Gå til innhold

Dine topp 3 - partier du aldri vil stemme på.

Hvilke 3 partier ville du ikke stemt på  

99 stemmer

1. 1. Hvilke parti ville du ikke stemt på

• RØDT
      53
    • SV
      43
    • AP
      19
    • SP
      41
    • KrF
      50
    • MDG
      43
    • Venstre
      17
    • Høyre
      18
    • Frp
      41

Anbefalte innlegg

Tussi skrev (10 timer siden):

Senterpartiet, SV og FRP. Venstre, MDG,.Norgesdemokratene og AP er også nono

Senterpartiet fordi de setter dyr nederst av alt, de er det mest egoistiske partiet jeg vet om. Dyr har kun verdi i den grad mennesker kan utnytte dem

SV fordi jeg liker ikke måten de er på, jeg opplever dem.arrogante samtidig som jeg er uenig I mye

Frp fordi de er svært innvandringsfiendtlige, i stor grad imot uhell, for privatisering av basale tjenester og for aktiv dødshjelp 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (8 timer siden):

Bare av nysgjerrighet: Hvorfor venstre? Hva er begrunnelsen? Jeg har aldri skjønt hvorfor noen finner det partiet spesielt utålelig. Det virker jo heller litt for anonymt etter min mening. Jeg ser ingen store triggere mot dem og ville derfor regnet med de ville skli umerket utenom denne tråden.

Venstre er et parti som jeg opplever svært fiendtlig overfor menneskelivet ukrenkelighet, som er viktig for meg. Imotsetning til f eks AP, SV og Rødt som i hovedsak snakker om kvinnen i abortsaken, har V-politikere kommet med nedsettende kommentarer om fosteret direkte. I tillegg er det flere politikere der som er svært for aktiv dødshjelp. Ikke ute etter å starte en sidedebatt, det er bare mitt svar på spørsmålet

I tillegg opplever jeg partiet som helt ute av takt med folks behov ifm strømsaken

Endret av Tussi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg mener man ikke bør gjøre politikk til den nye hellige gral slik at den også blir til en kirke som man ikke skal røre.

Folket er kristent, da er det naturlig at det berøre politikken. Man kan ikke bannlyse deler av mennesket som man skjærer det vekk med kniv og kaster i avfallet.

Man må la stemmene veie likt. Hvis kristne stemmer inn kirken, da hører den helt hjemme i politikken. Ikke at jeg selv synes den er koselig å ha der, men den hører likevel hjemme der.

Du skal se på politikken som en skitten grisebinge som du kan gjøre alt med, ingen regler gjelder. Den er absolutt ingen nye hellige gral for folket.

Du kan sparke politikken med føttene, du kan slå den med nevene, du kan gjøre alt det som skjer i en vanlig grisebinge.

Ikke legg den hellige-gral tørklet over politikken og erklære den for hellig, den er ikke hellig og de som jobber der kan du spytte på også.

Du kan dra i de, rive de i ørene, slenge de rundt omkring, du kan vandre fritt i stortinget og kaste bemerkninger og gjøre hva du vil. Det er en grisebinge.

Og hvis politikken er så heldig at den blir koblet til kirken igjen, så vil dette bare være helt passelig, politikken behøver å bli skitnet til med en kirke i ny og ne.

La gjerne også 100 kuer slippe inn i stortinget til å vandre rundt der. Dette vil bare gjøre godt i lengden. Vi er allerede kommet for langt i det motsatte.

Samfunnet er regelbasert, men politikken er selve sentrumet for anarki, der hvor ingen regler skal være er hvor reglene blir laget. Viktig å ikke ta "verdispørsmål" til å definere hva politikken skal være, som å legge et hellig tørkle over det.

Endret av AgurkMaske
Lenke til kommentar
blured skrev (13 timer siden):

FRP har vært viktige for at vi i dag faktisk kan diskutere innvandringspolitikk på en ordentlig måte. Ideelt sett skulle jeg heller sett at våre to (historisk) største partier heller hadde fattet alvoret mye tidligere, slik som i Danmark. Da jeg ikke er spesielt glad i den nyliberale og populistiske politikken FRP ellers ønsker å føre.

De er vel heller grunnen til at vi snakker om innvandring heller enn asyl, og grunnen til at det er vanskelig å snakke om å løse problemer med asylsøkere offentlig, da de fra starten av har vært kritiske til all innvandring, fra arbeidsinnvandrere på 80-90 tallet.

De ødelegger fremdeles den seriøse debatten, som ikke er mulig her på forumet på grunn av deres retorikk.

Folk flest vet ikke om de saklige diskusjonene som har vært, og det vet sannelig ikke alle politikerene om heller, da de stadig må forholde seg til FrP sine utsagn på Stortinget.

image.thumb.png.c00075324b03c0416d88e31c5850c7bf.png

...for ikke å snakke om deres forkjærlighet for Trump i partiet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (6 timer siden):

1. KrF: Jeg mener religion må holdes så langt borte fra politikk og den norske stat som mulig. De kan føre så flott politikk som de bare vil, men så lenge religion og dens overtroiske baksider, som undertrykking av kvinners rettigheter over egen kropp, følger med partiprogrammene og navnet deres, er det uaktuelt for meg å vurdere å gi dem min stemme.

Liker hva du skriver i resten av innlegget ditt også altså, men denne må fremheves syns jeg - 10 av 10 poeng fra  meg 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 timer siden):

Senterpartiet fordi de setter dyr nederst av alt, de er det mest egoistiske partiet jeg vet om. Dyr har kun verdi i den grad mennesker kan utnytte dem

Denne argumentasjonen skjønner jeg veldig godt, og er årsaken til at de oppnår en 2.plass blant verstingene hos meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (36 minutter siden):

"Arbeider"-partiet

Høyre

Venstre

Alt til Brüssel, full guffe til ramponering av naturen med "grønn energi", ingen makspris på strøm, ingen verdiskapning....count me out.

Shit - dette er mine topp 3 på andre siden, altså de 3 (eneste) som er aktuell for min stemme. Men så vil jeg ha oss inn i EU jeg da 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rødt pga partiets grumsete kommunistsympatier og kyniske spill på misnøye.
Venstre pga en naiv tilnærming til EU
SV pga en naiv tilnærming til innvandring

Alle tre er partier som på sikt undergraver vår suverenitet og velferd, dvs nyttige idioter for eksterne krefter….

• Liker 1
Lenke til kommentar

KrF - Religion bør ikke være førende i politikk.

FrP - De har gang på gang vist seg å være et populistisk parti som spiller på frykt. De søker makt gjennom splitt og hersk, ikke samarbeid og fellesskap.

Jeg valgte ingen nummer tre, ettersom de to begrunnelsene er så langt sterkere enn hva partier mener om innvandring, eu/eøs, etc. og det er kun de to partiene som treffer på dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (2 minutter siden):

Rødt pga partiets grumsete kommunistsympatier og kyniske spill på misnøye.
Venstre pga en naiv tilnærming til EU
SV pga en naiv tilnærming til innvandring

Alle tre er partier som på sikt undergraver vår suverenitet og velferd, dvs nyttige idioter for eksterne krefter….

Takk for svar 🙂

Rødt er også på topp 3 hos meg pga det samfunnsøkonomiske.

Veldig uenig med deg om Venstre,  men det er ikke så rart, da jeg er sterkt for at vi melder oss inn i EU.

Delvis enig i SV, men det som ville dratt dem inn blant topp 3 verstinger hos meg ville vært at de ikke vil inn i EU.  Jeg syns ellers at de har såpass mye bra angående likestilling at de aldri ville havnet blant de verste 3 uansett.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, leticia said:

Takk for svar 🙂

Rødt er også på topp 3 hos meg pga det samfunnsøkonomiske.

Jeg kommer ikke til å stemme på Rødt i nære fremtid, ettersom jeg er uenig i behovet for løsningene de kommer med.
Jeg vil dog ikke si "aldri".
Dersom vi får fremvekst av oligarkstrye også i Norge, så er det mye rundt politikken til Rødt som jeg heller ville hatt enn politikken til Høyre.
Vi er dog ikke der og jeg håper at vi aldri kommer ditt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (2 minutter siden):

FrP - De har gang på gang vist seg å være et populistisk parti som spiller på frykt. De søker makt gjennom splitt og hersk, ikke samarbeid og fellesskap.

Jeg valgte ingen nummer tre, ettersom de to begrunnelsene er så langt sterkere enn hva partier mener om innvandring, eu/eøs, etc. og det er kun de to partiene som treffer på dette.

Takk for svar - helt enig om førsteplassen din, religion og politikk bør ikke blandes. Religion bør være et privat anliggende og ikke noe man styrer et samfunn etter 🙂

Jeg er også enig i argumentasjonen din om FRP, men det er et par partier som jeg ser på som enda verre, så FRP får en 4.plass på verstinglista mi 😝

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (7 minutter siden):

Det samme kan man si om dagens Rødt.
Jeg har bekjente som sympatiserer med Rødt og de er straks med på notene hvis det er noe som kan trigge mistillit og stigmatisering.
En klassisk kommunistoppskrift for å bryte ned et demokrati fra innsiden…..

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer ikke til å stemme på Rødt i nære fremtid, ettersom jeg er uenig i behovet for løsningene de kommer med.
Jeg vil dog ikke si "aldri".
Dersom vi får fremvekst av oligarkstrye også i Norge, så er det mye rundt politikken til Rødt som jeg heller ville hatt enn politikken til Høyre.
Vi er dog ikke der og jeg håper at vi aldri kommer ditt.

"Aldri" er vel mer tenkt som situasjonen i dag. Jeg har selv stemt på 2 / 3 av de opplistede partiene i løpet av livet. Så jeg tenker hva som ville vært utenkelig ut fra hvor folk er i dag 😃

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (12 minutter siden):

Enig i premisset ditt, men KrF har en viktig rolle i integrering og som motvekt mot «unorske» og mer inngripende religioner.

Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 timer siden):

SP setter dyrevelferd høyere enn i de fleste andre land.
Uten kjøttproduksjon fra tidenes morgen ville verden ha vært helt annerledes. Like it or not…..

• Liker 1
Lenke til kommentar
blured skrev (13 timer siden):

KRF - interesseorganisasjon for kristne. Personlig er jeg relativt konservativ. Dvs, jeg ønsker ikke endringer for endringens skyld, og mener at gradvis systematisk utvikling nesten alltid er bedre enn reformer (norske politikere er dessverre ikke enig med meg her - antakelig pga de ønsker å knytte navnet sitt til noe som er tydelig målbart...), osv. Men jeg er ikke verdikonservativ. Og ønsker et enda tydeligere prinsipielt skille mellom religion og stat, slik du har i Frankrike. (Der religion er en privatsak. Det er forbudt med religiøse symboler i offentlige skoler og institusjoner (som hijab, kors, kippa). Og politikken skal være helt fri for religiøs påvirkning). Dermed er jeg svært uenig med KRF i veldig mye. Når det er sagt så respekterer jeg de som et parti på en helt annen måte enn Senterpartiet og MDG, og liker hvordan de fremstår i debatter, osv.

KRF er kun kristne i navnet. Den kristne troserklæringen er fjernet, motstanden mot likekjønnede ekteskap og abort er fjernet fra programmet, nå ønsker de kun en reversering til uke 12.

Vår grunnlovsfestede kristne kulturarv og tradisjoner har heldigvis bred støtte i stortinget, så den ekstreme avkristningen de har innført i Frankrike (hvor det erstattes med Islam istedenfor), blir ikke noe av her.

Endret av Socketlicker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...