Gå til innhold

BANK ID APPEN

Anbefalte innlegg

Hei
Gjelder: BANK ID APPEN
Er det flere som har problemer med appen etter å ha oppdatert den i dag?
Den funker ikke

Jeg slettet den og installerte den på nytt, men nå får jeg ikke logget inn i det hele tatt. Den står bare å laster inn siden, uten at det skjer noe

Endret av toppsecret
Lenke til kommentar
  • toppsecret endret tittelen til BANK ID APPEN
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (2 minutter siden):

BANK ID APPEN finnes både på iPhone enheter og Android enheter.

Du kan jo begynne med å fortelle hvilken platform du bruker..

Er på Android 

Jeg trodde kanskje slette den, så installere den ville fikse problemet etter oppdateringen

Men ser ut som jeg ikke får logget inn.. Den driver fortsatt å laster inn på den siden. Det må ha gått rundt 20minutter så langt

Denne jeg her lastet ned som sist: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.vipps.bankid&hl=no

Endret av toppsecret
Lenke til kommentar
Xphylion skrev (3 minutter siden):

Tusen takk, håper det løser seg.

Problemet er at jeg rett før nyttår flyttet det meste jeg har over til sparebank1 fra nordea.
Jeg sa samtidig opp kortet jeg hos Nordea og fikk nytt fra Sparebank 1.
Kan det skape problemer for min del å logge meg inn på nytt tro?
BANK ID appen har fungert som det skal helt til i dag da jeg oppdaterte den

Sånn som nå står det fortsatter den laster inn.. <Laster BankID, vennligst vent.> gått sikkert rundt 40 minutter nå

Endret av toppsecret
Lenke til kommentar

Det som bekymrer meg med dette om jeg får logget inn igjen

Dette da med tanken på at jeg sa opp kortet hos nordea og flyttet det meste over til sparebank1, rett før nyttår

Jeg har fortsatt min BANK ID fra Nordea

Endret av toppsecret
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (1 minutt siden):

BankID og Vipps etc har nedetid innimellom. Så nei, det er lite vits å reinstallere de. Fører bare til denne re-aktiviseringsprosessen som er tungvindt såvidt jeg husker.

Ok, tror du det vil være et problem for meg å logge inn igjen når appen funker som det skal igjen? Med tanken på at jeg byttet bank fra Nordea til Sparebank1 rett før nyttår? Frem til den dag i dag har jeg fortsatt brukt BANKID appen som jeg fikk ifjor fra Nordea

Lenke til kommentar
Bing123 skrev (2 minutter siden):

BankID og Vipps etc har nedetid innimellom. Så nei, det er lite vits å reinstallere de. Fører bare til denne re-aktiviseringsprosessen som er tungvindt såvidt jeg husker.

<Fører bare til denne re-aktiviseringsprosessen som er tungvindt såvidt jeg husker.>

Når det gjelder denne, må man vente ca 1 times tid hver gang? for at de skal sjekke at det er deg eller evt gi deg tilgang?
Altså hver gang man logger ut og inn av appen?

Lenke til kommentar

Ser ut som det er fremgang på den appen ihvertfall nå 

Nå er den inne på ny side med følgende som kommer opp: BankID-app? Godkjenn med din BankID-app
Så går den ballen eller hva det er for noe, rundt og rundt

Dette fra:
Laster BankID, vennligst vent.
Loading BankID,please wait.

Så går den pekeren over der rundt og rundt, uten at det skjer noe. 

Lenke til kommentar

Er jeg fuckt tro? Godkjenn med BankID-app står det bare... den sto og snurret noen minutter rundt og plustelig stopper den opp og får en melding om å kontakte banken

Skal det virkelig være så forjævlig å logge inn på BankID hver gang på nytt?

Lenke til kommentar
25 minutes ago, toppsecret said:

<Fører bare til denne re-aktiviseringsprosessen som er tungvindt såvidt jeg husker.>

Når det gjelder denne, må man vente ca 1 times tid hver gang? for at de skal sjekke at det er deg eller evt gi deg tilgang?
Altså hver gang man logger ut og inn av appen?

Må vente 1 time når du aktiverer appen ja.

Jeg husker brukte BankID fysisk kodebrikke for å aktivere appen. For man kan ikke godkjenne med samme app som man prøver å aktivere.

Bare les på BankID sine hjelpesider.

Lenke til kommentar
Bing123 skrev (2 minutter siden):

Må vente 1 time når du aktiverer appen ja.

Jeg husker brukte BankID fysisk kodebrikke for å aktivere appen. For man kan ikke godkjenne med samme app som man prøver å aktivere.

Bare les på BankID sine hjelpesider.

Så selv om jeg har allerede 1 gang før har aktivitert den? Så må jeg gjøre det igjen hver eneste gang man logger ut og inn av den igjen? 

Banken Nordea anbefalte meg å slutte med Kodebrikke som gikk ut ifjor høst... Da de sa det holder kun med BankID appen og det blir ikke noe problemer med å logge seg inn i ettertid uten kodebrikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...