Gå til innhold

Svindlet av Power


Anbefalte innlegg

Hei. Vi ble ringt av en Power-arbeider på telefon her om dagen som tilbød 4 gratis telefoner siden vi hadde 4 ice-abonnement. Vi spør om vi måtte betale noe som helst ekstra, vedkommende sier nei. Min utenlandske mamma som ikke forstår godt norsk har gått alene inn i butikken og hentet telefonene. De har ikke informert hun om noe som helst, men har fått hun til å signere en avtale, der de plutselig har satt bindingstid på ice, 12 måneder, og økt gb fra 6 til 20, som betyr at hun plutselig må betale mye mer enn det hun gjorde. Har selv jobbet på Elkjøp før og vet hvordan disse selgerne opererer for å få mest mulig profitt, men det er vanlig prosedyre å informere kunden om hva avtalen innebærer. Ikke selge det som om ‘man får gratis telefoner, fordi du har ice-abonnement hos oss’ Hva kan vi gjøre i denne situasjonen? @krikkert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Opprett en sak til kundeservice hos Power og forklar situasjonen. Håp de går med på heving. Skjedde alt over telefon muntlig eller fikk dere tilbud på epost/SMS? Om de kan vise til at dere som kjøper var godt informert faller mye av grunnlaget deres bort. 

2. forklar mor at det ikke er lurt å signere avtaler man ikke kan lese/forstår

3. Send mor på norskkurs :)

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...