Gjest 0aa25...bd0 Skrevet 5. april Skrevet 5. april Heisann, Jeg har gjort endringer i skattemeldingen min og har en pen sum til gode. Normalt har jeg alltid brukt å få igjen penger først til høsten, men ser mange som har fått igjen alt nå. Er det noen automatikk i dette eller er alt helt tilfeldig? Tilleggsspørsmål: Hva gjør at noen blir plukket ut til kontroll? Er det også helt tilfeldig? Anonymous poster hash: 0aa25...bd0
toppsecret Skrevet 5. april Skrevet 5. april Gjest 0aa25...bd0 skrev (9 minutter siden): Heisann, Jeg har gjort endringer i skattemeldingen min og har en pen sum til gode. Normalt har jeg alltid brukt å få igjen penger først til høsten, men ser mange som har fått igjen alt nå. Er det noen automatikk i dette eller er alt helt tilfeldig? Tilleggsspørsmål: Hva gjør at noen blir plukket ut til kontroll? Er det også helt tilfeldig? Anonymous poster hash: 0aa25...bd0 For min del ble det ingen endringer og fikk den for 15 dager siden + sendte den inn samme dagen igjen. Fortsatt ikke fått utbetalt pengene
Nimrad Skrevet 5. april Skrevet 5. april Gjest 0aa25...bd0 skrev (1 time siden): Er det noen automatikk i dette eller er alt helt tilfeldig? Tilleggsspørsmål: Hva gjør at noen blir plukket ut til kontroll? Er det også helt tilfeldig? Generelt kan du si at hvis man gjør endringer er sannsynligheten større for at det tar lenger tid. Helt tilfeldig er det nok ikke, men vi vet ikke detaljene. I fjor måtte vi vente helt til november, men i år har vi allerede fått utbetalt oppgjøret. Hva Skatteetaten fokuserer på varierer nok fra år til år. Noe er nok tilfeldig utvalgte og andre ganger er det kanskje spesifikke områder de fokuserer på.
Gjest 0aa25...bd0 Skrevet 6. april Skrevet 6. april Nimrad skrev (På 5.4.2025 den 15.54): Generelt kan du si at hvis man gjør endringer er sannsynligheten større for at det tar lenger tid. Helt tilfeldig er det nok ikke, men vi vet ikke detaljene. I fjor måtte vi vente helt til november, men i år har vi allerede fått utbetalt oppgjøret. Hva Skatteetaten fokuserer på varierer nok fra år til år. Noe er nok tilfeldig utvalgte og andre ganger er det kanskje spesifikke områder de fokuserer på. November altså. Det var seint. Tror aldri jeg har ventet så lenge selv, men august har vel vært vanlig. Takk for svar i hvert fall. Får bare vente å se som alle andre Anonymous poster hash: 0aa25...bd0
Gjest 0aa25...bd0 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Noe nytt her? Har folk fått igjen det de har til gode? Jeg venter fortsatt utålmodig. Anonymous poster hash: 0aa25...bd0
oddeh Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Det kan være flere grunner til at ditt skatteoppgjør kommer senere, for eksempel: Du har gjort mange endringer eller lagt til vedlegg. Du er næringsdrivende eller har søkt om utsettelse Du er tatt ut til tilfeldig kontroll. Du har ikke oppgitt alle nødvendige opplysninger i skattemeldingen din, for eksempel om eiendommer du eier. Du har fått etterbetaling fra Nav eller andre pensjonsutbetalere. Da tar det lengre tid fordi vi beregner skatten på etterbetalingen slik at du får lavest mulig skatt. Vi kan dessverre ikke svare på hvorfor akkurat ditt skatteoppgjør tar lengre tid. Du får beskjed når ditt er klart. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/se-skatteoppgjoret-ditt/#noen-skatteoppgjor-kommer-senere Leverte selv for ca to måneder siden og venter fortsatt. Gjorde en del endringer.
Gjest 0aa25...bd0 Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai oddeh skrev (9 timer siden): Da var pengene på konto. Artig at det kom dagen etter du skrev du fortsatt venter. Gratulerer Anonymous poster hash: 0aa25...bd0
Gjest 0aa25...bd0 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Noe nytt her? Har fortsatt ikke fått noe her. Ser at jeg fikk i slutten av mai i fjor. Anonymous poster hash: 0aa25...bd0
Gjest d0c9d...f32 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Gjest 0aa25...bd0 skrev (2 timer siden): Noe nytt her? Har fortsatt ikke fått noe her. Ser at jeg fikk i slutten av mai i fjor. Anonymous poster hash: 0aa25...bd0 Gå inn på utbetalinger på siden. Der kan du ofte se når den kommer eller om det står at den blir betalt på en fast dato Anonymous poster hash: d0c9d...f32
Gjest c8c80...ed9 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Jeg sendte inn for lang tid siden, har ikke fått noe enda. Men for ca 1 uke siden gikk jeg inn på siden for å se om kanskje jeg hadde feil kontonummer eller noe. Da sto det at skatteetaten hadde gjort endringer for noen dager siden. Dem kan vel sikkert gjøre endringer selv uten at jeg får beskjed om det? Anonymous poster hash: c8c80...ed9
Gjest 0aa25...bd0 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Gjest d0c9d...f32 skrev (4 timer siden): Gå inn på utbetalinger på siden. Der kan du ofte se når den kommer eller om det står at den blir betalt på en fast dato Anonymous poster hash: d0c9d...f32 Takk. Dessverre ingenting å se der Anonymous poster hash: 0aa25...bd0
Gjest 0aa25...bd0 Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Fortsatt ingenting her... Anonymous poster hash: 0aa25...bd0
nebrewfoz Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Jeg fikk skatteoppgjøret i dag, med beskjed om at jeg bare kunne beholde de 18 kr jeg skylder ..
Gjest 0aa25...bd0 Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Sukk. Fikk beskjed om at jeg må vente til høsten. Sikkert tatt ut til kontroll. Anonymous poster hash: 0aa25...bd0
leticia Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Gjest 0aa25...bd0 skrev (54 minutter siden): Sukk. Fikk beskjed om at jeg må vente til høsten. Sikkert tatt ut til kontroll. Anonymous poster hash: 0aa25...bd0 Til et annet år, -legg opp til å få en liten baksmell, så slipper du å vente på pengene... 1
Gjest 0aa25...bd0 Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni leticia skrev (På 17.6.2025 den 0.20): Til et annet år, -legg opp til å få en liten baksmell, så slipper du å vente på pengene... Har en del uforutsigbare inntekter og fradrag utover vanlig lønnsinntekt, så er litt utfordrende, men kunne sikkert vært mulig om jeg satt satsen lavt nok. Foretrekker egentlig ikke å være skyldner til staten, skjønt jeg ser en del gjør dette. Anonymous poster hash: 0aa25...bd0
torbjornhb Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Jeg får også igjen først til høsten. Godt mulig det er kontroll. Aner ikke... Uansett; null stress. Skatteetaten skal ha pengene sine, og jeg har gjort så godt jeg kan for å få det riktig 🙂
Gjest 0aa25...bd0 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli torbjornhb skrev (På 21.6.2025 den 22.27): Jeg får også igjen først til høsten. Godt mulig det er kontroll. Aner ikke... Uansett; null stress. Skatteetaten skal ha pengene sine, og jeg har gjort så godt jeg kan for å få det riktig 🙂 Skjønner. Tror aldri jeg har fått til høsten før. Mitt store mareritt er at jeg skal ha gjort noe feil ved tidligere år som har blitt kontrollert maskinelt og at de finner noe de er uenig i og at jeg ender med å måtte betale tilbake skatt. Har alltid argumentert for hvilke vurderinger jeg har gjort og handlet i god tro. Anonymous poster hash: 0aa25...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå