Gå til innhold

– Switch 2-grafikken ti ganger bedre enn Nintendo Switch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Joelsp3anuts skrev (På 4.4.2025 den 6.08):

Hvordan funker sånn her KI-forbedret grafikk?

Orker ikke gå rundt grøten: Det jeg lurer på er om dette også er basert på stjålet treningsdata, eller er teknologien helt annerledes/datasettene legitime?

Ekspander  
De første KI modellene ble trent på spesifikke spill om og om igjen; til resultatet ble "ok". Modellene idag bruker data fra forrige bilde(r) til å finne ut hvordan neste bilde skal se ut. Det er veldig dummet ned, men det brukes ikke stjålet info som i generativ KI du finner på nett
Lenke til kommentar
  Joelsp3anuts skrev (På 4.4.2025 den 6.08):

Hvordan funker sånn her KI-forbedret grafikk?

Orker ikke gå rundt grøten: Det jeg lurer på er om dette også er basert på stjålet treningsdata, eller er teknologien helt annerledes/datasettene legitime?

Ekspander  
Nei, det er snakk om DLSS akkurat som på skjermkort fra nVidia
Lenke til kommentar

Det er snakk om 1080p 120fps/4K 60fps. Men tror ikke veldig mange spill vil få 4K modus, men så det var 1440p, så forhåpentligvis vil en del spill som Mario Party osv, bruke f.eks 4K eller 1440p.

Når det er sagt, så er dette relativt svake specs på TV per i dag. Det eneste som imponerer med Switch 2 er portability, ellers snakker vi her om relativt svak gaming hardware.

Endret av Milarwen
Lenke til kommentar
  Milarwen skrev (På 4.4.2025 den 9.24):

Det er snakk om 1080p 120fps/4K 60fps. Men tror ikke veldig mange spill vil få 4K modus, men så det var 1440p, så forhåpentligvis vil en del spill som Mario Party osv, bruke f.eks 4K eller 1440p.

Når det er sagt, så er dette relativt svake specs på TV per i dag. Det eneste som imponerer med Switch 2 er portability, ellers snakker vi her om relativt svak gaming hardware.

Ekspander  
Det er et enormt hopp fra forrige generasjon, og kraftig nok til at den konkurrerer godt med dagens generasjon (Series og PS5), særlig med tanke på portabiliteten. Prisen er et problem, men kraften er mer enn god nok.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  fnwilborn skrev (På 4.4.2025 den 17.32):

Ekspander  
Det er et enormt hopp fra forrige generasjon, og kraftig nok til at den konkurrerer godt med dagens generasjon (Series og PS5), særlig med tanke på portabiliteten. Prisen er et problem, men kraften er mer enn god nok.
Ekspander  
Hvordan vet du at den konkurrerer godt med tanke på kraften? Er vel ingen spesifikasjoner ute enda. Jeg hadde litt dårlig bilde på lanseringsvideon så kan være det så litt vel dårlig ut hos meg sett mot Sony og Microsoft.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  Eddie_Peddie skrev (På 4.4.2025 den 22.10):

Ekspander  
Ekspander  
Hvordan vet du at den konkurrerer godt med tanke på kraften? Er vel ingen spesifikasjoner ute enda. Jeg hadde litt dårlig bilde på lanseringsvideon så kan være det så litt vel dårlig ut hos meg sett mot Sony og Microsoft.
Ekspander  
Fordi gamle Switch kunne kjøre TotK. En hvilken som helst forbedring av hardwaren - om så bare noen ekstra gigabyte ram - ville gjort den kraftig nok i mine øyne. For det handler ikke alltid om å være størst og sterkest. Av og til holder det å være liten men smart
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  Eddie_Peddie skrev (På 4.4.2025 den 22.10):
Ekspander  

Ekspander  

Vi vet ingen klare tall, drt må vi nok vente på DF-videoen for. Men det er en håndholdt maskin som nå etter hands on-visningene får sammenligninger med å se ut som nært opp mot PS5. Se bare dagens SpawnWave. Jeg vil tro det er hyperbole, men det viser at Nintendo har en kraftig maskin. 

Lenke til kommentar
  fnwilborn skrev (På 7.4.2025 den 15.25):

Vi vet ingen klare tall, drt må vi nok vente på DF-videoen for. Men det er en håndholdt maskin som nå etter hands on-visningene får sammenligninger med å se ut som nært opp mot PS5. Se bare dagens SpawnWave. Jeg vil tro det er hyperbole, men det viser at Nintendo har en kraftig maskin. 

Ekspander  

Df kom nettopp ut med en video hvor dem sier switch 2 har ytelse på linje med en ps4 når den er i docked mode.

De er også svært usikre på dette 10x tallet fra Nvidia.

Lenke til kommentar
  Iki skrev (På 7.4.2025 den 15.32):

Df kom nettopp ut med en video hvor dem sier switch 2 har ytelse på linje med en ps4 når den er i docked mode.

De er også svært usikre på dette 10x tallet fra Nvidia.

Ekspander  

Har de hands on erfaring eller er det synsing? Jeg stoler på dem med det de sier ut fra erfaring, men gjetningene deres har vært off før. Likevel, PS4 ytelse for en håndholdt er ganske bra. Da legger den seg nært opp mot Steamdeck. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...