Spillredaksjonen Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Dobler den norske prisen på ny Switch Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Virker veldig smart å prøve å selge noe for enrome summmer penger, når nesten alle sliter med penger og verdens økonomien er på vei ned et stup. 2 Lenke til kommentar
NBT Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april utrolig nok selge svenske retrospill siden det til 1000 kr (nok) mindre også til norske brukere. Forhånds bestilte switch 2 med mario kart world for 6990 kr + 100 kr frakt .. not bad mens i norge koste base model 7300 kr .. forventa jo det skulle blir en del dyrere men norsk internet butikk er litt vell høye syns eg .. ganske mye påslag dem tar Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april (endret) Jeg måtte jo bare bestille den med en gang i frykt for at den skulle bli utsolgt i årevis slik som Playstation 5 var. Det blir dyrt, men til gjengjeld så har jeg aldri brukt en eneste krone på snus eller engelsk fotball.🙂 Endret 4. april av PosteMonopolet 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april (endret) Sitat En Nintendo Switch 2 Pro Controller kan forhåndsbestilles til 1 249 kroner Tips til dem som vil kjøpe kontroll: Switch 1 Pro controller er antakelig identisk (minus chat-knappen) og vil være kompatibel med Switch 2. Det lurestee er å kjøpe switch 1 pro -kontroller nå til 700 kroner, før produksjonen går ut. Endret 4. april av Donkey Kong 1 1 Lenke til kommentar
Feenyx Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Switch OLED har MSRP på $350, billigste norske utsalgspris jeg finner er 3900,- Switch 2 har MSRP på $450, billigste norske pris så langt er 6700,- Hvordan i svarte faen har de fått $100 påslag til å bli nesten 3000 kroner? 1 Lenke til kommentar
mechmayhem Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april 22 minutes ago, NBT said: utrolig nok selge svenske retrospill siden det til 1000 kr (nok) mindre også til norske brukere. Forhånds bestilte switch 2 med mario kart world for 6990 kr + 100 kr frakt .. not bad mens i norge koste base model 7300 kr .. forventa jo det skulle blir en del dyrere men norsk internet butikk er litt vell høye syns eg .. ganske mye påslag dem tar Hvis dette er en svensk side, vil ikke det da bety du må betale 25% moms på 7090 kroner slik at prisen blir ca. 8860 kr? 2 1 Lenke til kommentar
Serriøst Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Kan journalistene i Gamer.no ta kontakt med Bergsala for å finne ut hva innkjøpspris på disse produktene er? Interessant å vite om det er Nintendo eller norske butikker som står bak disse syke prisen. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april 39 minutes ago, Feenyx said: Switch OLED har MSRP på $350, billigste norske utsalgspris jeg finner er 3900,- Switch 2 har MSRP på $450, billigste norske pris så langt er 6700,- Hvordan i svarte faen har de fått $100 påslag til å bli nesten 3000 kroner? Veiledende pris på OLED ble satt da krona var betraktelig sterkere enn i dag. Men den norske (og svenske) prisen på Switch 2 er merkelig høy. Sjekket priser i bl.a. England og Tyskland, og der lander de på henholdvis 5600 og 5400, iberegnet 25% moms. Her kan det se ut som om enten Bergsala eller forhandlerne driver prisen opp. Lenke til kommentar
NBT Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april mechmayhem skrev: 22 minutes ago, NBT said: utrolig nok selge svenske retrospill siden det til 1000 kr (nok) mindre også til norske brukere. Forhånds bestilte switch 2 med mario kart world for 6990 kr + 100 kr frakt .. not bad mens i norge koste base model 7300 kr .. forventa jo det skulle blir en del dyrere men norsk internet butikk er litt vell høye syns eg .. ganske mye påslag dem tar Hvis dette er en svensk side, vil ikke det da bety du må betale 25% moms på 7090 kroner slik at prisen blir ca. 8860 kr? Nei det er allerede med norsk moms Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april NBT skrev (1 time siden): utrolig nok selge svenske retrospill siden det til 1000 kr (nok) mindre også til norske brukere. Forhånds bestilte switch 2 med mario kart world for 6990 kr + 100 kr frakt .. not bad mens i norge koste base model 7300 kr .. forventa jo det skulle blir en del dyrere men norsk internet butikk er litt vell høye syns eg .. ganske mye påslag dem tar Fra artikkelen : ". Den billigste utgaven av hybridkonsollen ligger på 6 695 kroner, mens versjonen som inkluderer Mario Kart World koster 7 449 kroner." Så basemodellen i Norge koset ikke 7300, men 6695. Og den med Mario Kart World koster 7449. Så du sparte ikke tusen kroner. Du sparte 409 kroner på å kjøpe fra en svensk butikk (6990+100i frakt=7090 kroner). De 409 kronene hadde jeg nok betalt for å kjøpe i den lokal Elkjøp butikken, men klart 409 kroner er jo noe da. 1 Lenke til kommentar
svenka Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Feenyx skrev (1 time siden): Switch OLED har MSRP på $350, billigste norske utsalgspris jeg finner er 3900,- Switch 2 har MSRP på $450, billigste norske pris så langt er 6700,- Hvordan i svarte faen har de fått $100 påslag til å bli nesten 3000 kroner? Det samme lurer jeg også på, noen som vet?? 🤔 Er det noe i sammenheng med den ekstra toll skatten Trump har innført nå i nyere tid?? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Prisen på Switch2 var ikke så gæli med tanke. Men noe stiv pris på kontrollere da. 1 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april svenka skrev (23 minutter siden): Det samme lurer jeg også på, noen som vet?? 🤔 Er det noe i sammenheng med den ekstra toll skatten Trump har innført nå i nyere tid?? Norge har ikke innført noe mot toll mot Donalds tulletoll... Så hvis MSRP på $450 er prisen over there... så kan man regne om på vanlig vis som vi gjorde før. Legge til evt MVA som før da. Men ikke noe ekstra toll på varer fra USA i anledning Donald. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Jeg kan ikke se at det kan ha noe med toll eller gjengjeldelsestoll å gjøre, siden disse ikke blir produsert i USA. Personlig så synes jeg prisen er svindyr. Synd de ikke lanserer en versjon uten skjerm. 1 1 Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Det var ganske stiv pris.. Var det ikke for at det kommer mange gode spill til Switch 2 hadde jeg nok stått over. Men det blir nok kjøp for det kommer altfor mange gode spill til den. 1 Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Hadde vært bedre om gamer.no laget en samle side ang switch 2. Neida 8 skriblerier skal det være 😀 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Er 469 eur den tyske prisen med 19% moms? Eller er det ikke moms innbakt i den summen overhode? 469 eur er 5500kr, så da er det vel ikke noe spesielt med den norske prisen kontra andre europeiske land. Det gjenspeiler bare at den svake valutaen gjør at den norske kjøpekraften blir svekket, samt 25% moms. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Her lyver jo Elkjøp oss rett opp i trynet og håper at ingen kan regne. I Tyskland koster den 469,99 € inkl. moms. Trekker man fra tysk moms (19%) , blir prisen 394,94 euro, eller 493,68 euro inkl. norsk moms, som tilsvarer 5 768 kroner. Med andre ord får Elkjøp en liten tusenlapp ekstra i ren fortjeneste for hver eneste Switch 2 de selger. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Donkey Kong skrev (2 timer siden): Tips til dem som vil kjøpe kontroll: Switch 1 Pro controller er antakelig identisk (minus chat-knappen) og vil være kompatibel med Switch 2. Det lurestee er å kjøpe switch 1 pro -kontroller nå til 700 kroner, før produksjonen går ut. Den nye har 2 ekstra knapper på baksiden/undersiden som den gamle ikke har, men hvis man ikke syntes man har bruk for det så er det å kjøpe den gamle ett godt valg. Langt bedre enn de som henger på skjermen. Men ikke sikkert de stopper produksjonen av den gamle med en gang, de har fortsatt over 100 millioner potensiale kunder for den mot den gamle. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå