeg prøver å gi tilbakemelding til flest mulig, men håper det går fint om jeg "glemmer" noen. Det betyr ikke at deres meninger er mindre verdt enn andres, bare hvor mye tid jeg skal legge ned i tråden. Jeg reiser som nevnt i en annen tråd på forumet til Frankrike om 2 dager, og kommer ikke hjem på en måned, så det kan variere litt hvor aktiv jeg kommer til å være, avhengig av internettilgang, og kommer også til å tilbringe store deler av dagene mine i bilen fra torsdag til lørdag. (Jeg kjører ned). 

God tur og kos deg 😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (38 minutter siden):

En regel for deg og en helt annen for andre ?

På hvilket grunnlag?

Jeg begrunner svært ofte mine påstander med kilder. Det er bare å se siste side i Stem Frp! tråden, hvorav 3 av mine 4 innlegg på siste side er referert til kilder for samtalen i går. 

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (21 minutter siden):

Bon voyage! 😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ingen valgomat klar for 2025, så man kan få testet det ut?

Frp - verdigrunnlaget, lettvinte løsninger på komplekse saker, appellerer til mindre sympatiske sider i oss som fremmedfrykt og egoisme, kaller "en spade for en spade" for å hisse opp folk, dårlig på diplomati.

Høyre - lagde strengere trygderegler da de var i regjering, som gikk utover de som har minst, den sterkeste og rikes rett.

Mdg - fjernet parkeringsplassene i Oslo og tror at hele befolkningen har helse til å sykle (året rundt).

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er flere som er helt uaktuelt å stemme på aksen Rødt, MDG og SV ser jeg ikke en gang som seriøse partier, bare småpartier for spesielt interesserte. SP og Ap er også uaktuelt, man trenger ikke å se lengre enn hvordan de har styrt landet i nesten fire år for å skjønne hvorfor det er en dum ide.  De andre partiene på Stortinget er sånn meh, men er partier  jeg ville ha stemt for av taktiske grunner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

MDG - Jeg bor ikke i Oslo.
KrF - For mange kristne og religiøse verdier. Samsvarer ikke med mine i det hele tatt.
Rødt - Jeg liker Mimir som person, men poltitikken til partiet er også et godt stykke unna noe jeg hadde vært komfortabel med å stemme på.

Men, hvem som vinner valget har (nesten) ingen betydning, siden alle partiene dem skal danne regjering med må være enige i hva som skal gjøres alikevel. Mye valgflesk forsvinner dermed i hestehandelen. Det er både på godt og vondt. Vi slipper at en gal person får gjort alt dem vil med et pennestrøk, men vi risikerer også at ingenting nytt blir gjennomført og alt fortsetter i den samme gamle tralten.

Sistnevnte er kanskje kjedelig, men det gir en mye tryggere hverdag.

Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (5 minutter siden):

KrF - For mange kristne og religiøse verdier. Samsvarer ikke med mine i det hele tatt.
Rødt - Jeg liker Mimir som person, men poltitikken til partiet er også et godt stykke unna noe jeg hadde vært komfortabel med å stemme på.

Men, hvem som vinner valget har (nesten) ingen betydning, siden alle partiene dem skal danne regjering med må være enige i hva som skal gjøres alikevel. Mye valgflesk forsvinner dermed i hestehandelen. Det er både på godt og vondt. Vi slipper at en gal person får gjort alt dem vil med et pennestrøk, men vi risikerer også at ingenting nytt blir gjennomført og alt fortsetter i den samme gamle tralten.

Nettopp! En av grunnene til at jeg absolutt ikke liker SV. De tingene jeg liker med dem, dvs dyrepolitikken, forhandler de bort med dyreplagerne i SP og AP

Lenke til kommentar
MrL skrev (1 time siden):

Rødt, SV og Mdg.

Alle partiprogrammene er oppskrift på hvordan å kjøre et land i grøften. 

Ellers ikke overraskende å se at Frp sin politikk blir beskrevet som skremselpropeganda, det er jo alltid hovedargumentet i tillegg til å dra rasistkortet. Skulle gjort seg om folk klarte å argumentere med fakta, virkelighetsforståelse og logikk. 

Takk for svar 🙂

Delvis enig i hva du skriver. Men hvem har drevet skremselspropaganda om FRP her?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (19 minutter siden):

Takk for svar 🙂

Ditt første parti MDG har jeg ikke noe forhold til, verken på godt eller vondt. Men har aldri stemt på dem.

KrF og Rødt,  åpenbart enig, siden de 2 også er på min "topp 3 verstingsliste". Også enig i argumentasjonen din om hvorfor.

Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 time siden):

Enig med forfatteren her @Vokteren

Vi kan nok gå ut fra at regjeringens rapport er mer objektiv enn «Dyrs frihet» sitt subjektive innlegg.

Forøvrig er dyrevelferd alltid et område som kan utvikles og forbedres uten at man må bli vegetarianer av den grunn.
Dagens standarder for medisinering, bevegelsesfrihet, slakting osv er heldigvis bedre enn for 100 år siden.

Lenke til kommentar
Vokteren skrev (5 minutter siden):

Vi kan nok gå ut fra at regjeringens rapport er mer objektiv enn «Dyrs frihet» sitt subjektive innlegg.

Forøvrig er dyrevelferd alltid et område som kan utvikles og forbedres uten at man må bli vegetarianer av den grunn.
Dagens standarder for medisinering, bevegelsesfrihet, slakting osv er heldigvis bedre enn for 100 år siden.

En regjering bestående av AP og SP vil aldri bli objektiv når det gjelder dyr, vi hadde en finansminister som ville feire at ulvens status ble svekket, og som bruker våre skattepenger på å fremme jakt mens de fratar dyrevernere støtte

Hvis du skal overbevise meg må du nok ha andre kilder enn disse toskene

Endret av Tussi
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Imaginacíon skrev (1 time siden):

Partier jeg unngår:

KrF. Jeg er i grenselandet kristen/frittenkende menneske, men jeg synes å være kristen er en privatsak.

Sp. Et særinteresseparti for bønder og distrikter er ikke noe for meg. 

Frp. Jeg er venstrevridd. 

Takk for innspill og forklaring :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (1 time siden):

Det er flere som er helt uaktuelt å stemme på aksen Rødt, MDG og SV ser jeg ikke en gang som seriøse partier, bare småpartier for spesielt interesserte. SP og Ap er også uaktuelt, man trenger ikke å se lengre enn hvordan de har styrt landet i nesten fire år for å skjønne hvorfor det er en dum ide.  De andre partiene på Stortinget er sånn meh, men er partier  jeg ville ha stemt for av taktiske grunner. 

Er det sånn å forstå at det dermed er Rødt, MDG og SV som blir dine topp 3? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...