Gå til innhold

Karibien - Hvor bør jeg reise?

Anbefalte innlegg

robertaas skrev (5 timer siden):

Du sier ikke noe om når du skal reise. Ved Middelhavet er det mange destinasjoner hvor det er for mye trykk på i sommerferien, mens slutten av september/begynnelsen av oktober er langt bedre. Hav og lite turister ved havet i høysesong kan du glemme i Italia. Fortsatt mye turister, men ikke industrielt får du på Formentera. Fly til Ibiza og ta båt over dit. Middelhavets stillehavsøy har noen kalt den.

Om du vil ha noe rolig og eksotisk uten masseturisme, men med masse naturopplevelse bør du burdere Azorene. Bodde nede i et digert vulkankrater med varme kilder.

Tenker i mai. Jeg kan dra når som helst ettersom jeg har jobben med meg (driver selv). Dette burde vel egentlig vært en annen tråd, men var redd det var litt dumt. 

Nå er det litt akutt å "komme seg bort", og å gjøre det lettvint. Så får en lengre reise skje til høsten eventuelt.

Tenker både Italia og Hellas som alternativer, og det er viktig at det er lett å komme seg til. Båt ut til en øy er uaktuelt. Flytid fra Oslo på rundt 4 timer, og gjerne et sted i omkrets av 1-2 timer fra hotellet.

Har kikket på Sivota i Hellas, det ser ut som et fint område.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
torbjornhb skrev (6 timer siden):

Har kikket på Sivota i Hellas, det ser ut som et fint område.

Ikke helt sommer der i mai og kjølig i vannet.

Skal du har det kort og enkelt så har man "Tropical islands" som ligger en buss- eller taxi-tur fra flyplassen i Berlin. Der kan du bo i hytte eller telt i jungelen.

Lenke til kommentar
robertaas skrev (1 minutt siden):

Ikke helt sommer der i mai og kjølig i vannet.

Skal du har det kort og enkelt så har man "Tropical islands" som ligger en buss- eller taxi-tur fra flyplassen i Berlin. Der kan du bo i hytte eller telt i jungelen.

Takk. Ja er klar over det, men det er egentlig fint ettersom det er bedre forhold for turgåing. 40k skritt om dagen i 40 grader er en dårlig oppskrift. Har kjent på det noen ganger...

Berlin er fint, men jeg har familie der, så det er allerede mitt andre hjem ☺️

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (12 minutter siden):

Takk. Ja er klar over det, men det er egentlig fint ettersom det er bedre forhold for turgåing. 40k skritt om dagen i 40 grader er en dårlig oppskrift. Har kjent på det noen ganger...

Mange vandrer, fx til Santiago de Compostela.

Det er også selskaper som har spesialisert seg på små grupper som sykler eller går og så transporterer de bagasjen til neste herberge. I Frankrige har flere tilbudt dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...