Ole O Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Jeg har en for lav spenning på 3.3V signalet. Og tror det er grunnen til mine problemer med skjermen/skjermkortet. Spenningen ligger mellom 3.18-3.20 V. Er det mulig å øke denne spenningen. Hovedkortet mitt : Abit SA6. Ole Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Har du sjekket i BIOSEN? hvis ikke er det sikkert et program som kan gjøre det Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 25. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2001 Jeg har sjekket BIOS'en, men det eneste som kan justeres der er CPU spenningen. Men jeg er usikker på om det går å justere med software. For det er jo ATX-power supply som leverer 3.3V. Så det kan jo være at maskinen min er overbelastet. Er usikker på hvor mange W den leverer. Men det står skrevet 200/250W på den. Og så står det også maks 130W på noe. Muligens på 3.3V og 5V speningen. Min maskin: Pentium 3 733/133 Mhz 2x128 MB Ram DiskettStasjon CD-Brenner DVD spiller -Dekoderkort PCI -Skjermkort 4xAGP Abit Siluro GF2 T400 -Nettverkskort PCI -Lydkort SB128 -ISDN Kort PCI Ole Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Strømforsyningen skulle være stor nok så lenge du ikke overklokker. Det kan derimot være feil på den(rippel på spenningene). Prøv å låne en annen strømforsyning for å teste. Det kunne vært nyttig å vite hvilke problemer du har med skjermkortet. Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 25. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2001 Problemet mitt er at skjermen bare kjører med s/h i tekst mode. (BIOS,Msdos under Win98,...) Jeg får den bare tilbake ved å sette ned hastigheten på maskinen. Prøvde å sette en lang (1.6m) skjøtekabel på skjermkabelen og da forsvant til og med fargene i selve Windows 98. Men jeg lurer på om strømforsyningen har fått seg en liten skade. (Fikk høyspennt inn på nettet i sommer og den gamle skjermen ble ødelagt) Men det var disse senskadene da!! Ole Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Hvis du har en setting der du stiller CPU I/O voltage, prøv å guffe opp den. Jeg kjører min på 3.4V, og SmartDoctor sier at 3.3-volten på skjermkortet er ca 3.4, så jeg antar at det er en sammenheng der. (HK=ABIT KT7A) Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 26. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2001 Sorry, men den eneste muligheten jeg har å justere er selve CPU spenningen. Og den skal være på 1.6V (Målt ligger den på mellom 1.61 og 1.62V 3.3V spenningen finner jeg ingen løsning på. Men jeg venter en ny towercase i posten neste uke! Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Mystisk feil det der. Men det er vanlig at mystiske feil oppstår som ettervikning av overspenning/lynnedslag. Prøv å låne et skjermkort for å teste om det hjelper. Prøv også å låne en skjerm. Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 26. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2001 Jeg har prøvd veldig mye, men har ikke blitt noe klokere. Men jeg får se neste uke når jeg får noe utstyr. Hvis ikke posten får stopp igjen grunnet melis og andre rariteter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå