GĂ„ til innhold
SpĂžrsmĂ„l om bil og motor? Still spĂžrsmĂ„l her ×

Ford kuga (bcm problemer )

Anbefalte innlegg

Hei đŸ€ 

bilen er en Ford kuga 09 Model 

2l tdci med manuell og eller godt utstyrt( bilen har key less start) 

problem stilling: jeg var hos bil eiger for Ă„ diagnosere varsel lampe for servo styring

fikk feil kode pÄ kommunikasjon 

skulle starte bilen deretter og start knapp er dÞd ( ingen tenning ) 

tenning gÄr pÄ nÄr jeg tvinger releet 

sikring for tenning og start funksjoner fÄr ikke spenning 

jeg mÄler deretter i obd kontakt mellom klemme 3 og 11 for Ä se om kretsen har hÞyere enn 60 Ohm; kretsen viser da 1,2 kohm

jeg fjerner sikringer og kontakter fra bcm for Ä fÄ motstand til Ä legge seg, Ä den eneste mÄten bcm modulen gikk til riktige verdier var Ä koble ut selve hoved tilfÞrsel( har da hatt alle sikringer og kontakter av fÞr jeg tar hoved strÞmmen ) 

altsÄ: ingen tenning, blinker pÄ en rÞd lampe(regner med det er varsel om ikke gjenkjent pÄ start sperre

Þnsker svar fra folk med erfaring fra problem stilling eller bilmodell 

har funnet en brukt bcm modul, alle numre er ikke like. 
spÞrsmÄl; mÄ den kodes for Ä bli tatt i bruk eller vill den virke til den utstyrs pakken modulen var tatt fra ( f.eks denne bilen har el seter, donor bil hadde ikke det)  

Endret av MAtroxX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt Ford har endel utfordringer med korrosjon og brudd i loddinger pÄ diverse moduler. BÄde BCM og ICM er gjengangere, blir overrasket om Kuga er noe unntak siden de alle bruker samme produsent.
Lokaliser BCM, Äpne opp og se NØYE etter brudd i loddepunkter og korrosjon. Det samme med instrumentpanel, som fungere som et nav for canbus. Selve pluggen pÄ printene, men og loddepunkter over hele linjen. Sprekkene er ÞrsmÄ, du mÄ gjerne ha forstÞrrelsesglass.
U-feil, kommunikasjonsfeil, er det tydeligste tegnet pÄ at dette skjer.
Selve modulene er relativt solide, sÄ om du fikser disse tingene sÄ er det god sjanse at det vil fungere igjen.
Å bytte BCM er noe krevende pĂ„ noen modeller, mĂ„ uansett pares inn og programmeres. Forscan og dets brukerforum har stor kunnskap pĂ„ dette, sĂ„ ta med deg alle relevante numre og gĂ„ inn pÄ https://forscan.org/

Lenke til kommentar

Bilen blir levert til Ford (Kverneland ) pÄ mandag. Jeg byttet bcm modul i dag og bilen var lik etter byttet. 
den rĂžde blinkende lampen midt i instrumentet lyser enda, leverer bilen til dem og legger med alle nĂžkler og den brukte bcm modulen ( om den blir nĂždvendig Ă„ bruke )

Lenke til kommentar
Habla MĂžberg skrev (6 timer siden):

Generelt Ford har endel utfordringer med korrosjon og brudd i loddinger pÄ diverse moduler. BÄde BCM og ICM er gjengangere, blir overrasket om Kuga er noe unntak siden de alle bruker samme produsent.
Lokaliser BCM, Äpne opp og se NØYE etter brudd i loddepunkter og korrosjon. Det samme med instrumentpanel, som fungere som et nav for canbus. Selve pluggen pÄ printene, men og loddepunkter over hele linjen. Sprekkene er ÞrsmÄ, du mÄ gjerne ha forstÞrrelsesglass.
U-feil, kommunikasjonsfeil, er det tydeligste tegnet pÄ at dette skjer.
Selve modulene er relativt solide, sÄ om du fikser disse tingene sÄ er det god sjanse at det vil fungere igjen.
Å bytte BCM er noe krevende pĂ„ noen modeller, mĂ„ uansett pares inn og programmeres. Forscan og dets brukerforum har stor kunnskap pĂ„ dette, sĂ„ ta med deg alle relevante numre og gĂ„ inn pÄ https://forscan.org/

Mye gode tips her, har erfart selv det du sier. Har bÄde byttet instrument panel og diesel varmere og begge lagde rot i can systemet (ikke samme bil som jeg har problemer med nÄ)

uansett sÄ Þnsker jeg Ä fÄ en runde med merke forhandler, pga start sperre lampe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...