Gå til innhold

Et raust bistandsbudsjett dette vel?..

Anbefalte innlegg

I forbindelse med APs landsmøte så var den unge garde i partiet med i Politisk kvarter (NRK) denne uka.  Temaer representanten nevnte burde prioriteres var økt bistand, en "rausere" innvandrings/flyktningepolitikk og økte sosialhjelpssatser bl.a., (og i tillegg ble det nevnt et ønske om å begynne å trappe ned olje/gass-letingen). 

Bistandsbudsjettet har jeg erfaring med at mange "hvermannser" egentlig ikke vet størrelsen på når det kommer opp som tema.  Det blir gjerne svart at det er "på mange millioner det"...  Vel, årets budsjett er på (omregnet) ca. 159 millioner, vel og merke hver eneste dag! året rundt.  (58 millliarder).  En dansk politiker er kjent for å kritisere Norge for "gjerrighet" f.eks. overfor Ukraina.  Jeg synes tvert imot at man kan si at Norge er svært gavemilde jeg på flere felt overfor utlandet.  Tenk hele 159 millioner hver dag, det skal noe til å få kontrollert et slikt forbruk effektivt, skulle man tro. Hvordan går det an å få brukt så mye på en fornuftig måte egentlig?  Noen som vet litt omkring dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...