Gå til innhold

overklokking ++

Anbefalte innlegg

hei, jeg lurer på 2 ting:

hvordan overklokker jeg ram? jeg har 256MB TwinMos DDR (HK= K7T266 Pro2-RU) jeg har også thermaltake ramkjøler med vifte på.

jeg lurer også på hvor mye jeg kan få overklokka min XP1800+ med amd pro waterkit uten å låse den opp?? maksimalt!! kan jeg komme oppunder 2ghz, eller er det å drømme?? jeg mener fsb klokking! skal også kjøpe en chipsett kjøler på HK.. veit at det blir litt varmt der også! :smile:

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAM /bushastighet stiller du i BIOS, gå inn i menyen "Hardware Monitor Setup" og justér farta i linjen CPU FSB/PCI Overclocking.

Regn ikke med å klare noe særlig mer enn 145, tror ikke kortet orker noe mer. Dermed kan du nesten glemme 2Ghz, selv med GOD vannkjøling!

Antagelig kommer du ikke noe særlig høyere enn 1650-1700, uten å låse opp L1-broene.

Har samme hovedkort, men XP1900. Det meste jeg har klart med den, er 1880Mhz, med opplåste broer på CPU.

Lenke til kommentar

- Gå inn i BIOS

- Gå inn på menyen som heter "hardware monitoring"

- Her er det noe som er innstilt på H/W (oveclocking)

- Gå ned til den, og trykk "Page up/down"

- Jo høyere jo bedre....

Gå forresten forsiktig fram. Dersom det går gale, kan du resette BIOS v.hj.a. en jumper på HK. (les imanual)

Du finner fort ut hvor langt du kan gå. Jeg klokket min til en XP2000+ (org XP1700+).

Dersom du har en mus eller keyboard som bruker USB, må du koble disse til vanlige porter. Det må hverfall jeg gjøre under overklokking.

(har et MSI K7T-266Pro) Dette fordi USB ikke funker under overklokking....

Lenke til kommentar

Quote:

Dersom du har en mus eller keyboard som bruker USB, må du koble disse til vanlige porter. Det må hverfall jeg gjøre under overklokking.

(har et MSI K7T-266Pro) Dette fordi USB ikke funker under overklokking....

Spørs om ikke dette er noe tilfeldig som skjer på din maskin.

Hadde USB mus til dette kortet en stund og aldri noen problemer under overklokking (det var vel så og si alltid overklokket)

Har en del koblet til USB'ene og har enda til gode å oppleve svikt i noenting.

Lenke til kommentar

er det sånn jeg overklokker RAM`en? stiller på den samme FSB`en som til CPU?? wtf!?? jeg har fått min fsb opp til 150, men da stalla pc`en siden jeg har for rævva kjøling! den var laaangt over XP2000+! ****, 3dfxcool bruker lang tid på å få varene de har bestilt opp til meg.. jeg har venta nå i 10 dager, 10 dager igjen før jeg får vannkjølinga :sad: kjipern den! jeg sjekka på CPUen min for litt siden, ikke **** om jeg vil låse opp L1 broene osv eller hva det nå heter, de er superkrympa små jo!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 22:31, [FS]Inhumanzer skrev:

er det sånn jeg overklokker RAM`en? stiller på den samme FSB`en som til CPU?? wtf!?? jeg har fått min fsb opp til 150, men da stalla pc`en siden jeg har for rævva kjøling! den var laaangt over XP2000+! ****, 3dfxcool bruker lang tid på å få varene de har bestilt opp til meg.. jeg har venta nå i 10 dager, 10 dager igjen før jeg får vannkjølinga :sad: kjipern den! jeg sjekka på CPUen min for litt siden, ikke **** om jeg vil låse opp L1 broene osv eller hva det nå heter, de er superkrympa små jo!

Tror ikke at du skal forvente deg FSB over 145-150 på det hovedkortet, det er et meget bra hovedkort men det egner seg enkelt og greit ikke til overklokking ved bruk av FSB.

Tviler på om du får noe mer ut av det med en annen kjøler.

Kjørte selv dette kortet med en Alpha Pal8045 og stoppet opp på ca. 1680MHz. Kjørte da stabilt med en FSB på 146.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 22:43, [FS]Inhumanzer skrev:

k... :sad: kjøpe nytt om 2 mnd!!! ("lønning"!)

Hvis du alikevel skal vente en stund, så spørs det om det ikke lønner å vente til hovedkort med KT400 brikkesettet kommer. KT333 er vel allerede i handelen, men differansen mellom KT266 og KT333 er heller små. De er ihverfall så små at det etter mitt syn ikke er fornuftig med en oppgradering uten at det skulle falle i hodet på meg.

Så mitt råd er å vente på KT400 kort og da kjøpe Abit, Soltek eller Epox. Dette er kort som har godt rykte på seg for overklokking.

Kjører selv et Abit KR7A (KT266) med FSB på 200.

Hvis jeg ikke husker feil så er hovedkort basert på KT400 beregnet i handel på forsommeren.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 22:25, jason skrev:

Grunnen er at jeg har problemer med dette, og gikk inn på MSI sin hjemmeside. På forumet der var det flere som hadde dette problemet. Det lå faktisk under FAQ også så vidt jeg kan huske...

Så det er ikke speisaltilfele med min maskin. Kanskje det er spesialtilfelle med din? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 00:57, Kenny000 skrev:

Quote:

On 2002-03-10 22:25, jason skrev:

Grunnen er at jeg har problemer med dette, og gikk inn på MSI sin hjemmeside. På forumet der var det flere som hadde dette problemet. Det lå faktisk under FAQ også så vidt jeg kan huske...

Så det er ikke speisaltilfele med min maskin. Kanskje det er spesialtilfelle med din? :smile:

Kan ikke utelukke det :grin:

Har nå bare hatt ett stk, og mine erfaringer er rettet til bruken av dette og var igrunnen ikke klar over problemet før jeg leste det i ditt innlegg.

Har igrunnen vært positivt innstilt til dette kortet ganske lenge, men synes faktisk å regisrere flere feilmangler i det siste.

Re. Problemer med GF4 kort, det du nevnte med USB, samt at kortet sett fra en overklokkers synspunkt ikke er godt nok.(Burde tålt mer juling når det kommer til FSB klokking)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...