toppsecret Skrevet fredag kl 21:22 Forfatter Del Skrevet fredag kl 21:22 Jeg har fortsatt kodebrikken, men tror ikke den er aktiv da den sluttet å fungere på høsten ifjor, men ser at jeg fortsatt kan logge inn på kodebrikken med passord Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet fredag kl 21:22 Del Skrevet fredag kl 21:22 toppsecret skrev (1 time siden): Hva? Etter man har gjort noe i appen får man ikke logget inn igjen Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet fredag kl 21:23 Forfatter Del Skrevet fredag kl 21:23 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Etter man har gjort noe i appen får man ikke logget inn igjen Gjort hva da? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet fredag kl 21:36 Del Skrevet fredag kl 21:36 toppsecret skrev (11 minutter siden): Jeg har fortsatt kodebrikken, men tror ikke den er aktiv da den sluttet å fungere på høsten ifjor, men ser at jeg fortsatt kan logge inn på kodebrikken med passord toppsecret skrev (36 minutter siden): Er jeg fuckt tro? Godkjenn med BankID-app står det bare... den sto og snurret noen minutter rundt og plustelig stopper den opp og får en melding om å kontakte banken Skal det virkelig være så forjævlig å logge inn på BankID hver gang på nytt? Når du får opp "Godkjenn med BankID-app". Står det då nokon stad "Velg annen BankID"? I så fall klikkar du der, og vel å logge inn med brikka di. Osv. Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet fredag kl 21:40 Forfatter Del Skrevet fredag kl 21:40 (endret) torbjornen skrev (5 minutter siden): Når du får opp "Godkjenn med BankID-app". Står det då nokon stad "Velg annen BankID"? I så fall klikkar du der, og vel å logge inn med brikka di. Osv. Nei, den ballen bare går rundt og rundt. til høyre fra BankID-app? Under det står det: Godkjenn med BankID-app Hva gjør jeg nå? Når det eneste som kommer opp er "Godkjenn med BankID-app" ? Endret fredag kl 21:42 av toppsecret Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet fredag kl 21:41 Forfatter Del Skrevet fredag kl 21:41 (endret) angrer så veldig at jeg prøvde å reinstallere appen og logge inn på nytt..... savner virkelig kodebrikken nå gitt! Endret fredag kl 21:41 av toppsecret Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet fredag kl 21:43 Forfatter Del Skrevet fredag kl 21:43 Etter en stund så slutter den ballen å gå rundt + får en melding med dette opp: Det har oppstått en feil. Ta kontakt med banken som har utstedt din BankID, og oppgi feilkoden og referansen. Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet fredag kl 21:44 Forfatter Del Skrevet fredag kl 21:44 Fortsatt er ikke ny oppdatering ute... Kanskje jeg bør vente til ny oppdatering er ute, men burde da strengtatt latt deg logge inn nå? selvom ny oppdatering ikke er på plass? Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet fredag kl 21:57 Forfatter Del Skrevet fredag kl 21:57 (endret) Er helt sikkert ikke annet å gjøre enn å kontakte banken iløpet av morgen dagen eller noe, skulle det by på problemer der. Blir det neste å møte hos banken med pass... Skal jammen meg ikke være lett! Endret fredag kl 21:57 av toppsecret Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet fredag kl 21:58 Del Skrevet fredag kl 21:58 Vent til oppdateringen er ute, du 😊 2 Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet lørdag kl 09:13 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 09:13 (endret) Tullete system... Selv etter oppdateringen får jeg ikke låst opp BankID uten BankID, da jeg må ha BankID for å kunne logge inn...... Håper jeg lykkes på telefonen og selvfølgelig er det kø der også Endret lørdag kl 09:16 av toppsecret Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet lørdag kl 09:52 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 09:52 Ikke funker det med pass heller da den har