Gå til innhold

Dine topp 3 - partier du aldri vil stemme på.

Hvilke 3 partier ville du ikke stemt på  

92 stemmer

1. 1. Hvilke parti ville du ikke stemt på

• RØDT
      49
    • SV
      41
    • AP
      18
    • SP
      40
    • KrF
      46
    • MDG
      39
    • Venstre
      17
    • Høyre
      16
    • Frp
      38

Anbefalte innlegg

Vokteren skrev (3 timer siden):

SP setter dyrevelferd høyere enn i de fleste andre land.
Uten kjøttproduksjon fra tidenes morgen ville verden ha vært helt annerledes. Like it or not…..

En annen ting er at vi ganske enkelt ikke har så mye dyrkbar mark, bare 3 prosent er brukt i dag, men vi har utmark, fjellbeite, er det en nasjon som faktisk er egnet til god og langsom kjøttproduksjon så er det Norge, så får helle de nasjonene med god dyrkbar mark legge fra seg kuene og bruke jorda effektivt, det sagt sp er fremdeles topp 3 for min del.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Vokteren said:

En klassisk kommunistoppskrift for å bryte ned et demokrati fra innsiden…..

Jeg vet ikke hva Reagan og Tatcher fortalte deg i sin tid, men Rødt har ikke som mål å ende opp som en totalitær stat, at Stalin formet russland til et diktatur, betyr faktisk ikke at det er hva Rødt ønsker seg med sin politikk.
Jeg trenger ikke at du er enig med Rødt, men de har ikke noe mål om å innføre mindre demokrati til Norge.

3 hours ago, Vokteren said:

Uten kjøttproduksjon fra tidenes morgen ville verden ha vært helt annerledes. Like it or not…..

Norge har helt grei dyrevelferd sammenlignet med mange land, (Nesten alle land forteller seg selv at de er best på dyrevelferd), en fullstendig oversikt vanskeliggjøres litt da Norge ikke er med på World Animal Protection’s Animal Protection Index (Api) av en eller annen grunn (Samtidig scorer Sverige og Danmark høyt (men ikke best (Østerriket scorer høyest) og det er vel land vi kan sammenligne oss med, samtidig som jeg har inntrykk av at Sverige er best i klassen.))
The swiftest har forsøkt å samle alle kildene for en oversikt, hvor også Norge er representert, og da havner vi på 25'e plass.

At Norge har helt grei dyrevelferd er ikke takket være SP.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

FrP, KrF og Høyre

Jeg har egentlig ikke noe mot Høyre, bortsett fra at de med stor sannsynlighet ville samarbeidet med KrF eller FrP i en eventuell regjering. Derfor er de utelukket. 

FrP er populistisk og det er mye skremselspropaganda.

KrF vil ta fra kvinner rettigheter. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (57 minutter siden):

KRF vil styrke rettighetene til det ufødte livet gjennom å redusere retten til selvbestemt abort til uke 12. Selvbestemt abort er så ødeleggende for samfunnet og nordmenns fremtid at det burde vært forbudt, men dette ønsker ikke KRF lenger.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Frp : Partiet for klaging og lettvinte løsninger. For inspirert av MAGA-galningene.

Sp: Partiet for bønder og de som vil tilbake til landsbygda på 50-tallet. 

KrF: Kristen moralpreken fungerer dårlig i et moderne norsk samfunn.

Endret av Reg2000
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Socketlicker skrev (24 minutter siden):

KRF vil styrke rettighetene til det ufødte livet gjennom å redusere retten til selvbestemt abort til uke 12. Selvbestemt abort er så ødeleggende for samfunnet og nordmenns fremtid at det burde vært forbudt, men dette ønsker ikke KRF lenger.

Og derfor vil jeg aldri stemme på KrF

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Socketlicker skrev (1 time siden):

KRF er kun kristne i navnet. Den kristne troserklæringen er fjernet, motstanden mot likekjønnede ekteskap og abort er fjernet fra programmet, nå ønsker de kun en reversering til uke 12.

Vår grunnlovsfestede kristne kulturarv og tradisjoner har heldigvis bred støtte i stortinget, så den ekstreme avkristningen de har innført i Frankrike (hvor det erstattes med Islam istedenfor), blir ikke noe av her.

Jeg har ingen interesse av at dette skal være en tråd hvor man skal kritisere andres valg av topp 3 versting partier. Jeg vil vite hvorfor folk ikke ville stemt på dem.

Men du legger virkelig opp til hogg her når du samtidig driver med direkte feilinformasjon. 

KRF forsøker jevnlig å endre grunnloven slik at abort i praksis blir forbudt.

.https://www.vl.no/nyheter/2023/04/26/kald-skulder-fra-hele-stortinget-vraker-krfs-grunnlovsforslag-om-vern-av-liv/

Vår grunnlov har blitt endret slik at kristendommen får mindre betydning og humanismen har kommet inn. Vi er ikke lenger et kristent land, vi er sekulært land.

Frankrike har heller ikke byttet ut kristendom med islam. Det bor under 10 % muslimer i Frankrike, og kun 1/3 av dem er praktiserende troende. I motsetning til Norge så har Frankrike som første (og muligens eneste) land lovfestet retten til abort i sin grunnlov. (Må sikkert være fordi det er så fælt mange muslimer i Frankrike det da 😂). Eller kanskje det rett og slett er fordi Frankrike er et land som forstår at religion ikke bør være det som styrer samfunnet, og at undertrykking av kvinner ikke er noe man politisk skal bidra til. Der har KRF en vei å gå...

Endret av leticia
link
  • Liker 4
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 time siden):

FrP, KrF og Høyre

Jeg har egentlig ikke noe mot Høyre, bortsett fra at de med stor sannsynlighet ville samarbeidet med KrF eller FrP i en eventuell regjering. Derfor er de utelukket. 

FrP er populistisk og det er mye skremselspropaganda.

Jeg skjønner at man må tenke litt på hvem som kommer til å samarbeide med hvem.

Men nå tenkte jeg egentlig på hvem man ikke kunne stemt på ut fra deres egen politikk,  ikke hvem samarbeidspartnerne deres kommer til å bli (siden du sier du egentlig ikke har noe imot Høyre) 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (Akkurat nå):

KRF forsøker jevnlig å endre grunnloven slik at abort i praksis blir forbudt.

Nei, dette fjernet de for noen få år siden. Nå står det i programmet deres at de vil tilbake til uke 12 som grense for selvbestemt abort.

leticia skrev (1 minutt siden):

Vår grunnlov har blitt endret slik at kristendommen får mindre betydning og humanismen har kommet inn. Vi er ikke lenger et kristent land, vi er sekulært land.

Norge er fortsatt et grunnlovsfestet kristent land, med kristen kulturarv og kristen folkekirke i Grunnloven. 

leticia skrev (2 minutter siden):

Frankrike har heller ikke byttet ut kristendom med islam. Det bor under 10 % muslimer i Frankrike, og kun 1/3 av dem er praktiserende troende. I motsetning til Norge så har Frankrike som første (og muligens eneste) land lovfestet retten til abort i sin grunnlov. (Må sikkert være fordi det er så fælt mange muslimer i Frankrike det da 😂). Eller kanskje det rett og slett er fordi Frankrike er et land som forstår at religion ikke bør være det som styrer samfunnet, og at undertrykking av kvinner ikke er noe man politisk skal bidra til. Der har KRF en vei å gå...

Det skjer i Frankrike, og deres ekstreme anti-kristne politikk er en direkte årsak til Islams vekst som erstatter kristendommen. 

Det er ikke undertrykking av kvinner å fjerne abort, det er forsvar av retten til liv. Det er ingen menneskerett å kunne drepe andre, selv om enkelte egoistiske, selvhatende kvinner mener det.

Lenke til kommentar
Socketlicker skrev (4 minutter siden):

Nei, dette fjernet de for noen få år siden. Nå står det i programmet deres at de vil tilbake til uke 12 som grense for selvbestemt abort.

Norge er fortsatt et grunnlovsfestet kristent land, med kristen kulturarv og kristen folkekirke i Grunnloven. 

Det skjer i Frankrike, og deres ekstreme anti-kristne politikk er en direkte årsak til Islams vekst som erstatter kristendommen. 

Det er ikke undertrykking av kvinner å fjerne abort, det er forsvar av retten til liv. Det er ingen menneskerett å kunne drepe andre, selv om enkelte egoistiske, selvhatende kvinner mener det.

Denne og videre avsporinger blir rapportert.

Endret av leticia
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (32 minutter siden):

Jeg skjønner at man må tenke litt på hvem som kommer til å samarbeide med hvem.

Men nå tenkte jeg egentlig på hvem man ikke kunne stemt på ut fra deres egen politikk,  ikke hvem samarbeidspartnerne deres kommer til å bli (siden du sier du egentlig ikke har noe imot Høyre) 🙂

Da måtte det blitt SP. De er for låst når det kommer til EU-debatten, narkotikadebatten, og de er ikke noe gode på dyrevelferd heller. De beviste egentlig at de driter i dyrene da de kjempet for pelsdyrindustrien. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (6 timer siden):

Jeg er helt uenig. Dette er en sak jeg har fulgt nøye med på, og ikke en eneste gang har SP satt dyrene først, de et konsekvent i sin stemmegivning og program, de tar aldri, aldri,  dyrenes parti. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (13 minutter siden):

Da måtte det blitt SP. De er for låst når det kommer til EU-debatten, narkotikadebatten, og de er ikke noe gode på dyrevelferd heller. De beviste egentlig at de driter i dyrene da de kjempet for pelsdyrindustrien. 

Ganske likt som meg altså, og også på totalen, bare at jeg setter Rødt på 3 plass foran FRP, men med FRP hakk i hæl på dem ;) 

Endret av leticia
spesifisering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det egentlig mange saker som involveres på ulike nivå. Abortsaken er viktig, og der er SP, eller deler av SP spiselige. Men mine meningsmotstandere har gode poenger som jeg.tror er oppriktig godt ment, selv om jeg er dødsuenig. 

Men når det gjelder SP og dyr, da er det bare egoisme. Ren egoisme, og det synes jeg er direkte kvalmt. 

Derfor er SP høyest på lista mi

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 minutter siden):

Ganske likt som meg altså, og også på totalen, bare at jeg setter Rødt på 3 plass foran FRP, men med FRP hakk i hæl på dem ;) 

Ja, vi er nok litt uenig angående Rødt. Jeg har stemt på Rødt før, flere ganger. Jeg er ikke enig i all politikken til Rødt, og den politikken de har som jeg er veldig uenig i tviler jeg på at de ville fått gjennomslag for. Har ikke noe tro på at de ville komme i regjering heller. Det som er viktig for meg er mest at de er synlig i den politiske debatten, da de har noen ting som ingen andre har, og de presenterer de også på en litt annen måte. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (8 minutter siden):

Ja, vi er nok litt uenig angående Rødt. Jeg har stemt på Rødt før, flere ganger. Jeg er ikke enig i all politikken til Rødt, og den politikken de har som jeg er veldig uenig i tviler jeg på at de ville fått gjennomslag for. Har ikke noe tro på at de ville komme i regjering heller. Det som er viktig for meg er mest at de er synlig i den politiske debatten, da de har noen ting som ingen andre har, og de presenterer de også på en litt annen måte. 

Årsaken min for at Rødt kommer så høyt opp blant verstingene (3.plass) er at jeg mener at den økonomiske politikken deres ikke er bærekraftig. I tillegg er de imot EU, som jeg er sterkt for. Jeg syns at Rødt har gode intensjoner altså, jeg bare mener at endel av det ikke er gjennomførbart. (Jeg har også stemt på dem en gang). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...