Gå til innhold

Dine topp 3 - partier du aldri vil stemme på.

Hvilke 3 partier ville du ikke stemt på  

92 stemmer

1. 1. Hvilke parti ville du ikke stemt på

• RØDT
      49
    • SV
      41
    • AP
      18
    • SP
      40
    • KrF
      46
    • MDG
      39
    • Venstre
      17
    • Høyre
      16
    • Frp
      38

Anbefalte innlegg

Krig og fred skrev (9 minutter siden):

FRP, Rødt, KRF. 

FRP: partiet for folk som lar seg villede av, og heier frem, demagoger og antiintellektuelle. 

Rødt: Det sier seg selv. 

KRF: Æsj, kvalme hyklere. Jesus hadde spyttet på KRF. 

Takk for dine innspill og forklaringer :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reg2000 skrev (1 time siden):

Frp : Partiet for klaging og lettvinte løsninger. For inspirert av MAGA-galningene.

Sp: Partiet for bønder og de som vil tilbake til landsbygda på 50-tallet. 

KrF: Kristen moralpreken fungerer dårlig i et moderne norsk samfunn.

Takk for innspill - enig i dine betraktninger :) 

Lenke til kommentar

Rødt, SV og Mdg.

Alle partiprogrammene er oppskrift på hvordan å kjøre et land i grøften. 

Ellers ikke overraskende å se at Frp sin politikk blir beskrevet som skremselpropeganda, det er jo alltid hovedargumentet i tillegg til å dra rasistkortet. Skulle gjort seg om folk klarte å argumentere med fakta, virkelighetsforståelse og logikk. 

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

FRP: Dumskap satt i system. Enkle løsninger for enkle sjeler.

KRF: Jeg kunne respektere Knut Arild Hareide selv om jeg aldri vil stemme på et kristent parti, men med den radikaliseringen KRF har holde på med siste tiden har de havnet nesten helt på topp av uaktuelt-listen.

Høyre: Mest av alt på grunn av Ernas totale mangel på moral og ryggrad, men Høyre har en politikk som gjør Norge til et verre land. Deres stadige angrep på velferdsstaten vil ødelegge landet.

Jeg har egentlig ikke så mye mot Venstre og kunne stemt på de den gang Sponheim var leder, men jeg kan ikke fordra Melby og jeg er veldig, veldig uenig med Venstre om vin i butikk.

Senterpartiet og jeg er bare uenig.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har "hemmelig valg" dypt innprentet fra barndommen av, men jeg klarer ikke motstå uansett. 

Utover vanlige politiske grunner, er det ett skinnhellig parti som har gjort livet så mye vanskeligere for folk over tid at de må trekkes fram i en tråd som dette. Da mener jeg et parti som har gjort livet mye vanskeligere ikke bare for unge kvinner i sitt livs vanskeligste situasjon, men også for familier med genetiske sykdommer. 

Preimplementasjonsdiagnostikknemnda, som eksisterte fram til 2020 er heldigvis borte nå som de ikke har hatt reell inflytelse på noen år. Der formålet var å slåss mot "sorteringssamfunnet" ved å nekte familier hjelp dersom de hadde 25 til 50% sjanse for å få barn med dødelig sykdom. Før det sloss de mot stamcelleforskning, som Bondevik klarte å holde unna i mange år, og de fikk svettetokter da Science utkåret CRISPR til breakthrough of the year. Siden å korrigere DNA for dødelige sykdommer går mot Guds vilje. Nei, KrF har ingenting å gjøre i et moderne samfunn, de skader mennesker, medisin, vitenskap og samfunn. 

Så har jeg problemer med et lite parti for nyrike fulle av idealisme i form av markedsliberalisme, men helt blottet for empati. Et parti som mener at alle får det helt perfekt om man bare fjerner alle reguleringer av markedet. Et lite parti som er prinsipielt mot regulering av næringslivet men hadde en justisminister som innførte sensur av internett og overvåking av alle norske internettbrukere til Norge.

Jeg har også problemer med alle nasjonalpopulistiske partier som er villige til å sende barn og dissidenter tilbake til krigssoner, som er villige til å lyve og lage falske "brev", og velger og vraker de "fakta" de trenger for å få folk til å føle at det er fryktelig å være norsk, på grunn av en relativt klart definert gruppe av "de andre" som de demoniserer og setter opp som felles fiende. Jeg mener, vi har vært gjennom det før og hat funker til å skaffe seg makt, men ikke til mye annet. 

Så finnes det feil med alle politiske partier, enten på det ideologiske plan, på måten maktpersoner forholder seg til unge medlemmer på fest, de mangler helhetsforståelse og politisk erfaring eller de representerer interessegrupper som ikke er i samfunnets beste interesse.

Jeg har navngitt KrF. De andre partiene kjente dere igjen fordi jeg navnga egenskaper dere kjenner og er klar over ved dem. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
MrL skrev (9 minutter siden):

Rødt, SV og Mdg.

Alle partiprogrammene er oppskrift på hvordan å kjøre et land i grøften. 

Ok.

MrL skrev (9 minutter siden):

Ellers ikke overraskende å se at Frp sin politikk blir beskrevet som skremselpropeganda, det er jo alltid hovedargumentet i tillegg til å dra rasistkortet. Skulle gjort seg om folk klarte å argumentere med fakta, virkelighetsforståelse og logikk. 

En regel for deg og en helt annen for andre ?

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Vokteren said:

Les den gjerne i tandem med denne:

https://www.dyrsfrihet.no/regjeringen-svikter-dyrene/

Dyrevelferdsmeldingen er ikke forskningsbasert, tar ikke hensyn til dyrenes behov og kunne like gjerne vært skrevet av kjøttindustrien selv.

Beklager å bidra til å avspore tråden Leticia.

• Liker 6
Lenke til kommentar
tommyb skrev (4 minutter siden):

Jeg har "hemmelig valg" dypt innprentet fra barndommen av, men jeg klarer ikke motstå uansett. 

Er det noen/mange her på forumet som kjenner personen bak brukernavnet ditt? Hvis ikke så er jo anonymiteten ivaretatt på den måten.

Vil anta det er snakk om Krf, Norgesdemokratene og Frp.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, rabler said:

Jeg har egentlig ikke så mye mot Venstre og kunne stemt på de den gang Sponheim var leder, men jeg kan ikke fordra Melby og jeg er veldig, veldig uenig med Venstre om vin i butikk.

Lars "Jeg er motstander av EU med mindre Tyrkia får bli medlem" Sponheim? Mannen var jo ikke spesielt skarp. 

Lenke til kommentar
20 minutes ago, MrL said:

Skulle gjort seg om folk klarte å argumentere med fakta, virkelighetsforståelse og logikk. 

Ja, så var det dette med FRP og "fakta, virkelighetsforståelse og logikk", da. Partiet benekter både fysikkens lover mtp. klimaforandringer, og annen forskning som ved cannabisbruk og forbudslinja. Med andre ord, de bevisst benekter det vi kan lære av "fakta, virkelighetsforståelse og logikk". 

Endret av Krig og fred
skriveleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 minutter siden):

Er det noen/mange her på forumet som kjenner personen bak brukernavnet ditt? Hvis ikke så er jo anonymiteten ivaretatt på den måten.

Norgesdemokratene har aldri vært i regjering, men tommyb's parti nummer to har tydeligvis hatt justisministeren. Jeg tipper Krf, Venstre og FRP.

• Liker 1
Lenke til kommentar

FRP: Kortsiktig demagogeri, destruktive over konstruktive, mange vemmelige politikere

Senterpartiet: Proteksjonisme, mer demagogeri og ensporet

Rødt: Igjen demagogeri og destruktive holdninger. Mange politiske kjepphester jeg ikke forstår meg på.

(Bonus) KrF: Kristen moralisering, vag linje i partiet og mangler ryggrad på progressiv politikk

• Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Krig og fred said:

Lars "Jeg er motstander av EU med mindre Tyrkia får bli medlem" Sponheim? Mannen var jo ikke spesielt skarp. 

Nei, Lars "Jeg garanterer at Venstre ikke vil samarbeide om statsbudsjettet med en regjering der Fremskrittspartiet er med" Sponheim 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (12 minutter siden):

Les den gjerne i tandem med denne:

https://www.dyrsfrihet.no/regjeringen-svikter-dyrene/

Dyrevelferdsmeldingen er ikke forskningsbasert, tar ikke hensyn til dyrenes behov og kunne like gjerne vært skrevet av kjøttindustrien selv.

Beklager å bidra til å avspore tråden Leticia.

Saklig informasjon skal jeg tåle, direkte feilinformasjon (og misogynisme) som den andre brukeren holdt på med, takler jeg dårligere. 

Kajac skrev (8 minutter siden):

Norgesdemokratene har aldri vært i regjering, men tommyb's parti nummer to har tydeligvis hatt justisministeren. Jeg tipper Krf, Venstre og FRP.

Tenkte det samme. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Simen1 said:

Utover brukernavnet mitt så har jeg identifisert meg overfor forumet en gang. Jeg regner meg som delvis anonym men enkel å identifisere gitt nok motivasjon. Heldigvis lever vi i et samfunn der dette er relativt ufarlig. Ikke helt. Det finnes nok gærninger der ute til at jeg aktivt selvsensurerer meg. Derfor er jeg også svært sterk tilhenger av anonym debatt. Så egentlig burde jeg vel anonymisert meg bedre. Men som sagt - vi lever i et bra samfunn for ytringer. 

Poeng til @Kajac, med @leticia som runner up. Riktignok inkluderte jeg med flere utbryterpartier i segmentet om nasjonalpopulistiske partier. Honorabel mensjon til @Simen1 . 

Endret av tommyb
vet ikke.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (10 minutter siden):

FRP: Kortsiktig demagogeri, destruktive over konstruktive, mange vemmelige politikere

Senterpartiet: Proteksjonisme, mer demagogeri og ensporet

Rødt: Igjen demagogeri og destruktive holdninger. Mange politiske kjepphester jeg ikke forstår meg på.

(Bonus) KrF: Kristen moralisering, vag linje i partiet og mangler ryggrad på progressiv politikk

Takk for innspill :) Enig i mye 

Lenke til kommentar

rabler skrev (9 minutter siden):

Nei, Lars "Jeg garanterer at Venstre ikke vil samarbeide om statsbudsjettet med en regjering der Fremskrittspartiet er med" Sponheim 😄

Eller Lars "vi må styrke offentlighetsloven" Sponheim. De siste årene (spesielt under og etter covid) har dette dessverre gått feil vei.

Endret av blured
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...