Gjest c7140...534 Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april De første par gangene sa de at det var frivillig og at jeg kunne gå når som helst jeg ønsket. Men de siste gangene tok de alle klærne mine og var veldig tilbakeholdne med å slippe meg ut igjen. De trenerte og spurte meg hvordan jeg skal klare meg utenfor. Forrige gang jeg ba om å få gå kalte de inn flere leger og presset meg til å bli overført til en annen post for flere uker. De sjekket innom meg flere ganger i timen og jeg fikk ikke lenger gå ut alene. Og sist gang nektet jeg noen som helst samtaler og bare ba om å få gå hjem med en gang jeg ble levert dit, men da måtte de ringe noen først og det tok over en time å komme ut igjen. Hvorfor er de så hemmelighetsfulle og overvåkende der? Anonymous poster hash: c7140...534 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april Du har ikke havnet der du er uten en lang historie med uønskede hendelser. Hvis du ikke klarer å se objektivt på egen situasjon og ta i mot hjelp, må du forholde deg til regimet du beskriver. 4 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april Hvilke diagnoser påstår de at du har? Og er du enig eller uenig i diagnosene? Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april Det høres ut som at de var redd du skulle skade deg selv. Da er det bra at du fikk hjelp.... selv om de kunne kommunisere bedre med deg, som er veldig viktig når du er sårbar Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april Gjest c7140...534 skrev (51 minutter siden): De første par gangene sa de at det var frivillig og at jeg kunne gå når som helst jeg ønsket. Men de siste gangene tok de alle klærne mine og var veldig tilbakeholdne med å slippe meg ut igjen. De trenerte og spurte meg hvordan jeg skal klare meg utenfor. Forrige gang jeg ba om å få gå kalte de inn flere leger og presset meg til å bli overført til en annen post for flere uker. De sjekket innom meg flere ganger i timen og jeg fikk ikke lenger gå ut alene. Og sist gang nektet jeg noen som helst samtaler og bare ba om å få gå hjem med en gang jeg ble levert dit, men da måtte de ringe noen først og det tok over en time å komme ut igjen. Hvorfor er de så hemmelighetsfulle og overvåkende der? Anonymous poster hash: c7140...534 Å nekte samtaler/behandling er ingen smart strategi. Da signaliserer du bare lite selvinnsikt, fornektelse av egne utfordringer og uvilje mot behandling. Hvis du fortsetter i samme spor, vil behandlingstiden din bli lang. 2 Lenke til kommentar
Gjest c7140...534 Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april JO men de sier alltid at det er for bare en natt og så har jeg ingenting å snakke om uansett. Det virker som de bare liker å låse folk inn så fort kan for de sier ikke noe om hvor vanskelig det er å komme ut igjjen samtidig som de gaslighter meg om at det er frivillig. Jeg vil aldri tilbake dit igjne. Anonymous poster hash: c7140...534 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet fredag kl 05:10 Del Skrevet fredag kl 05:10 Gjest c7140...534 skrev (7 timer siden): JO men de sier alltid at det er for bare en natt og så har jeg ingenting å snakke om uansett. Det virker som de bare liker å låse folk inn så fort kan for de sier ikke noe om hvor vanskelig det er å komme ut igjjen samtidig som de gaslighter meg om at det er frivillig. Jeg vil aldri tilbake dit igjne. Anonymous poster hash: c7140...534 Behandlingsteamet har åpenbart bedre innsikt i utfordringene dine enn deg selv. Kommunikasjonen og tilliten er tydeligvis også på et lavmål. Hvorfor har det blitt slik og hvordan har du tenkt å komme deg tilbake til en normal livssituasjon ? 1 Lenke til kommentar
Gjest c7140...534 Skrevet fredag kl 19:22 Del Skrevet fredag kl 19:22 Du skjønner ikke! De lurer en og forteller ikke på forhånd at man sier fra seg nesten all frihet. Jeg klarer meg fint på egen hånd, så hvorfor ikke mens jeg er der også? Jeg tør ikke lenger gå til legevakt eller behandler i frykt for å havne der igjen. Anonymous poster hash: c7140...534 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet fredag kl 19:41 Del Skrevet fredag kl 19:41 (endret) Hva er det som er grunnen til at du havner der da? Endret fredag kl 19:51 av Karltorbj Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet fredag kl 19:58 Del Skrevet fredag kl 19:58 Høres ikke hyggelig ut de lyver deg rett opp i trynet. Loven ble nylig endret slik at pasienten skulle få bestemme mer. Samtidig har de en vanskelig oppgave, de har et ansvar og hvis de "slipper" folk for enkelt er det også et problem. Sikkert ikke dumt å sette seg inn i sine rettigheter Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet fredag kl 22:10 Del Skrevet fredag kl 22:10 For å bli akuttinnlagt på en psykiatrisk avdeling, så skal det være et særskilt behov for innleggelse - enten frivillig eller på tvang. Det er en viss terskel man skal over for å bli innlagt, og man havner ikke der helt uten videre heller. Helt umulig å kommentere situasjonen din uten å høre hva personalet sier, denne saken har nok to sider. 2 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet fredag kl 22:17 Del Skrevet fredag kl 22:17 (endret) AnnonymG skrev (8 timer siden): For å bli akuttinnlagt på en psykiatrisk avdeling, så skal det være et særskilt behov for innleggelse - enten frivillig eller på tvang. Det er en viss terskel man skal over for å bli innlagt, og man havner ikke der helt uten videre heller. Helt umulig å kommentere situasjonen din uten å høre hva personalet sier, denne saken har nok to sider. Riktig, dette blir for subjektivt aa forholde seg til. Endret lørdag kl 06:30 av Karltorbj Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet lørdag kl 05:50 Del Skrevet lørdag kl 05:50 Gjest c7140...534 skrev (10 timer siden): Du skjønner ikke! De lurer en og forteller ikke på forhånd at man sier fra seg nesten all frihet. Jeg klarer meg fint på egen hånd, så hvorfor ikke mens jeg er der også? Jeg tør ikke lenger gå til legevakt eller behandler i frykt for å havne der igjen. Anonymous poster hash: c7140...534 Hva er det jeg ikke forstår ? Ut fra det lille du forteller er du tvangsinnlagt, men uten at du forstår grunnlaget for dette. Motstanden din er preget av forvrengte virkelighetsoppfatninger og konspirasjonsteorier som tilhører autoritære regimer. Å bli tvangsinnlagt i Norge krever mye mer enn synsing fra «noen» i helsevesenet. Hvis du er ute etter sympati og støtte må du gi oss objektiv informasjon, inkludert årsaker og behandlernes side av saken. Lykke til med med den tøffe veien tilbake til normen. Du har tydeligvis en lang vei å gå…… 2 Lenke til kommentar
Gjest 83d2f...223 Skrevet søndag kl 00:01 Del Skrevet søndag kl 00:01 Nei huff. Hold deg der du.. Du har ingenting å gjøre ute... Anonymous poster hash: 83d2f...223 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå