Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router ned innebygget 5G eller forslag til mesh

Anbefalte innlegg

I fjor kjøpte jeg en Huawei B818 4G+ fra Telenor til bruk på hytte. Den er litt ustabil og har ikke så lang rekkevidde utenfor hytten. Jeg vil ha noe som har langt bedre rekkevidde (og om den er mer stabil skader ikke).

Hytten er på 45 kvadratmeter og jeg vil ha en router som rekker minst 10 meter utenfor hytten. Jeg har sett Telenor har som også dekker 5G, men jeg synes disse er uforholdsmessige dyre. 

Noen forslag?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at Huawei B818 er en meget god router.
a) hvis du har svak/ustabil signal, prøv å flytte den til annet sted i hytten eller kompletter med en ekstern Poynting/Emcom antenne (husk på TS-9 overganger)
b) jeg tror ikke andre 4G/5G routere har så mye bedre wifi signal, kjøp en enkel wifi forsterker, ev mesh som gir deg bedre wifi-signal der du ønsker dette.

Endret av diskusj
Lenke til kommentar

Hovedproblemet er at det trådløse nettverket tidvis "hopper ut" og blir borte for en kort periode. Jeg har ikke vurdert extender. Kanskje jeg skal gi det et forsøk? Hytten er av tre, og routeren står på toppen av en bokhylle for å gi best mulig spredning. 

Jeg har sett litt raskt over hos Komplett og kommet over TP-Link Deco X10. På slike oppsett kobles en av de til routeren, mens de andre kobles trådløst til den som kobles til routeren?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Ny router ned innebygget 5G eller forslag til mesh

Jeg er en sucker for Asus, så har funnet ASUS ZenWiFi XD6S hos Kjell som virker lovende. Det er vel en nyere versjon enn ASUS ZenWiFi XD6 som Elkjøp har(?)

Det virker ganske enkelt å koble hovedenheten til WAN-porten på routeren før en setter i gang med å konfigurere. 

ASUS BT8 virker også bra, og har i tilleg wifi7. 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...