Gå til innhold

Telia internett og TV abb. Kampanje pris

Anbefalte innlegg

Har i dag globalconnect med 1000/1000 og så abonnerer jeg på noen strømmetjenester ved behov. jeg binder meg for 12mnd av gangen og får en bra pris hvert år. 

i dag jeg fikk tilbud fra Telia dørselger på kampanje pris som varer i 12 mnd. 200kr enn det jeg betaler i dag for 500/50 linje men jeg får med TV pakke.
selger mente at jeg kan binde meg for nye 12 mnd og få samme kampanjepris igjen. 
Til dere som har eller har hatt Telia, hva er deres erfaring? Får man kampanjepris hvert år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har inntrykk av at man får kampanjepris dersom det er konkurranse i området man bor. Jeg har to fiber inn fra hver sin leverandør og kan velge beste tilbud. Andre er ikke like heldige.

Ellers er vel fortsatt Telia nederst av de tre store leverandørene, Altibox, Telenor og Telia (hhv 73, 63 og 62% tilfredshet).

Lenke til kommentar
  Megaoctane skrev (På 1.4.2025 den 15.29):

Til dere som har eller har hatt Telia, hva er deres erfaring? Får man kampanjepris hvert år?

Ekspander  

Naboen takket ja. Jeg nekter mobilt nett av flere grunner. Han fikk ikke kampanjepris hvert år, men mulig han fikk noe annet tilbud. Problemet når du allerede har billigste løsning er at de har lite insentiver til å gi deg noe lavere pris. Selv ringer jeg heller Altibox årlig og sier at Telia har gitt med tilbud til XXX kroner og så får jeg en rabatt.

Men vær obs på mobilnett. 500/50 er «opp til» i MYE større grad enn med fiber og er i praksis avhengig av mange andre faktorer. Jeg anser at mobilt nett kun funker til streaming og surfing, altså den jevne nordmann. Har du litt mer avansert behov så er fiber mye tryggere. 

Lenke til kommentar
  Nimrad skrev (På 1.4.2025 den 16.37):

Høres veldig rart ut å tilby 500/50 uten at det er mobilnett. Hør med dem om det er fiber eller mobil.

Ekspander  

Det er vel såkalt «hybridfiber» som de kaller det. Fiber til huset, så coax resten som ikke gir synkrone hastigheter men høy nedhastighet og «lav» opphastighet alá 500/50. 

Vi hadde det tidligere fra Telia i byen (tidligere Get) og da fikk vi eksempelvis 100/10 mbits. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  Hedonism skrev (På 1.4.2025 den 16.51):

Det er vel såkalt «hybridfiber» som de kaller det. Fiber til huset, så coax resten som ikke gir synkrone hastigheter men høy nedhastighet og «lav» opphastighet alá 500/50. 

Vi hadde det tidligere fra Telia i byen (tidligere Get) og da fikk vi eksempelvis 100/10 mbits. 

Ekspander  

Ikke fiber til huset, men fiber til "i nærheten", som kan i praksis bety f.eks. en node i nærheten, og så går det koaks ut til husene i området.

Har man lagt fiber til huset, kan man like gjerne legge det inn. Riktignok, hvis det er snakk om f.eks. leilighetsbygg, kan det være at det går fiber til node og så koaks ut til alle leilighetene, som for så vidt kanskje er mer "fiber til bygget" enn "fiber til huset".

• Liker 1
Lenke til kommentar
  NULL skrev (På 1.4.2025 den 17.02):

Ikke fiber til huset, men fiber til "i nærheten", som kan i praksis bety f.eks. en node i nærheten, og så går det koaks ut til husene i området.

Har man lagt fiber til huset, kan man like gjerne legge det inn. Riktignok, hvis det er snakk om f.eks. leilighetsbygg, kan det være at det går fiber til node og så koaks ut til alle leilighetene, som for så vidt kanskje er mer "fiber til bygget" enn "fiber til huset".

Ekspander  

Vi hadde fiber til huset eller node som du kaller det men Telia ønsket ikke å trekke fiber siste metrene inn i huset. Så da ble det fiber når det til slutt ble tilgjengelig fra en konkurrent. 

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det står til hos de andre leverandørene, men kundeservice hos Telia visste ikke hva en ip-adresse var og hadde aldri hørt om bro-modus. Når de i tillegg tar seg bedre betalt for en dårligere tjeneste så var det en lett avgjørelse å ta når vi fikk mulighet til å bytte.

Lenke til kommentar
  Megaoctane skrev (På 1.4.2025 den 15.29):

Har i dag globalconnect med 1000/1000 og så abonnerer jeg på noen strømmetjenester ved behov. jeg binder meg for 12mnd av gangen og får en bra pris hvert år. 

i dag jeg fikk tilbud fra Telia dørselger på kampanje pris som varer i 12 mnd. 200kr enn det jeg betaler i dag for 500/50 linje men jeg får med TV pakke.
selger mente at jeg kan binde meg for nye 12 mnd og få samme kampanjepris igjen. 

Ekspander  

Det kan vel tenkes at du får like bra tilbud hos Globalconnect om du tar kontakt? De samarbeider vel med Rikstv.

Selv savner jeg trege hastigheter til lav pris. Er veldig trøtt av hastighetsfokuset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...