Gjest fabee...88e Skrevet søndag kl 11:30 Del Skrevet søndag kl 11:30 Lang historie kort - sammen i 2 år, "bodd" sammen hele veien men begge har beholdt sine respektive boliger Jeg er aldri hjemme, men betaler 15000 i mnd for boligen. Jeg ønsker bo sammen med han permanent, han er tilbakeholden. Jeg vurderer si at enten så flyttet vi sammen, ellers dropper vi det her. Jeg er en voksen dame og går stadig å føler på at jeg kaster bort tiden min på ett forhold han ikke ønsker investere i av ulike grunner. Jeg vet liksom ikke om jeg er på besøk eller bor her. Dvs. Jeg bor her, men jeg har ingen av tingene mine og jeg har utgiftene med den andre boligen, i tillegg til å bidra her samt vedlikehold der jeg aldri er med plenklipp, snømåking osv. Jeg leier. Han eier. Det at han er så unnvikende gjør meg usikker på om han ønsker at jeg skal ha boligen fordi dette egentlig ikke er noe han er sikker på at han vil. Det er ingen gode argumenter for hvorfor jeg fortsatt skal beholde boligen min slik jeg ser det Anonymous poster hash: fabee...88e Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet søndag kl 11:41 Del Skrevet søndag kl 11:41 Gjest fabee...88e skrev (8 minutter siden): Jeg vurderer si at enten så flyttet vi sammen, ellers dropper vi det her. Et rimelig spørsmål etter to år. Så får du svaret. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet søndag kl 16:45 Del Skrevet søndag kl 16:45 Gjest fabee...88e skrev (5 timer siden): Lang historie kort - sammen i 2 år, "bodd" sammen hele veien men begge har beholdt sine respektive boliger Jeg er aldri hjemme, men betaler 15000 i mnd for boligen. Jeg ønsker bo sammen med han permanent, han er tilbakeholden. Jeg vurderer si at enten så flyttet vi sammen, ellers dropper vi det her. Jeg er en voksen dame og går stadig å føler på at jeg kaster bort tiden min på ett forhold han ikke ønsker investere i av ulike grunner. Jeg vet liksom ikke om jeg er på besøk eller bor her. Dvs. Jeg bor her, men jeg har ingen av tingene mine og jeg har utgiftene med den andre boligen, i tillegg til å bidra her samt vedlikehold der jeg aldri er med plenklipp, snømåking osv. Jeg leier. Han eier. Det at han er så unnvikende gjør meg usikker på om han ønsker at jeg skal ha boligen fordi dette egentlig ikke er noe han er sikker på at han vil. Det er ingen gode argumenter for hvorfor jeg fortsatt skal beholde boligen min slik jeg ser det Anonymous poster hash: fabee...88e Hvorfor er han tilbakeholden da? Høres ut som han egentlig ikke vil. Kanskje er han ikke så veldig investert i forholdet... Lenke til kommentar
Gjest fabee...88e Skrevet søndag kl 17:55 Del Skrevet søndag kl 17:55 Markiii skrev (1 time siden): Hvorfor er han tilbakeholden da? Høres ut som han egentlig ikke vil. Kanskje er han ikke så veldig investert i forholdet... Nei jeg er enig med deg, og det er vel det jeg vil finne ut på ordentlig da. Syntes det er ett rimelig "ultimatum" etter å ha holdt på sånn her i straks 2 år. Anonymous poster hash: fabee...88e Lenke til kommentar
Gjest fabee...88e Skrevet søndag kl 19:15 Del Skrevet søndag kl 19:15 Martelè skrev (7 minutter siden): Særboerskap Særboerskap tenker jeg på som noe annet. Da har man en felles enighet om at man har vært sitt hjem og oppholder seg der, og møtes med jevne mellomrom. Han vil ikke under noen som helst omstendigheter være i mitt hjem. Anonymous poster hash: fabee...88e Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet søndag kl 21:41 Del Skrevet søndag kl 21:41 Ser du det som et ultimatum å enten bo helt sammen eller å droppe forholdet? Hva om han vil ha forholdet, men ikke bo sammen på den måten du vil? Det er jo ikke nødvendigvis rake motsetninger slik du later til å fremstille det som. Uansett, det er jo åpenbart at du må ta den samtalen når det er så viktig for deg. Fortell han hva du ønsker deg. F.eks om du vil si opp leiligheta di og flytte tingene dine til han, hva som eventuelt må ut for å gjøre plass, om du vil leie hos han eller kjøpe deg inn i hans leilighet. kostnadsfordeling osv. Tenk gjennom de tingene på forhånd så du har svar når han spør. 1 1 Lenke til kommentar
Gjest fabee...88e Skrevet søndag kl 21:48 Del Skrevet søndag kl 21:48 Simen1 skrev (1 minutt siden): Ser du det som et ultimatum å enten bo helt sammen eller å droppe forholdet? Hva om han vil ha forholdet, men ikke bo sammen på den måten du vil? Det er jo ikke nødvendigvis rake motsetninger slik du later til å fremstille det som. Uansett, det er jo åpenbart at du må ta den samtalen når det er så viktig for deg. Fortell han hva du ønsker deg. F.eks om du vil si opp leiligheta di og flytte tingene dine til han, hva som eventuelt må ut for å gjøre plass, om du vil leie hos han eller kjøpe deg inn i hans leilighet. kostnadsfordeling osv. Tenk gjennom de tingene på forhånd så du har svar når han spør. Nja, jeg tror egentlig det for hvis han enda etter 2 år er så usikker, så er ikke forholdet det jeg trodde det var. Jeg har ikke økonomi til å holde på slik som dette lengre, jeg savner å ha råd til andre ting enn utgifter slik jeg har nå når vi lever på denne måten. Det er mye mer økonomisk at jeg sier opp for begge parter, da kan jeg betale han av leien jeg betaler for å ha ett hus stående "just in case" og med all jobben det genererer. Nå betaler jeg leie der, pluss at jeg legger inn penger her for å være med å betale på strøm og kommunale avgifter i tillegg til husholdning forøvrig. Det stresser meg å leve slik, det er mange stressfaktorer i lovet man ikke får gjort noe med - men denne får man faktisk gjort noe med. Ønsker han ikke være samboer med meg, så skal jeg heller ikke være her som en samboer slik jeg er idag. Det er jeg som taper på det her. Anonymous poster hash: fabee...88e Lenke til kommentar
Gjest ade8d...d6c Skrevet søndag kl 21:52 Del Skrevet søndag kl 21:52 Høres ut som du vet akkurat hva du må gjøre, er mann selv og tenker at eneste grunnen jeg ville oppført meg slikt etter 2 år er hvis jeg ikke var sikker. Anonymous poster hash: ade8d...d6c Lenke til kommentar
leticia Skrevet søndag kl 22:20 Del Skrevet søndag kl 22:20 Gjest fabee...88e skrev (3 timer siden): Han vil ikke under noen som helst omstendigheter være i mitt hjem. Hvorfor ikke? Fordi du leier? Vil han ikke engang komme på besøk til deg? Lenke til kommentar
Gjest fabee...88e Skrevet søndag kl 22:27 Del Skrevet søndag kl 22:27 leticia skrev (5 minutter siden): Hvorfor ikke? Fordi du leier? Vil han ikke engang komme på besøk til deg? Nei. Jeg bor en plass han ikke liker. Gjest ade8d...d6c skrev (34 minutter siden): Høres ut som du vet akkurat hva du må gjøre, er mann selv og tenker at eneste grunnen jeg ville oppført meg slikt etter 2 år er hvis jeg ikke var sikker. Anonymous poster hash: ade8d...d6c Jeg vet. Eneste logiske forklaringen Anonymous poster hash: fabee...88e Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 06:14 Del Skrevet i går, 06:14 Gjest fabee...88e skrev (7 timer siden): Nei. Jeg bor en plass han ikke liker. Ok. Jeg valgte å flytte inn til min samboer selv om han bor på et sted jeg ikke liker. Man må gi og ta i et forhold. Det er ikke meningen å dra deg i noen retning her, men det høres ut som, fra dine egne beskrivelser, at du er den eneste som gir her. Jeg sier ikke "dropp han". Men du bør ta en seriøs prat med han om hva han egentlig vil med forholdet. Noen ganger så forstår man bare ikke hverandre fordi man har annerledes kommunikasjon. Hvis han ikke forstår, så må du være tydelig og få han til å forstå. Hvis han fremdeles er like sta, og ikke er villig til å se og ta hensyn til dine behov også, da syns jeg du bør gå videre uten han. 🙂 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Gjest fabee...88e skrev (23 timer siden): Nei jeg er enig med deg, og det er vel det jeg vil finne ut på ordentlig da. Syntes det er ett rimelig "ultimatum" etter å ha holdt på sånn her i straks 2 år. Anonymous poster hash: fabee...88e Jeg tenker at du egentlig har svaret, men jeg kan jo ikke vite sikkert. Jeg tror han ikke er så investert i forholdet, og vil holde mulighetene åpne eller lignende. Hvis du først må gi et ultimatum så tenker jeg at ting allerede har gått feil vei. Kanskje det er bedre å prøve å snakke ordentlig med ham fremfor å gi et ultimatum? Så får du heller bare gjøre det slutt og si at dere er på forskjellig plass i livet og ikke har en enighet om hvor forholdet er på vei. Men i og med at du er der at du må gi et ultimatum, ja... da er nok forholdet kanskje egentlig dødt alt. Kanskje. Hva vet vel jeg? Du kjenner din egen situasjon best, så gjør det du tenker er riktig. Hør med familie og/eller venner, som kanskje kjenner dere begge bedre? Endret 14 timer siden av Markiii Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Gjest fabee...88e skrev (På 7.4.2025 den 0.27): Nei. Jeg bor en plass han ikke liker. ... Og det er god nok grunn til å ikke kunne besøke deg engang? Når jeg er forelsket i noen, så ville ikke lokasjon holdt meg unna. Jeg hadde kommet på besøk uansett hvor du bodde ... Jeg kjenner riktignok ikke til hele kompleksiteten rundt din fyr, så ta det med en klype salt, men jeg får litt "rødt flagg"-vibber av denne tråden. (En tråd hvor jeg kun hører én persons ståsted — er klar over det. TS må legge til nyanser og slikt selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå