Gå til innhold

Tips til rimelig påskeferie

Anbefalte innlegg

Har et lite dilemma. 

Jeg og dama hadde nabogutten på besøk. En 18-åring, flykning, fra Ukraina. Vi (vel, mest jeg) syns litt synd på ham - da han er mye alene, og ikke har venner her i Norge. Så i et svakt øyeblikk "lovet" jeg han en hyttetur i vakre Norge i påsken. Og han ble selvfølgelig kjempeglad og ivrig. Meeeen, da besøket forsvant. Fikk jeg en streng pekefinger fra samboeren. Men klar beskjed: "Det har du ikke råd til". :nei: Og hu har jo helt rett. :mrgreen:

Så da må jeg være litt kreativ... Tenker at 2-3 dager er nok. 

Har snust litt på DNT-hyttene. Men jeg er ikke så kjempesosial av meg, så stappfulle påske-hytter er kanskje ikke helt tingen. Koster vel 300 kr,- pr snute, så 600 pr natt x 2 = 1200... så kommer mat og transport på topp. Rimelig, ja. 

Har sett litt på Airbnb. Men mest rom i leiligheter. 

Statsskog har noen koier og ysme liggende. Litt kronglete å komme til, og vinteren er jo ikke helt over på fjellet. Med fare for at dem i tillegg er tatt. Hmm...

Telt har jeg jo. Men soveposen har komfort-temperatur på 10 grader. Så tjaaaa...

Nei, nå angrer jeg faktisk. Men har jo ikke lyst å skuffe nabogutten heller. Og været her vi bor på Haugalandet, ser ut til å være grått og nokså regntungt. 

Kunne jo besøkt en campingplass også. Tatt med telt og brukt bilen som "stue". 

Har noen tips til DNT-hytter som ikke er så "overbelasta", greie campingplasser eller rimelige Airbnb-leiligheter, eventuelt andre kreative tips? Eller har DU et hønsehus vi kan låne? :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Fantastisk god gjerning! Hva med en tur til flokehyttene? Blir ikke mye bedre enn det her på Vestlandet? Ledig søndag til mandag ser jeg for to personer:)

Flotte hytter. Er ofte på Ryvarden og går tur. Men det er litt for "fancy" og dyrt... :)

image.png.123f9026e0a369788ddeb7930a628631.png

WhatsAppImage2025-04-04at22_01_56.thumb.jpeg.78bb9a8f455511bab126d2d40e35f4de.jpeg
Ryggen på undertegnende, for et par dager siden.... Ved Flokehyttene. ;P 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (4 minutter siden):

Flotte hytter. Er ofte på Ryvarden og går tur. Men det er litt for "fancy" og dyrt... :)

image.png.123f9026e0a369788ddeb7930a628631.png

WhatsAppImage2025-04-04at22_01_56.thumb.jpeg.78bb9a8f455511bab126d2d40e35f4de.jpeg
Ryggen på undertegnende, for et par dager siden.... Ved Flokehyttene. 😜

Ja det er litt kostbart, men fantastisk flott da! 

dette synes jeg er en så god gjerning for folk i ‘vårt’ område så jeg dekker med glede den ene natten om det er aktuelt!:)

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Ja det er litt kostbart, men fantastisk flott da! 

dette synes jeg er en så god gjerning for folk i ‘vårt’ område så jeg dekker med glede den ene natten om det er aktuelt!:)

Utrolig hyggelig tilbud av deg. Dette var ikke ment som noe "tiggetråd". :)  

Tenker så det knaker... Ryvarden/Flokehyttene er kun 30 min å kjøre fra her jeg bor. 
Kanskje det hadde vært noe rundt Hardanger/Odda/Suldal/Ryfylket/Stavanger.

Ser det er mange rimelige Airbnb-leiligheter rundt Oslo-området også. Har el-bil og kan lade gratis, så tjaaa...

tenke-tenke

Men igjen; utrolig hyggelig tilbud @Salvesen.  :)

Edit: så nettopp videoen fra innsiden av Flokehyttene....

Det frister... skal innrømme det.

Endret av Milhouse85
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (5 minutter siden):

Utrolig hyggelig tilbud av deg. Dette var ikke ment som noe "tiggetråd". :)  

Tenker så det knaker... Ryvarden/Flokehyttene er kun 30 min å kjøre fra her jeg bor. 
Kanskje det hadde vært noe rundt Hardanger/Odda/Suldal/Ryfylket/Stavanger.

Ser det er mange rimelige Airbnb-leiligheter rundt Oslo-området også. Har el-bil og kan lade gratis, så tjaaa...

tenke-tenke

Men igjen; utrolig hyggelig tilbud @Salvesen.  :)

Edit: så nettopp videoen fra innsiden av Flokehyttene....

Det frister... skal innrømme det.

Tilbudet står:)

det er utrolig flott der ute! Nesten så jeg bestiller den selv om dere velger noe annet🤣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (27 minutter siden):

Tilbudet står:)

det er utrolig flott der ute! Nesten så jeg bestiller den selv om dere velger noe annet🤣

Bare å bli med.... plass til 5 personer står det. :) 
(Og det mener jeg også!)

Villfaren skrev (21 minutter siden):

Eg er også med på en spleis for ett godt formål :)

Jøsses.... 

Nesten så jeg bør bestille nå. :mrgreen: (Før Salvesen gjør det .... hehe).

:utakt skrev (4 minutter siden):

På Ryvarden er det mulig å overnatte i et fyrtårn også, tror jeg? Sikkert ganske spesielt. Aner ikke hva det koster, da. Sikkert en del. 

Ja, det er mulig. Et hus på siden av fyrtårnet. Men det ser ekstremt stusselig. Full av falleferdige asbest-plater også. Frister ikke spesielt mye. Men det er mange flotte fyrtårn langs kysten man kan leie. 

Endret av Milhouse85
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (2 minutter siden):

Bare å bli med.... plass til 5 personer står det. :) 
(Og det mener jeg også!)

Jøsses.... 

Nesten så jeg bør bestille nå. :mrgreen: (Før Salvesen gjør det .... hehe).

Ja, det er mulig. Et hus på siden av fyrtårnet. Men det ser ekstremt stusselig. Full av falleferdige asbest-plater også. Frister ikke spesielt mye. Men det er mange flotte fyrtårn langs kysten man kan leie. 

Ja jeg er ikke vanskelig å be jeg😅 

men det viktigste er at denne unge lovende kommer seg på en skikkelig vestlands påske i flotte omgivelser:) 

har hørt at det er mulig å bo i de falleferdige byggene ja, men aldri hørt om noen som har faktisk gjort det😅 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja jeg er ikke vanskelig å be jeg😅 

men det viktigste er at denne unge lovende kommer seg på en skikkelig vestlands påske i flotte omgivelser:) 

har hørt at det er mulig å bo i de falleferdige byggene ja, men aldri hørt om noen som har faktisk gjort det😅 

Sendte deg en DM. :) 

Plass til fem ... så da er det to ledige plasser? @Villfaren:mrgreen:

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...