torbjornhb Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) Hei🙂 Vurderer å reise til en eller annen øy i Karibien. Ønsker en mindre destinasjon med mye natur og mindre turisme. Jeg bor heller på et lite pensjonat ved stranden, enn et 5 stjerners hotell. Det viktigste er at det er et lite sted med plenty av turmuligheter, og umiddelbar tilgang til havet. Har null peiling på hvor jeg bør reise. Fint om det er mulig å reise dit med et flyselskap ingen Skyteam ettersom jeg har en del bonuspoeng og CT billett jeg vil bruke. Takknemlig for alle tips 🙂 Endret 22 timer siden av torbjornhb Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) Ikke helt Karibia, men... Zanzibar. Bør være greit å finne business billetter til en kurant billettpris. Ga selv 120k poeng + en CT for meg og samboeren på business jul/nyttår. Jeg er heller ikke glad i turiststeder.... Så vi skal blant annet bo her: http://mamaroot.com/ Eller, noe som faktisk ligger ved Karibia - er "The Corn Islands" i Nicaragua. Litt kronglete å komme dit. Men det har stått på ønskelisten leeeeeeenge. Samboeren min kom nettopp hjem etter å ha besøkt Galápagosøyene utenfor Ecuador og var helt fra seg av begeistring. På grunn av natur og dyreliv, er det regulert hvor mye turisme de kan ha - så det føltes ikke som et turistområde i det hele tatt. Øygruppen har en helt unik historie mtp natur og fauna. Men igjen; kronglete å komme til. Krever litt papirfjas osv... Jeg hadde nok vurdert Zanzibar ettersom det er en greit mtp Skyteam. Samt at velger du "rett side" av øya, så unngår du instagram-turistene. Mange flotte pensjonat som ligger rett ved strandlinja. Endret 22 timer siden av Milhouse85 2 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden Milhouse85 skrev (2 minutter siden): Ikke helt Karibia, men... Zanzibar. Bør være greit å finne business billetter til en kurant billettpris. Ga selv 120k poeng + en CT for meg og samboeren på business jul/nyttår. Jeg er heller ikke glad i turiststeder.... Så vi skal blant annet bo her: http://mamaroot.com/ Eller, noe som faktisk ligger ved Karibia - er "The Corn Islands" i Nicaragua. Litt kronglete å komme dit. Men det har stått på ønskelisten leeeeeeenge. Samboeren min kom nettopp hjem etter å ha besøkt Galápagosøyene utenfor Ecuador og var helt fra seg av begeistring. På grunn av natur og dyreliv, er det regulert hvor mye turisme de kan ha - så det føltes ikke som et turistområde i det hele tatt. Øygruppen har en helt unik historie mtp natur og fauna. Men igjen; kronglete å komme til. Krever litt papirfjas osv... Jeg hadde nok vurdert Zanzibar ettersom det er en greit mtp Skyteam. Samt at velger du "rett side" av øya, så unngår du instagram-turistene. Mange flotte pensjonat som ligger rett ved strandlinja. Takk for tips! Ikke første gang du kommer med gode svar 🙂. Setter stor pris på det. Zanzibar var ikke dumt. Modern og fadern var nettopp i Peru etter at jeg fikk tak i gode billetter til de dit. Tenkte en litt mer avslappende reise nå. Ble mye opplevelser og en dyr reise til slutt. Skal sjekke ut Zanzibar. Galapagos er på ønskelista, men det blir for kostbart nå. Og overload av inntrykk 🙂 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Tja, hele karibien har fullt av små pensjonat i umiddelbar nærhet til havet. Men ta deg gjerne tid til å filtrere bort: farlige steder* og steder som er uegnet for bading og natur. En ting du ikke slipper unna er masseturisme. * Margarita (Venezuela), Montserrat (skummel vulkan), Haiti (voldsanarki), Cuba (russisk utpost), Jamaica (mye kriminalitet) og hold deg generelt til trygge steder. Husk: det som dreper flest turister i karibien er ... kokosnøtter. Hold avstand til kokospalmer. Reis gjerne sammen med andre sånn at du kan gå ganske trygt sammen med de på kveldene hvis du har tenkt deg på barer osv. Det er ikke strand over alt. Mange steder er det klipper eller brygger eller andre ting som gjør det uegnet å bade. Finn et sted nært en bra strand. 2 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Sjekk ut Team Bachstad i Karibia Dette med kokosnøtter er en myte. 2 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 15 timer siden Forfatter Del Skrevet 15 timer siden ^fmj skrev (9 minutter siden): Sjekk ut Team Bachstad i Karibia Dette med kokosnøtter er en myte. Takk for godt tips. Den sesongen har jeg sett med stor glede 😀 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) ^fmj skrev (36 minutter siden): Sjekk ut Team Bachstad i Karibia Dette med kokosnøtter er en myte. Du boer ihvertfall ikke sitte under palmen. Har sittet ved siden av, der den kommer brasene, tung og med en egg under, som hadde naermest delt deg, fra toppen og ned. Den Dominikanske Republikk? Det er et dyrt omraade, du gaar for. Endret 15 timer siden av Karltorbj 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) Akkurat naa gaar "Joanna Lumley i Karibia" paa BBC Nordic, paa tv, hvis du har den kanalen. Endret 15 timer siden av Karltorbj 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 15 timer siden Forfatter Del Skrevet 15 timer siden Karltorbj skrev (1 minutt siden): Akkurat naa gaar "joanna lumley i Karibia" paa BBC Nordic, paa tv, hvis du har den kanalen. Topp 🙂 Takk for tips. Setter på opptak slik at jeg kan se i morgen 😀 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Karltorbj skrev (1 time siden): Har sittet ved siden av, der den kommer brasene, tung og med en egg under, som hadde naermest delt deg, fra toppen og ned. Den kan selvsagt skade deg, men dette med mange dødsfall er en myte, urban legend på godt norsk. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) Du sier ikke om når du ønsker reise og "ingen Skyteam" var litt uklart. Om du ønsker SkyTeam på er alternativene: St Martin Martinique Guadeloupe Aruba Bonnaire Curacau Alle er ganske preget av turisme og mest masseturisme på Aruba og Curacau mens Bonnaire mere er uttørket dykkedestinasjon. Har vært på mange øyer i karibien og ut fra dine mål ville jeg ikke valgt noen av de over.. kanskje Bonnaire. Noen godbiter: Carriacou .. passe stor, lite utbygd, utrolig dykking Los Roques, Venezuelas øy med sukkertopp med koralløyer rundt. Ser ut som noe fra Stillehavet. Utrolig snorkling, ikke behov for å dykke. Det spørs om man bør reise til Venezuela for tiden, men glem turistmaskinen Margarita. San Blas, mange veldig små øyer med enkel inkvartering. Litt Sørøst-asia-wibe. Isla Múcura er ikke for stor eller mye masseturisme. Like ved verdens trangest bebodde øy Santa Cruz del Islote og mange hus på påler i området. Unik opplevelse. Endret 13 timer siden av robertaas 2 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden (endret) robertaas skrev (6 timer siden): Du sier ikke om når du ønsker reise og "ingen Skyteam" var litt uklart. Om du ønsker SkyTeam på er alternativene: St Martin Martinique Guadeloupe Aruba Bonnaire Curacau Alle er ganske preget av turisme og mest masseturisme på Aruba og Curacau mens Bonnaire mere er uttørket dykkedestinasjon. Har vært på mange øyer i karibien og ut fra dine mål ville jeg ikke valgt noen av de over.. kanskje Bonnaire. Noen godbiter: Carriacou .. passe stor, lite utbygd, utrolig dykking Los Roques, Venezuelas øy med sukkertopp med koralløyer rundt. Ser ut som noe fra Stillehavet. Utrolig snorkling, ikke behov for å dykke. Det spørs om man bør reise til Venezuela for tiden, men glem turistmaskinen Margarita. San Blas, mange veldig små øyer med enkel inkvartering. Litt Sørøst-asia-wibe. Isla Múcura er ikke for stor eller mye masseturisme. Like ved verdens trangest bebodde øy Santa Cruz del Islote og mange hus på påler i området. Unik opplevelse. Takk for god info. Ser autokorrektur slår til igjen. Det skal stå "innen Skyteam". Vesentlig forskjell 😊 Begynner allerede å forstå at Karibien kanskje ikke er det beste stedet for en som skyr masseturisme... Zanzibar som bør foreslått av @Milhouse85 virker spennende. Kikket litt på dette, men det er vanskelig å finne ut hvilken del av øya jeg bør se til... Så innser jeg hvorfor Hellas har passet meg så bra i alle år. Ganske enkelt å finne mindre turistifiserte øyer, og plenty av natur 🙂. Hadde bare vært spennende med noe annet. Endret 7 timer siden av torbjornhb Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Zanzibar er fint, er 15 år siden jeg var der. Men husker at stranda var så hvit at jeg måtte skjerme øynene da jeg gikk ned på den første gang Noe å tenke på er at det er voldsom flo/fjære, så bor du på "feil" strand er vannet til tider borte. Jeg valgte Kendwa beach av den grunnen. Det er nok mere utbygd nå. Husker det var snakk om øya rett nord som heter Pemba og at den skulle være som Zanzibar var i gamle dager. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå