Gå til innhold

Dine topp 3 - partier du aldri vil stemme på.

Hvilke 3 partier ville du ikke stemt på  

106 stemmer

1. 1. Hvilke parti ville du ikke stemt på

• RØDT
      56
    • SV
      47
    • AP
      19
    • SP
      43
    • KrF
      52
    • MDG
      47
    • Venstre
      19
    • Høyre
      19
    • Frp
      43

Anbefalte innlegg

Subara skrev (1 time siden):

Ingen valgomat klar for 2025, så man kan få testet det ut?

Frp - verdigrunnlaget, lettvinte løsninger på komplekse saker, appellerer til mindre sympatiske sider i oss som fremmedfrykt og egoisme, kaller "en spade for en spade" for å hisse opp folk, dårlig på diplomati.

Høyre - lagde strengere trygderegler da de var i regjering, som gikk utover de som har minst, den sterkeste og rikes rett.

Mdg - fjernet parkeringsplassene i Oslo og tror at hele befolkningen har helse til å sykle (året rundt).

Takk for svar :) Delvis enig i dine betraktninger, selv om vi ikke har noen felles partier på versting - topp 3 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Imaginacíon skrev (9 minutter siden):

Som andre her kunne listen ha vært lengre, men disse er hva jeg sist ville velge hvis jeg måtte.

Ja, jeg har også flere partier som jeg ville slitt å stemme på, og som jeg mener har flere negative ting i partiprogrammet sitt. Men tenkte å redusere det til de 3 verste. Det er jo også flere partier som per i dag IKKE er på Stortinget som i alle fall ville vært helt uaktuelle, (og enda verre enn verstingene mine) så derfor reduserte jeg lista til å kun gjelde Stortingspartiene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg har også flere partier som jeg ville slitt å stemme på, og som jeg mener har flere negative ting i partiprogrammet sitt. Men tenkte å redusere det til de 3 verste. Det er jo også flere partier som per i dag IKKE er på Stortinget som i alle fall ville vært helt uaktuelle, (og enda verre enn verstingene mine) så derfor reduserte jeg lista til å kun gjelde Stortingspartiene. 

Ja norgesdemokratene er jo totalt uaktuelle, tror jeg nevnte det tidligere.  Fikk ikke helt med med det med Stortinget 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (13 timer siden):

Er det sånn å forstå at det dermed er Rødt, MDG og SV som blir dine topp 3? 

Ja, vil nok si det, men vaskelig å velge hvem som er topp 3, når jeg har fem partier, som er uaktuelle. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (5 minutter siden):

Ja, vil nok so det, men vaskelig å celge hvem som er topp 3, når jeg har fem partier, som er uaktuelle. 

Det er helt greit det. Har selv flere som er uaktuelle enn aktuelle :) 

Lenke til kommentar
3 hours ago, leticia said:

Jeg prøver å gi tilbakemelding til flest mulig, men håper det går fint om jeg "glemmer" noen. Det betyr ikke at deres meninger er mindre verdt enn andres, bare hvor mye tid jeg skal legge ned i tråden. Jeg reiser som nevnt i en annen tråd på forumet til Frankrike om 2 dager, og kommer ikke hjem på en måned, så det kan variere litt hvor aktiv jeg kommer til å være, avhengig av internettilgang, og kommer også til å tilbringe store deler av dagene mine i bilen fra torsdag til lørdag. (Jeg kjører ned). 

Bon Voyage! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 minutter siden):

Det er helt greit det. Har selv flere som er uaktuelle enn aktuelle :) 

Antall aktuelle/uaktuelle varierer litt med hvilke utfordringer Norge og befolkningen har til enhver tid.

I dag er det utilbørlig press fra Russland, EU og Trump som skaper mest hodebry. I morgen kan det være klima, forurensing eller kriminalitet som trenger en troverdig fanebærer.

Lenke til kommentar
Vokteren skrev (10 minutter siden):

Antall aktuelle/uaktuelle varierer litt med hvilke utfordringer Norge og befolkningen har til enhver tid.

I dag er det utilbørlig press fra Russland, EU og Trump som skaper mest hodebry. I morgen kan det være klima, forurensing eller kriminalitet som trenger en troverdig fanebærer.

Tja. For min del er det 2 som alltid har vært uaktuelle  (KRF OG SP) og som alltid kommer til å være det. Det har vært litt mer variasjon blant de andre, men det har nok mer med hvor man er i livssyklusen å gjøre. Ellers enig i at utfordringer utenfra kan påvirke. 

Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (10 minutter siden):

Her har du noe som kan få deg i stemning og gjøre sommerfuglene enda mer aktive (dette er en kanal jeg ser på når jeg drømmer om å reise)

Takk for det :) Jeg er vel egentlig så vant med markedene, strand og natur og miljø og kulturen rundt, så kjenner dette igjen veldig godt. Jeg reiser ikke til Cote d Azur, men til Languedoc - området :) (Fra Montpellier og sørover mot Spania). Har 300 meter fra hotellet til stranda, og enda kortere til markedene (50 - 100 meter), så dette skal bli kjekt. Reiser hvert år, ofte flere ganger i løpet av året også :) 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
MrL skrev (14 timer siden):

På hvilket grunnlag?

Det jeg siterte var grunnlaget. 

Sitat

Rødt, SV og Mdg.

Alle partiprogrammene er oppskrift på hvordan å kjøre et land i grøften. 

Ellers ikke overraskende å se at Frp sin politikk blir beskrevet som skremselpropeganda, det er jo alltid hovedargumentet i tillegg til å dra rasistkortet. Skulle gjort seg om folk klarte å argumentere med fakta, virkelighetsforståelse og logikk. 

Du gjør jo akkurat de du tilsynelatende ikke vil at dine meningsmotstandere skal gjøre.  

• Liker 6
Lenke til kommentar

For meg er faktisk ingen på listen av de du har valgt å ta med. Jeg har stemt alt fra Rødt til Høyre. De jeg aldri kommer til å stemme på er de som er mer ekstreme enn den listen du har kommet med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Det jeg siterte var grunnlaget. 

Du gjør jo akkurat de du tilsynelatende ikke vil at dine meningsmotstandere skal gjøre.  

Jeg tenker jo på debatter om disse spørsmålene,  ikke hvorfor de ikke gir en full utredning i en bisetning i en topp 3 parti tråd.. dette er ikke en diskusjonstråd for innvandring.

leticia skrev (15 timer siden):

Takk for svar 🙂

Delvis enig i hva du skriver. Men hvem har drevet skremselspropaganda om FRP her?

Jeg referer til at Frp I tråden her blir møtt med(som ofte) at de bare driver med skremsel, er rasister etc. - som jeg mener er altid er de samme tomme argumenter motstanderne kommer med - uten å klare å motsvare til de fakta og logikk som blir presentert i diskusjoner. 

Men som sagt det er min mening, jeg hadde ikke tenkt til å ødelegge tråden med innvandringdiskusjon 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
MrL skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker jo på debatter om disse spørsmålene,  ikke hvorfor de ikke gir en full utredning i en bisetning i en topp 3 parti tråd.. dette er ikke en diskusjonstråd for innvandring.

Altså når du klager i denne tråd på at argumentene mangler fakta, virkelighetsforståelse og logikk, og samtidig bruker argumenter som mangler fakta, virkelighetsforståelse og logikk så kan du ikke bli så altfor overrasket over at det blir nevnt, og hvem har sagt noe om innvandring ?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Rødt og MDG er på topp av "versting" partiene.
Så var jeg i tvil om jeg skulle velge Venstre eller SV, de er like uansvarlige og ufyselige. Landet på SV, men kunne like gjerne valgt Venstre.

Registrerer EU/Globalist og høy strømpris partiene nyter stor tillit her inne. Det stemmer med min oppfatning også.

Dersom AP skulle lykkes å vinne valget på grunn av engstelige velgere som ikke vet sitt eget beste, så er det en tragedie for Norge og norsk næringsliv. 
De stemmer da for;

* Skadelig høyt skattenivå som skremmer gründere og investorer ut av Norge
* Svak krone, stor prisstigning og høy rente som følge av dette
* Svak forsvarsevne
* Gallopperende matvarepriser
* Skyhøye drivstoffpriser
* Fortsatt synkende kjøpekraft/offentlige matkøer
* Strømpriser som legger ned reelle arbeidsplasser i privat sektor
* EU-tilpasning, avgivelse av suverenitet
* Ekstremt høy innvandring
* Utdeling av statsborgerskap som gotteri.
* Fortsatt dulling med kriminelle
* Ingen tiltak mot mindreårige tungt kriminelle

Om velgerne klager på noe av dette etter å ha bidratt til alt med sin stemme, så sier det sitt om deres kognitive evner.

Endret av Neptun1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (3 minutter siden):

Jeg referer til at Frp I tråden her blir møtt med(som ofte) at de bare driver med skremsel, er rasister etc. - som jeg mener er altid er de samme tomme argumenter motstanderne kommer med - uten å klare å motsvare til de fakta og logikk som blir presentert i diskusjoner. 

Men som sagt det er min mening, jeg hadde ikke tenkt til å ødelegge tråden med innvandringdiskusjon 

Jeg har ikke helt registrert at noen har skrevet dette, jeg ser at noen mener de er egoistiske, populistiske o.l, men det kan godt hende at det har gått meg hus forbi hvis noen har skrevet at de er rasister og driver med skremsel.

Syns det er KRF og SP som har fått mest "pes" i denne tråden, også av meg, da de er de 2 jeg syns er verst. Hvis du er FRP-er selv så kanskje du reagerer kjappere når noen snakker negativt om "ditt parti " enn det andre ville gjort? Bare en tanke 🙂

Dette er en tråd for at folk skal forklare hvorfor de ikke ville stemt på de 3 partiene de anser som verst, da må man nesten regne med at folk gjør nettopp det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (9 minutter siden):

Denne må nok først og fremst den blåblå regjerningen med høyre i spissen ta på sin kappe, ap var ikke en fan og advarte mot konsekvensene.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (4 minutter siden):

Rødt og MDG er på topp av "versting" partiene.
Så var jeg i tvil om jeg skulle velge Venstre eller SV, de er like uansvarlige og ufyselige. Landet på SV, men kunne like gjerne valgt Venstre.

Registrerer EU/Globalist og høy strømpris partiene nyter stor tillit her inne. Det stemmer med min oppfatning også.

Dersom AP skulle lykkes å vinne valget på grunn av engstelige velgere som ikke vet sitt eget beste, så er det en tragedie for Norge og norsk næringsliv. 
De stemmer da for;

* Skadelig høyt skattenivå som skremmer gründere og investorer ut av Norge
* Svak krone, stor prisstigning og høy rente som følge av dette
* Svak forsvarsevne
* Gallopperende matvarepriser
* Skyhøye drivstoffpriser
* Fortsatt synkende kjøpekraft/offentlige matkøer
* EU-tilpasning, avgivelse av suverenitet
* Ekstremt høy innvandring
* Utdeling av statsborgerskap som gotteri.
* Fortsatt dulling med kriminelle
* Ingen tiltak mot mindreårige tungt kriminelle

Om de klager på noe av dette etter å ha bidratt til alt med sin stemme, så sier det sitt om deres kognitive evner.
De skal møtes med hånlatter og forakt.

Hei, takk for svar. Ser vi har et parti felles på versting topp 3 - Rødt.

Ellers syns jeg det er litt rart at du lister opp så mye negativt med tanke på AP når de ikke blir nevnt som topp 3 (4) hos deg. Enig i noe av det du lister opp om dem, men ikke alt.

Det er ikke vanskelig å skjønne hvilket parti som er ditt favorittparti, men det partiet har sin egen tråd her inne, så evt videre diskusjoner om det partiet kan vi ta i den tråden 😘 Denne tråden er tross alt laget for å finne ut hvilken politikk folk ikke vil ha, ikke hva dem vil ha.

Men du har samtidig nærmest kommet med konklusjonen som jeg skulle ta litt lenger frem i tid, altså når vi får silet ut den politikken folk ikke vil ha, hva står vi igjen med da? Foreløpig så ser det ut som at et samarbeid mellom arbeidsgiversiden (H og V) og arbeidstakersiden (AP) er det som befolkningen samlet ser på som en god løsning 🙂 (Og det er jeg enig med dem i). Om partiene ikke hadde vært så blokk - fokuserte, så tror jeg vi hadde kunnet finnet frem til flere gode løsninger som virker helt utenkelig i dag. (Men det er bare min drøm da, at høyresiden og venstresiden i større grad kunne ha samarbeidet, i stedet for å erklære seg som "fiender")...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...