gått ut på dato og med andre ord ikke er gyldig... telefonen igjen Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet lørdag kl 10:17 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 10:17 (endret) Oppdatering med løsning: Jeg ringte banken igjen, måtte gjennom en hav av ting og løsningen ble nordea id appen, da jeg ikke har aktiv eller pass som har gått ut på dato. Med den fikk jeg restartet BankID appen på nytt. Endret lørdag kl 10:17 av toppsecret 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet lørdag kl 10:21 Del Skrevet lørdag kl 10:21 toppsecret skrev (4 minutter siden): Oppdatering med løsning: Jeg ringte banken igjen, måtte gjennom en hav av ting og løsningen ble nordea id appen, da jeg ikke har aktiv eller pass som har gått ut på dato. Med den fikk jeg restartet BankID appen på nytt. Så fint at det løste seg til slutt 🥰 1 Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet lørdag kl 10:34 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 10:34 (endret) leticia skrev (14 minutter siden): Så fint at det løste seg til slutt 🥰 Nå må jeg vente opp til en times tid eller noe rundt der før jeg kan gå videre til neste steg Tusen takk for hjelpen alle sammen! Endret lørdag kl 10:35 av toppsecret 2 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet lørdag kl 18:53 Del Skrevet lørdag kl 18:53 Er ille hvordan dette egentlig har blitt. Selv når man skal hente en pakke som må man laste ned en app. Min mor fikk pakke som ble levert til en pakkeboks. Hun måtte laste ned en app for å få åpnet boksen - en app som hun ikke fikk installert. Måtte bistå over telefonen med tips og råd. Telefonen nektet helt å installere app'er. Og det var neimen ikke lett å finne ut av dette, men klarte det til slutt etter å ha prøvd ulike råd som google ga tips om. Nå er jeg veldig kyndig på IT og har lange utdannelser med universitetsgrader på flere fagområder - så jeg pleier å finne ut av ting - men dette fikk meg til å tenke at eldre mennesker kan da umulig finne ut av alt det nye som dukker opp hele tiden på egenhånd? Dette med Bank-ID via Nordea er også en runde jeg har gått tidligere - og jeg har også mange,mange 2FA løsninger i mitt virke. Erfaringene fra et langt arbeidsliv tilsier at dagens feilsituasjoner i arbeidslivet som regel er IT relatert til sikkerhet - som regel firewall eller at en eller annen har glemt å oppdatere et sertifikat eller noe i den duren. Vanlige folk blir kastet rundt i en tullete sirkel der man må ha apper for omtrent alt. Jeg har apper på telefonen fra et vell av transporselskaper i Europa som jeg må bruke når jeg er ute å reiser og skal bevege meg med offentlig transport. Hver butikk med respekt for seg selv ser ut til å ha en app. Skal vi betale - så skal vi bruke en app for det også..gjerne en egen app pr. butikk også...Skal vi ut å fly..app...fra hvert selskap må vite...osv osv...Det har kommet til et punkt der jeg begynner å bli mektig irritert og lei alt dette våset. Og hver gang jeg bruker apper så sendes data over til en eller annen sky løsning som tapper verden for ennå mer energi...Og alle appene skal kontinuerlig oppdateres..og mobilen på minst en gang i måneden..og vi skal ha sandboxes for jobb relaterte apper vs private apper...osv osv...Herregud hvor tullete alt egentlig er blitt... Hvorfor kan ikke et geni i verden fikse denne galskapen? Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet lørdag kl 19:11 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 19:11 obygda skrev (17 minutter siden): Er ille hvordan dette egentlig har blitt. Selv når man skal hente en pakke som må man laste ned en app. Min mor fikk pakke som ble levert til en pakkeboks. Hun måtte laste ned en app for å få åpnet boksen - en app som hun ikke fikk installert. Måtte bistå over telefonen med tips og råd. Telefonen nektet helt å installere app'er. Og det var neimen ikke lett å finne ut av dette, men klarte det til slutt etter å ha prøvd ulike råd som google ga tips om. Nå er jeg veldig kyndig på IT og har lange utdannelser med universitetsgrader på flere fagområder - så jeg pleier å finne ut av ting - men dette fikk meg til å tenke at eldre mennesker kan da umulig finne ut av alt det nye som dukker opp hele tiden på egenhånd? Dette med Bank-ID via Nordea er også en runde jeg har gått tidligere - og jeg har også mange,mange 2FA løsninger i mitt virke. Erfaringene fra et langt arbeidsliv tilsier at dagens feilsituasjoner i arbeidslivet som regel er IT relatert til sikkerhet - som regel firewall eller at en eller annen har glemt å oppdatere et sertifikat eller noe i den duren. Vanlige folk blir kastet rundt i en tullete sirkel der man må ha apper for omtrent alt. Jeg har apper på telefonen fra et vell av transporselskaper i Europa som jeg må bruke når jeg er ute å reiser og skal bevege meg med offentlig transport. Hver butikk med respekt for seg selv ser ut til å ha en app. Skal vi betale - så skal vi bruke en app for det også..gjerne en egen app pr. butikk også...Skal vi ut å fly..app...fra hvert selskap må vite...osv osv...Det har kommet til et punkt der jeg begynner å bli mektig irritert og lei alt dette våset. Og hver gang jeg bruker apper så sendes data over til en eller annen sky løsning som tapper verden for ennå mer energi...Og alle appene skal kontinuerlig oppdateres..og mobilen på minst en gang i måneden..og vi skal ha sandboxes for jobb relaterte apper vs private apper...osv osv...Herregud hvor tullete alt egentlig er blitt... Hvorfor kan ikke et geni i verden fikse denne galskapen? Enig. Bare se på det problemet som oppsto her... For at jeg kunne logge meg inn på BankID appen igjen, så måtte jeg bekrefte det fra BankID appen som jeg var låst ut fra....... Endte opp med å kontakte banken og masse styr måtte til for å få tilgang på nytt Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet lørdag kl 19:12 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 19:12 Vurderer ny kodebrikke, men må se ann hva jeg gidder.. Hva om plustelig mobilen skulle slutte å funke... hva da? 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet lørdag kl 19:56 Del Skrevet lørdag kl 19:56 (endret) toppsecret skrev (44 minutter siden): Vurderer ny kodebrikke, men må se ann hva jeg gidder.. Hva om plustelig mobilen skulle slutte å funke... hva da? Å ha aktiv bankid-app på to mobiltelefonar samstundes er ikkje mogeleg. Men har du to mobiltelefonar skal det vel vere mogeleg å ha bankid-app på den eine og nordea-bankid-app på den andre. I følgje bankane skal ein ikkje ha bruk for fysisk brikke i framtida, og det skal vere mogeleg å bruke bankid-app på gammal telefon til å aktivere bankid-app på ny telefon. Då eg prøvde dette opplevde eg at bankid-appen på den gamle telefonen vart deaktivert, samstundes som bankid-appen på den nye telefonen vart deaktivert i same sekund som den vart aktivert. Dermed måtte eg pent finne fram brikka for å starte på nytt den tidkrevjande prosessen med å få aktivert appen på den nye telefonen. Ein annan ting er at den fysiske brikka mi mistar synkroniseringa dersom den ikkje blir brukt på nokre månader. Så dersom appen eller mobilen min skulle svikte må eg ringe banken for å få hjelp. Endret lørdag kl 19:57 av torbjornen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet lørdag kl 20:04 Del Skrevet lørdag kl 20:04 (endret) Jeg hadde også problemer med appen. Stod bare at de hadde oppdaget en feil i denne versjonen av appen. Jeg gjetter at det må ha vært et stort sikkerhetshull siden jeg ikke fikk lov å logge inn i det hele tatt. Kunne ikke logge inn på mange timer. Så kom ny versjon, og problemet var løst. Endret lørdag kl 20:04 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå