Gavekort Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Det er ingen logisk brist med serien, det blir påpekt av psykologen at det ikke er vanlig for en 13-åring å skamme seg over å være jomfru. Hensikten var vel snarere å poengtere hvor absurd gruppepresset i den alderen kan være. 4 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2. april Forfatter Del Skrevet 2. april Gavekort skrev (På 2.4.2025 den 22.51): Det er ingen logisk brist med serien, det blir påpekt av psykologen at det ikke er vanlig for en 13-åring å skamme seg over å være jomfru. Hensikten var vel snarere å poengtere hvor absurd gruppepresset i den alderen kan være. Ekspander Spesielt når du ser hvordan skoledagen er i serien, og det der var mildt i forhold til en del annet jeg har sett fra skoler i UK. 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april (endret) Red Frostraven skrev (På 2.4.2025 den 21.52): Kulturen Red Pill og Pick Up-Artist-opplegget tiltrakk seg dog også hva som ble til det nye incel-miljøet, for gutter, som vet om men ikke liker og/eller klarer å ta seg bryet med å forsøke å game dating og lure kvinner -- og/eller som mislykkes å drive et spill med jenter sine følelser. Ekspander Dette gir ikke mening. Pick up artists er ingenting nytt og før internet så var det folk som ga ut bøker om hvordan man kan game dating. Noen av dem kommer fra Incel miljøet, men de aller fleste er folk som allerede har suksess med dating og vil få mer. Red Pill er annen bevegelse som handler om skepsis til sosialdemokratiske institusjoner. Det finnes incels i Red Pill, men det er ikke hva det handler om. Og MGTOW var ikke en motreaksjon mot Pick up Artists, men en bevegelse som kom fra skilte menn som var misfornøyd med lite samvær med sine barn, høy barnebidrag og alimony. Endret 3. april av Camlon 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april (endret) Camlon skrev (På 3.4.2025 den 15.47): Dette gir ikke mening. Pick up artists er ingenting nytt og før internet så var det folk som ga ut bøker om hvordan man kan game dating. Noen av dem kommer fra Incel miljøet, men de aller fleste er folk som allerede har suksess med dating og vil få mer. Red Pill er annen bevegelse som handler om skepsis til sosialdemokratiske institusjoner. Det finnes incels i Red Pill, men det er ikke hva det handler om. Og MGTOW var ikke en motreaksjon mot Pick up Artists, men en bevegelse som kom fra skilte menn som var misfornøyd med lite samvær med sine barn, høy barnebidrag og alimony. Ekspander Alt kommer fra samme steder på nettet, med opprinnelse i samme form for miljøer, med samme grunnlag pg verdensbilde. https://www.newamerica.org/political-reform/reports/misogynist-incels-and-male-supremacism/red-pill-to-black-pill/ https://en.wikipedia.org/wiki/Men_Going_Their_Own_Way Om de har endret innhold de senere år utenfor miljøene, forandrer ikke på deres opprinnelse. Jeg var der som vitne på reddit og 4-chan da miljøene ble etablert. Endret 3. april av Red Frostraven 5 2 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april Denne TV serien er høyst politisk motivert. "Thorne said in an interview that he was glad that the prime minister mentioned his show. Still, he added, he wanted British lawmakers to do more than talk about his drama: He wants them to pass a law that bans young people from accessing social media until they are 16." Link. Selv om det kan være elementer av sannhet i TV serien. Så er det fortsatt fiksjon. Ja barn er lettpåvirkelig. Fra mange andre land ser man at barns meninger og holdninger blir formet i svært begrensede former, som de voksne og styresmaktene der vil at de skal ha. Her i vesten er vi stort sett fri til å mene hva vi vil, som nødvendigvis må medfølge en rett til å oppsøke informasjon. Det jeg ser som positivt med denne serien uten å ha sett annet enn klipp av det, er at foreldre kan oppdage at de har en viktig rolle i sine barns liv. Og som derfor kan føre til bedre forhold mellom voksne og barn. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april (endret) Red Frostraven skrev (På 3.4.2025 den 16.21): Alt kommer fra samme steder på nettet, med opprinnelse i samme form for miljøer, med samme grunnlag pg verdensbilde. https://www.newamerica.org/political-reform/reports/misogynist-incels-and-male-supremacism/red-pill-to-black-pill/ https://en.wikipedia.org/wiki/Men_Going_Their_Own_Way Om de har endret innhold de senere år utenfor miljøene, forandrer ikke på deres opprinnelse. Jeg var der som vitne på reddit og 4-chan da miljøene ble etablert. Ekspander Det stemmer at Red Pill-miljøet vokste frem på Reddit, særlig gjennom subredditen /r/TheRedPill som ble opprettet i 2012. Men å påstå at PUA og MGTOW også ble etablert på Reddit eller 4chan blir feil. PUA-miljøet eksisterte allerede på slutten av 90-tallet, med egne forumer som FastSeduction.com og senere The Attraction Forums, hvor brukere delte teknikker og skrev guider, lenge før Reddit og 4chan ble populært. MGTOW oppstod tidlig på 2000-tallet, blant annet gjennom nettsiden No Ma’am, og MGTOW.com, hvor brukerene Ragnar og Solaris formulerte det som senere ble omtalt som MGTOW-manifestet. At PUA og MGTOW senere dukket opp på Reddit og 4chan betyr ikke at det var der de startet. Å hevde det, tyder mest på at du ikke var der da de faktisk ble til, du har bare sett dem i ettertid, etter at de hadde spredt seg til flere plattformer. Endret 4. april av Camlon 3 Lenke til kommentar
disk Skrevet 6. april Del Skrevet 6. april (endret) Camlon skrev (På 3.4.2025 den 20.08): Det stemmer at Red Pill-miljøet vokste frem på Reddit, særlig gjennom subredditen /r/TheRedPill som ble opprettet i 2012. Men å påstå at PUA og MGTOW også ble etablert på Reddit eller 4chan blir feil. PUA-miljøet eksisterte allerede på slutten av 90-tallet, med egne forumer som FastSeduction.com og senere The Attraction Forums, hvor brukere delte teknikker og skrev guider, lenge før Reddit og 4chan ble populært. MGTOW oppstod tidlig på 2000-tallet, blant annet gjennom nettsiden No Ma’am, og MGTOW.com, hvor brukerene Ragnar og Solaris formulerte det som senere ble omtalt som MGTOW-manifestet. At PUA og MGTOW senere dukket opp på Reddit og 4chan betyr ikke at det var der de startet. Å hevde det, tyder mest på at du ikke var der da de faktisk ble til, du har bare sett dem i ettertid, etter at de hadde spredt seg til flere plattformer. Ekspander Eg var selv med i MGTOW en liten periode når eg var veldig ung, og inntrykket var at det var stort sett skilte menn som følte seg overkjørt i systemet etter skillsmisse, og som tok sin personlige makt tilbake og ville gå sin egen vei. De satte egentlig bare grenser. Men en vokal minoritet på forumene var sutrete, og fikk etter det eg opplevde, litt kjeft av de andre, og heller ta seg sammen, ikke gjøre samme feil og komme seg videre. Professoren min på psykologstudet snakket også om denne bevegelsen, men henviste mer til Fathers of justice i England, hvor psykologer la til rette for falske minner hos barn, hvor fedrene hadde forgrepet seg på dem. Det var mye drit som skjedde mot menn på den tiden i skillsmisser og barnefordeling. Mye av MGTOW i det fora eg var i, handlet om dette, og å ta tilbake livet sitt uten å gå i samme felle. Noe var bra, noe sutrete, og noe dårlig. Tror egentlig det var bra at menn samles ett sted og fikk snakket ut om tingene sine Når menn snakker om personlige problemer, er det veldig løsningsorientert i motsetning til kvinner som ofte bare trenger snakke om det. Endret 6. april av disk 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 6. april Del Skrevet 6. april (endret) Camlon skrev (På 3.4.2025 den 20.08): Men å påstå at PUA og MGTOW også ble etablert på Reddit eller 4chan blir feil. Ekspander De ble popularisert og integrert del av samme kultur i samme periode, med aktører som har og hadde sitt publikum i alt-right og incel-miljøet. MTGOW og PUA utenom og før internett og incel-miljøene på reddit, YouTube og 4-chan var noe helt annet, og helt separate nesten motsetninger -- men begge ble definitivt absorbert til punktet det er poengløst å snakke om dem utenom 'mannosfæren' når vi snakker om høyrepopulistisk kultur og incels på denne siden av ~2014 Det originale PUA-miljøet bør ha en ekstrem forrakt for både Red Pill, MTGOW og giftig maskulinitet, men jeg vet ikke om noe slikt miljø eller karakterer på YouTube som har overlevd høyrepopulismen på nett, da griftingen og følelser selger så uendelig mye bedre enn videoer som forklarer hvordan man kan bli en genuint attraktiv person; Det er mye lettere å få unge menn til å tro at problemene deres er samfunnets og jentene og feminismen sin skyld, og dra dem inn i strategier for å være manipulative drittsekker som vanker i miljøer som bare selvhatende kvinner deltar i, enn å få dem til å jobbe med seg selv. Endret 6. april av Red Frostraven 5 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 6. april Del Skrevet 6. april disk skrev (På 6.4.2025 den 13.33): Eg var selv med i MGTOW en liten periode når eg var veldig ung, og inntrykket var at det var stort sett skilte menn som følte seg overkjørt i systemet etter skillsmisse, og som tok sin personlige makt tilbake og ville gå sin egen vei. Ekspander I USA har de jo dette "alimony" systemet der arbeidende mennesker liksom skal betale for de som ikke gidder etter skilsmisse, om jeg har forstått det riktig, hadde jeg blitt utsatt for noe sånt, tyveri med retten på sin side, så hadde jeg klikka i vinkel også. 1 1 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 6. april Del Skrevet 6. april Slik jeg har forstått historkken ble incel miljøet dannet som en motreaksjon mot PUA, der frustrerte menn\gutter erfarte at de sleipe triksene ikke fungerte overhodet. En eks-PUA gitt ut og sa at det meste var svindel, og at de hyret inn damer for filme falske reaksjoner på latterlige sjekketriks. Dette miljøet samlet seg så på nettsiden 'Puahate' der tankesettet gikk ut på at alt dreide seg om utseende, penger og status. Utrykk som 'looksmaxxing' og 'Chad'skal angivelig stamme fra dette nettstedet. Dessverre gikk hatet fra PUAs over til kvinner og samfunnet forøvrig, det kuliminerte i Elliot Rodger som gikk amok og drepte flere uskyldige mennesker, som også førte til at eieren la ned Puahate. Går en inn på et incel-forum i dag ser en radikale holdninger og en forguding av Elliot Rodger. Med medlemmer fra hele verden og varierte politiske\religiøse holdninger forøvrig som i fellesskap klager over manglende suksess på damefronten. Jeg har selv prøvd å gå inn på et slikt sted for å snakke litt fornuft til gutta men det er like fruktbart som å forsøke overbevise Red Frostraven til å stemme Norgesdemokratene. 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet tirsdag kl 10:58 Del Skrevet tirsdag kl 10:58 skaftetryne32 skrev (På 6.4.2025 den 13.56): I USA har de jo dette "alimony" systemet der arbeidende mennesker liksom skal betale for de som ikke gidder etter skilsmisse, om jeg har forstått det riktig, hadde jeg blitt utsatt for noe sånt, tyveri med retten på sin side, så hadde jeg klikka i vinkel også. Ekspander Det er jo akkurat det samme i Norge også. Alimony = barnebidrag. Arbeidende menn betaler for livsopphold til late ekskoner med diffuse "sykdommer". Lenke til kommentar
Martelè Skrevet tirsdag kl 11:14 Del Skrevet tirsdag kl 11:14 Synes det er rart at pick-up artists (en type dating guruer) er ansett som en ideologi 😆 en skulle tro at de bare var teite og harmløse 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet tirsdag kl 11:16 Del Skrevet tirsdag kl 11:16 Gargantua skrev (På 8.4.2025 den 10.58): Det er jo akkurat det samme i Norge også. Alimony = barnebidrag. Arbeidende menn betaler for livsopphold til late ekskoner med diffuse "sykdommer". Ekspander Sikker ? Jeg er temmelig sikker på at barnebidrag er barnebidrag i usa også, men den personen med minst inntekt skal sponse den andre etter skilsmisse, om det ikke er ektepakt av et eller annet slaget der annet avtales. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet tirsdag kl 11:18 Del Skrevet tirsdag kl 11:18 disk skrev (På 6.4.2025 den 13.33): Eg var selv med i MGTOW en liten periode når eg var veldig ung, og inntrykket var at det var stort sett skilte menn som følte seg overkjørt i systemet etter skillsmisse, og som tok sin personlige makt tilbake og ville gå sin egen vei. De satte egentlig bare grenser. Men en vokal minoritet på forumene var sutrete, og fikk etter det eg opplevde, litt kjeft av de andre, og heller ta seg sammen, ikke gjøre samme feil og komme seg videre. Ekspander Det kan nok stemme. Incels var også en relativt uskyldig bevegelse til å begynne med, men ble fort infiltrert av den samme pseudointellektuelle banden av menn som tror kvinner er biologisk programmerte til å ikke like dem. 4 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet tirsdag kl 11:18 Del Skrevet tirsdag kl 11:18 (endret) skaftetryne32 skrev (På 8.4.2025 den 11.16): Sikker ? Jeg er temmelig sikker på at barnebidrag er barnebidrag i usa også, men den personen med minst inntekt skal sponse den andre etter skilsmisse, om det ikke er ektepakt av et eller annet slaget der annet avtales. Ekspander D'oh. Du har rett. Alimony oversettes bedre til ektefellebidrag i Norge. Men det fins. Endret tirsdag kl 11:23 av Gargantua 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet tirsdag kl 11:21 Del Skrevet tirsdag kl 11:21 Gavekort skrev (På 8.4.2025 den 11.18): Det kan nok stemme. Incels var også en relativt uskyldig bevegelse til å begynne med, men ble fort infiltrert av den samme pseudointellektuelle banden av menn som tror kvinner er biologisk programmerte til å ikke like dem. Ekspander Den "pseudointellektuelle banden" (dine ord) tror ikke at kvinner ikke er biologisk programmert til ikke å like dem, men at de er sosialisert til å bare like en viss type menn. 6 figures, 6 feet og 6-pack. Og det stemmer jo. Kvinner går etter menn som er attraktive for andre kvinner. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet tirsdag kl 11:27 Del Skrevet tirsdag kl 11:27 (endret) Gargantua skrev (På 8.4.2025 den 11.21): Den "pseudointellektuelle banden" (dine ord) tror ikke at kvinner ikke er biologisk programmert til ikke å like dem, men at de er sosialisert til å bare like en viss type menn. 6 figures, 6 feet og 6-pack. Og det stemmer jo. Kvinner går etter menn som er attraktive for andre kvinner. Ekspander Som er pseudointellektualitet, siden det ikke er basert på ekte empiri, men synsinger og hypoteser. Jeg kommer ikke til å gå inn i den debatten her, men disse mennene er ikke ufrivillig enslige fordi de er under 180 og ikke er en silverback gorilla. Poenget mitt er avgrenset til at MGTOW, Incels og MRA kan være positive ting, men å kalle dem det vil bare opprette et skalkeskjul for den samme pseudointellektuelle misogynismen som pleier å infiltrere disse gruppene. Endret tirsdag kl 11:29 av Gavekort 3 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet tirsdag kl 11:31 Del Skrevet tirsdag kl 11:31 (endret) Gavekort skrev (På 8.4.2025 den 11.27): Som er pseudointellektualitet, siden det ikke er basert på ekte empiri, men synsinger og hypoteser. Jeg kommer ikke til å gå inn i den debatten her, men disse mennene er ikke ufrivillig enslige fordi de er under 180 og ikke er en silverback gorilla. Ekspander Mener du at dét at kvinner søker, høye, rike og veltrente menn er synsing og hypoteser? Da tar du jo rett og slett feil. Endret tirsdag kl 11:33 av Gargantua 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet tirsdag kl 11:32 Del Skrevet tirsdag kl 11:32 Gargantua skrev (På 8.4.2025 den 11.18): D'oh. Du har rett. Alimony oversettes bedre til til ektefellebidrag i Norge. Men det fins. Ekspander En ting er sikkert, det er så ekstremt urettferdig, jeg skjønner godt at de har en mgtow bevegelse. Jeg lurer på om ikke England har samme svineriet. Achram Hakimi ble vel saksøkt av en golddigger frue også så dette skjer i Europa også, utrolig at det engang er tillatt, Hakimi hadde heldigvis vett til overføre spenna til mor. Det Eddie Murphy klippet er like om ikke mer relevant enn det var den gang. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå