Gå til innhold

Unge incels og lett påvirkelige ungdom

Anbefalte innlegg

Gargantua skrev (5 minutter siden):

Mener du at dét at kvinner søker, høye, rike og veltrente menn er synsing og hypoteser? Da tar du jo rett og slett feil.

For det første så er det du presenterer her de mer lettspiselige sidene. Jeg er godt kjent med hvor dypt dette kaninhullet kan gå. Jeg påstår ikke at det ikke finnes forskning som sier at pene mennesker er pene, men at det ikke underbygger den overordnede monkeybrain-hypotesen som alt summeres opp til. I den polare verdensforestillingen som konstrueres så er man enten en Alfa eller en Beta, og er man en Beta så kan man ikke få seg en partner fordi Monkeybrain-damer something something survival of the fittest something something ulveflokker something something apekatter. Med andre ord en hypotese som ikke er dekket av vitenskap.

For det andre så kommer jeg ikke til å diskutere dette med deg mer, fordi jeg ikke har lyst å spore av tråden med det samme rælet som man alltid diskuterer.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Gavekort said:

For det andre så kommer jeg ikke til å diskutere dette med deg mer, fordi jeg ikke har lyst å spore av tråden med det samme rælet som man alltid diskuterer.

Det er trådens topic. Men at du ikke tør å dikutere videre fordi du innerst inne vet at jeg har rett, er greit.

At kvinner velger menn som er attraktive for andre kvinner, kalles "konsensus-seleksjon" eller mer presist "mate choice copying". Det er et evolusjonsbiologisk fenomen hvor en hunn blir mer tilbøyelig til å velge en hann hvis hun observerer at andre hunner viser interesse for ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (20 minutter siden):

Det er trådens topic. Men at du ikke tør å dikutere videre fordi du innerst inne vet at jeg har rett, er greit.

At kvinner velger menn som er attraktive for andre kvinner, kalles "konsensus-seleksjon" eller mer presist "mate choice copying". Det er et evolusjonsbiologisk fenomen hvor en hunn blir mer tilbøyelig til å velge en hann hvis hun observerer at andre hunner viser interesse for ham.

Bare fordi du leser incels så er ikke det et signal for deg å kunne ri inn med kjepphesten din. Av og til så kan det være andre ting rundt det emnet som kan være mer interessant.

Igjen med siteringen så gjør man 1 fjær til 5 høns. Motsier hverken at det finnes pene eller populære menn, men som ikke underbygger hypotesen om at man enten er en del av eliten eller står utenfor. Hadde disse "beta"-mennene brukt mindre energi på å forklare sin misnøye med pseudointellektuell antropologi og heller jobbet litt mer med seg selv, så hadde de funnet ut at det er mange kvinner og menn som står utenfor datingmarkedet, og at de bærer en del verdi.

Tilknytningsproblemer, objektifisering, radikalisering, psykisk ustabilitet og angst til å forplikte seg til noen er mye mer betydelige problemer enn biologisk programmering hos kvinner. Jeg vil våge å påstå at ingen menn som ikke har vært i et langtidsforhold er i stand til å bedømme hvor attraktiv han er.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Gavekort said:

Igjen med siteringen så gjør man 1 fjær til 5 høns. Motsier hverken at det finnes pene eller populære menn, men som ikke underbygger hypotesen om at man enten er en del av eliten eller står utenfor. Hadde disse "beta"-mennene brukt mindre energi på å forklare sin misnøye med pseudointellektuell antropologi og heller jobbet litt mer med seg selv, så hadde de funnet ut at det er mange kvinner og menn som står utenfor datingmarkedet.

Å si til menn som sliter i datingmarkedet at de "bare må jobbe med seg selv" er omtrent like hjelpsomt som å si til en med en dårlig karriere at de bare må "jobbe med seg selv". Det er ikke så enkelt.

Og ja, det stemmer at mange kvinner, særlig eldre kvinner, også står utenfor datingmarkedet. Men dette motsier ikke teorien om alfa og beta-menn. Hvis kvinner søker menn som befinner seg høyt oppe i den sosiale hierarkiet, så vil mange kvinner bli stående skuffet igjen, siden menn på toppen av det sosiale hierarkiet kan ikke tilfredsstille alle.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (7 timer siden):

Hvordan blir man høyere, igjen? Kjenner du mange kvinner som er sammen med menn som er lavere enn dem selv?

Kjenner du mange kvinner som er høyere enn menns snitthøyde? Kvinner er i snitt ca 15 cm lavere enn menn. Det er helt naturlig at de fleste kvinner er sammen med en høyere mann, og at de fleste menn er sammen med en lavere kvinne...

• Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Jeg vil si at det å underspille utseendes betydning for suksess på dating markedet er å gjøre menn en bjørnetjeneste, visse trekk som for eks høyde, hår, ansiktstrekk, osv er generelt ansett mer attraktivt enn andre. Så det er en en faktor, en kan jo søke opp ymse studier eller prøve såkalt 'Chadfishing' og se resultatene selv. Således burde det være en ærlig sak egentlig, som mennesker søker vi gjerne det beste, så hvorfor skulle ikke kvinner få lov til å søke opp de kjekkeste\deiligste gutta?

Nå blir vi i tillegg bombardert med inntrykk der vakre mennesker er merkevare. Heldigvis er det andre faktorer som spiller inn, som for eks personlighet, sjarme, intellekt, ressurser osv. Så for eks en lav og skallet mann burde ikke gi opp håpet og erklære seg som incel, men det kan være greit å være bevisst på at for noen kvinner er han ikke 'deres type' for å si det sånn. Nøkkelen da er egenttlig å bare godta det og gå videre, livet er ikke alltid rettferdig. Det er også visse tiltak som menn gjøre for å se mer presentable ut. En ser jo også at det finnes kvinner som er mindre overfladiske på utseende, kanskje mer enn menn er om jeg skulle gjette.       

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 4/2/2025 at 11:31 PM, Atib Azzad said:

Dersom man leter etter en mer nøytral term for å være ufrivillig sexløs, tror jeg man ungår mange potensielle misforståelser om man bare forklarer sin situasjon uten å dra inn dette begrepet som har blitt så betent, ikke fordi kvinner kapret ordet, men fordi en gjeng reaksjonære idioter gjorde det.

Ufrivillig sexløs er vel en umulighet all den tid man helt fint kan ha sex med seg selv? 😉 (jada jeg skjønte hva du mente)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...