Krig og fred Skrevet 5. april Del Skrevet 5. april 6 hours ago, Sovna said: Bare utløp for frustrasjon. Jeg kan like gjerne hive hele klokka. Den MÅ repareres hos produsenten i Sveits. De krever dette. Merket importeres ikke til Norge. Men flg produsenten måtte den uansett ha blitt utført service på i Sveits da også. Hva jeg kan se så må jeg betale moms og toll på både reparasjonskostnaden og frakt utgiften. Det blir jævlig dyrt. Og noe så dustete. Så hva med at du sender klokka med posten, også reier du på ferie til sveits og plukker den opp? Eller kanskje du bør kjøpe normale klokker for normale folk? Er du Kongen Av Campingplassen, som kjøper statussymboler du egentlig ikke har råd til? 2 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 5. april Forfatter Del Skrevet 5. april (endret) Krig og fred skrev (48 minutter siden): Så hva med at du sender klokka med posten, også reier du på ferie til sveits og plukker den opp? Eller kanskje du bør kjøpe normale klokker for normale folk? Er du Kongen Av Campingplassen, som kjøper statussymboler du egentlig ikke har råd til? Er´u helt nisse? Ikke har jeg campingvogn heller. Hva med å ha kjøpt en klokke i Sveits fordi den så kul ut. Hva f.. er status med det i seg selv? Og apropos normal klokke. Produsenten endte opp med et annet eierskap og hvor disse lagde mer hazzle ut av alt vedr. service. Status?? Det er mer status å spasere en søndag formiddag i Frognerparken og se kvalm ut.. Endret 5. april av Sovna Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 5. april Forfatter Del Skrevet 5. april (endret) Krig og fred skrev (50 minutter siden): Så hva med at du sender klokka med posten, også reier du på ferie til sveits og plukker den opp? Og hva med at det er på veien ned den blir borte i posten..? Endret 5. april av Sovna Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 5. april Del Skrevet 5. april Husk på, det sendes mange pakker, en lite andel blir borte. De ganger det skjer blir gjerne fortalt en rekke ganger over lengre tid. For å redusere risiko må pakken pakkes godt inn, slik innholdet ikke kan falle ut. Pakken må være merket med korrekt mottaker og avsender. For å unngå mva ved retur må varen være deklarert for reparasjon. Alle transportselskap, også Posten har som standard begrenset erstatning for pakker. Erstatning er basert på vekt. En klokke veier ikke mye, dermed blir eventuell erstatningen symbolsk. I følge annet forum kan det tegnes egen forsikring for en engangstransport fra forsikringsselskap og noen transportselskap. Se her: https://www.tidssonen.no/forum/threads/sende-forsikret-pakke-til-utlandet-hvordan.71908/ 2 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 6. april Del Skrevet 6. april (endret) Sovna skrev (22 timer siden): Og hva med at det er på veien ned den blir borte i posten..? Da sender du den i en FORSIKRET pakke. Eller så får du sende den med personlig kurer. (les: reise ned selv, vente til den er ferdig, og reise hjem igjen.) Endret 6. april av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 6. april Forfatter Del Skrevet 6. april Inge Rognmo skrev (1 time siden): Da sender du den i en FORSIKRET pakke. Eller så får du sende den med personlig kurer. (les: reise ned selv, vente til den er ferdig, og reise hjem igjen.) De har en service avd. i Tyskland. Vurdere reise tur/retur som du foreslår. Handler om timing riktignok, at ikke MIN klokke ligger nederst i en pappeske ureparert når jeg kommer . .😱 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå