AgurkMaske Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april (endret) En mann hadde fått en fiende og var ivrig I å spørre herren om hvem han trodde ville vinne og hvem ville tape. Han var person A og hans fiende var person B. Hvem tror du vil vinne, A eller B, spurte han herren. Herren kunne sagt A vil vinne, men da kan ikke B lengre be og håpe om at han vil vinne, all bønn ville tatt slutt. Herren kunne sagt B vil vinne, men da kan ikke A lengre be og håpe om at han vil vinne, all bønn ville tatt slutt. Herren valgte da heller å ikke si noenting, og rømte fra stedet. Har du spurt herren om det samme og sett han rømme likeså? Har du noengang fått herren til å delta i et slikt veddemål hvor han forteller hvem han tror vil vinne? Spør han om hvem vil vinne i det korte løp og hvem vil vinne i det lange løp. Jeg er interessert i å høre de mange folks erfaringer her om herrens veddemål i deres liv. La eksemplene bli mange slik at vi kan få se hva han sa. Sa herren "Jeg tror ikke du kommer til å vinne" hvor du da reagerte på flekken og begynte å rømme fra hele situasjonen, unngå den. Sa herren "Jeg tror du kommer til å vinne" hvor fienden din begynte å rømme på flekken, unngikk den. Sa herren "Det er stor sannsynlighet for at du kommer til å vinne" hvor du tapte med veldig lav margin, men tapte likevel. Er det slik å forstå at der er 0 eksempler av dette hvor herren rett og slett bare har stukket av fra deltakelse? Er det slik å forstå at der er 0 eksempler i en verden med milliarder av mennesker? kunne det være at herren i det minste kunne sagt: "Du kommer høyst sannsynlig til å tape, forbered deg på det verste" Dusør på 2,5 millioner kunne blitt gitt hvis der fantes eksempler. Mange frykter at der er 0 eksempler i hele verden sammenlagt, dette er en nøyaktig estimering basert på herrens uransakelse. Endret 2. april av AgurkMaske Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Hvis alt er en test, er det å ikke få svar hele poenget. Herren kan ikke si noe, da det vil påvirke utfallet. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april AgurkMaske skrev (På 1.4.2025 den 20.06): En mann hadde fått en fiende og var ivrig I å spørre herren om hvem han trodde ville vinne og hvem ville tape. Han var person A og hans fiende var person B. Hvem tror du vil vinne, A eller B, spurte han herren. Herren kunne sagt A vil vinne, men da kan ikke B lengre be og håpe om at han vil vinne, all bønn ville tatt slutt. Herren kunne sagt B vil vinne, men da kan ikke A lengre be og håpe om at han vil vinne, all bønn ville tatt slutt. Herren valgte da heller å ikke si noenting, og rømte fra stedet. Har du spurt herren om det samme og sett han rømme likeså? Har du noengang fått herren til å delta i et slikt veddemål hvor han forteller hvem han tror vil vinne? Spør han om hvem vil vinne i det korte løp og hvem vil vinne i det lange løp. Jeg er interessert i å høre de mange folks erfaringer her om herrens veddemål i deres liv. La eksemplene bli mange slik at vi kan få se hva han sa. Sa herren "Jeg tror ikke du kommer til å vinne" hvor du da reagerte på flekken og begynte å rømme fra hele situasjonen, unngå den. Sa herren "Jeg tror du kommer til å vinne" hvor fienden din begynte å rømme på flekken, unngikk den. Sa herren "Det er stor sannsynlighet for at du kommer til å vinne" hvor du tapte med veldig lav margin, men tapte likevel. Er det slik å forstå at der er 0 eksempler av dette hvor herren rett og slett bare har stukket av fra deltakelse? Er det slik å forstå at der er 0 eksempler i en verden med milliarder av mennesker? kunne det være at herren i det minste kunne sagt: "Du kommer høyst sannsynlig til å tape, forbered deg på det verste" Dusør på 2,5 millioner kunne blitt gitt hvis der fantes eksempler. Mange frykter at der er 0 eksempler i hele verden sammenlagt, dette er en nøyaktig estimering basert på herrens uransakelse. Ekspander Du verden for en kvasifilosofisk og lite nyttig betraktning rundt forholdet rett og galt. Hvorfor forholder du deg ikke heller til rettsstatens prinsipper hvor tiltalte er uskyldig inntil det motsatte er bevist, hvor aktor og forsvarer har sine definerte oppgaver og hvor dommeren ikke stikker av med halen mellom bena ? 2 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Curuion skrev (På 18.4.2025 den 2.23): Hvis alt er en test, er det å ikke få svar hele poenget. Herren kan ikke si noe, da det vil påvirke utfallet. Ekspander Mer som en idrett vel. Vet dere ikke at de som er med i et løp på idrettsbanen, de løper alle sammen, men bare én vinner seiersprisen. Løp da slik at dere vinner den! 25 En idrettsmann må nekte seg alt. Han gjør det for å vinne en krans som visner, vi for å vinne en krans som aldri visner. 26 Jeg løper derfor ikke uten å ha et mål, og jeg er ikke lik en bokser som slår i løse luften. Lenke til kommentar
AgurkMaske Skrevet 18. april Forfatter Del Skrevet 18. april (endret) Det gjelder å passe på løpstida si, tida når løpet starter kan være en indikasjon på om en vinner eller ikke. Bare et sekund for sent kan løpet allerede være kjørt. Trådens tema: Har herren noen gang fortalt deg hans spådommer om hvem kommer til å vinne i det korte løp og i det lange løp. Hvis du er en av de da kan du delta her. Det korte løp innebærer et kortsiktig perspektiv i et vanlig liv, det kan være i nær fremtid, det lange løp er jo gjerne basert på hele livet. Gir han deg noen forutsigelser om dine fiender vil vinne eller om du vil vinne, både kortsiktig og langsiktig. Da kan du delta her. Jeg tror det er mange som frykter at det ikke fins et eneste eksempel i hele verden sammenlagt, men det får tiden vise. Det er lenge siden tråden ble laget, ingen har meldt seg hittil. Det er ikke "måten" herren kommuniserer dette til deg som jeg er interessert i, for min del kan det skje gjennom drømmer, syner, tale, hva som helst, jeg er kun interessert i om det har skjedd eller ikke. Alt du behøver å gjøre er å "rekke opp hånda" og så er din jobb ferdig. Det er viktig å skille mellom kortsiktig og langsiktig fordi det kortsiktige står veldig nært mange mennesker og det er problemer som er direkte, kanskje daglig og de vil gjerne vite om du er en av de som har fått et hjelpemiddel eller en indikasjon eller en forutsigelse (En spådom kanskje) om hvem kommer til å vinne og hvem kommer til å tape. Og har han gitt noen forutsigelser om hvem kommer til å vinne i det langsiktige? (Mange er nok spent på svar) F.eks nølte din far med å si hvem kom til å vinne og hvem taper da den slemme kom? Det er vel ingenting å nøle med å gi spådom for. Vi vet jo allerede at den slemme burde tape både kortsiktig og langsiktig, men mest kortsiktig da alle problemer som regel er i øyeblikket og er direkte og daglig. Hvis gud ikke har gitt forutsigelser, har han gitt deg en odds da, 40 - 60 prosent eller liknende? 10 - 90 prosent sjanse? Hvis du er en av de som mener at han aldri har gitt deg noen slike forutsigelser eller odds, da kan du også delta her og fortelle om det at du "ikke har sett han". Men nå er herrens veier uransakelige og dette betyr at vi ikke kan forutsi hvor mange som har fått dette av herren, selv om jeg er så frekk at jeg tror hele verden ikke har fått det i det hele tatt, men det skulle jo være umulig for meg å forutsi det fordi herren skulle jo være uransakelig. F.eks har gud gitt deg 49-51 prosent odds for at din fiende vil tape og du vil vinne? Endret 18. april av AgurkMaske Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april AgurkMaske skrev (På 18.4.2025 den 7.26): Trådens tema: Har herren noen gang fortalt deg hans spådommer om hvem kommer til å vinne i det korte løp og i det lange løp. Hvis du er en av de da kan du delta her. Ekspander Hvis du ønsker å vite hvordan og hva du trenger å gjøre for å vinne løpet så bør du lese hans ord i bibelen, der får du vite alt du trenger for å vinne. PÃ¥inter skrev (På 18.4.2025 den 6.20): Vet dere ikke at de som er med i et løp på idrettsbanen, de løper alle sammen, men bare én vinner seiersprisen. Løp da slik at dere vinner den! 25 En idrettsmann må nekte seg alt. Han gjør det for å vinne en krans som visner, vi for å vinne en krans som aldri visner. 26 Jeg løper derfor ikke uten å ha et mål, og jeg er ikke lik en bokser som slår i løse luften. Ekspander og: Men i alt dette vinner vi full seier ved ham som har elsket oss. Lenke til kommentar
AgurkMaske Skrevet 19. april Forfatter Del Skrevet 19. april (endret) Når jeg skal lære noe om herren så følger jeg med barna, ikke så mye i bibelen. Jeg ser direkte på barna for å lære mer om herren. Jeg mener det er fornuftig å bruke de ekte sakene for å lære noe om herren, og ikke et papirarbeid. Jeg mener man bør gå inn til barnet og se hva som skjer der for å lære noe som helst om herren. Og det du ser der, er hva herren er. Jeg mener man bør være ekstremt forsiktig med å la et papirarbeid definere hvem en person er. Det ville vært utrolig enkelt å bruke et slikt verk for drive svindel. De ekte sakene bør brukes istedet. Det er 100% garantert at de ekte sakene vil fortelle den hele og fulle sannhet, mens det motsatte er tilfellet med et papirarbeid. Ordene har potensialet for å svindle, men sannheten har ikke det. Derfor, bruk de ekte sakene for å definere hvem en person er. Gå inn til barnet og se hvem herren er, ikke bruk papiret for det. Dersom jeg var en profesjonell svindler, vet du hvilke metode jeg ville valgt for å fortelle hvem jeg er til noen? Jeg ville brukt den skrevne metode, for den er lettest å svindle med. Jeg ville ikke møtt opp personlig. Så vær så snill, når du skal avgjøre hvem en person er, gå inn på rommet til barnet og avgjør der og da, ikke gjør det fra et papirarbeid. Bare gå inn og se hva som skjer der. For å gi et eksempel, se for deg en ransmann som skriver en bok hvor det står i boken "Jeg er snill og god, hilsen siktet ransmann" Når ransmannen raner banken så vil ikke folk tro det fordi det står i boken at han er snill og god. Det var ransmannen selv som hadde skrevet boken. Det lønner seg alltid å bruke de ekte sakene for å avgjøre hvem en person er, og ikke et papirarbeid. Hvorfor skulle man i det hele tatt velge papirarbeidet foran de ekte sakene når de ekte sakene er rett foran øynene. Endret 19. april av AgurkMaske Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april AgurkMaske skrev (På 19.4.2025 den 4.27): Når jeg skal lære noe om herren så følger jeg med barna, ikke så mye i bibelen. Ekspander Se hva han sier til deg. Jesus svarte: «Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme og bo hos ham. 24 Den som ikke elsker meg, holder ikke fast på mine ord. Det ordet dere hører, er ikke fra meg, men fra Far, han som har sendt meg. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april AgurkMaske skrev (På 19.4.2025 den 4.27): Når jeg skal lære noe om herren så følger jeg med barna, ikke så mye i bibelen. Jeg ser direkte på barna for å lære mer om herren.…. Ekspander Stoler du mer på barn uten erfaring fra prøving og feiling, uten grunnleggende kunnskap om vitenskap, omsorg, etiske leveregler osv enn din egen fornuft og livserfaring? Hvis du hadde skrevet naturen i stedet for barn, kunne jeg vært med på denne «leken». Det du beskriver er ansvarsfraskrivelse. 1 Lenke til kommentar
AgurkMaske Skrevet 19. april Forfatter Del Skrevet 19. april (endret) Vokteren, du forstod ikke hva det var jeg sa, din første post var litt frekk også. Det hadde vært bedre om du fant en annen tråd å delta i, hvis du ikke har noe i mot det, jeg har ikke noe imot at du henger rundt her, men dette er mer avansert enn du tror. Hvis du liker politikk, følg med på Trump "Dere er idioter" sa han i dag, les den artikkelen, den er bra å lese i dag, spesielt for deg. Følger du noe med på Corky tv serien, det er vel tråder om han også i tv. Søk på "Corky" på google images og se bilde av han. Se på panna hans. Vis skjult innhold Hadde vært gøy om han hadde deltatt her i diskusjonen og sett om han klarte å forstå konteksten av diskusjonen. Men hva gjør man, hva rår man med dersom ikke han forstår konteksten engang, mye mindre innholdet. Det var derfor Corky engang fikk råd om å gjøre noe annet i livet sitt. Han var et nyttig verktøy i underholdsningsbransjen. Endret 19. april av AgurkMaske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå