Gå til innhold

Tatt på senga etter festfredagen i Trondheim: – Veldig overraska

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne artikkelen hjelper jo litt på som reklame. Når det er sagt så hadde jeg ikke engang hørt om spillet før fredagens prisutdeling. Utviklerne ønsker å slå igjennom i jungeltelegrafen og jeg er nysgjerrig på hva dem har gjort for å forsøke på dette? Jungeltelegrafen begynner ikke å gå av seg selv. Jeg spiller nesten daglig og har gjort det mesteparten av livet, er på sosiale medier, leser aviser og alt tenkelige greier, er i utallige discord fora, twitch, reddit, you name it. Eier også Manual Samuel. Har aldri sett snurten av Perfectly Paranormal i form av reklame eller noe som helst. Ikke en eneste gang. Gjentatt eksponering er jo også viktig, men har som nevnt faktisk ikke sett det en eneste gang noe sted. Så jeg stiller jo da spørsmål med markedsføringen/-strategien her? Når det er sagt så gratulerer med priser! Kult :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Marfu skrev (5 timer siden):

Har aldri sett snurten av Perfectly Paranormal i form av reklame eller noe som helst. Ikke en eneste gang.

Husker jeg leste anmeldelsen da den kom ut. Spillet ble også anmeldt av de fleste norske nyhetssteder/aviser, slik som NRK.

Spillet har nok litt begrenset appell. Og det hjelper jo ikke at tittelen er så tung og vanskelig å huske.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev:
Marfu skrev (5 timer siden):

Har aldri sett snurten av Perfectly Paranormal i form av reklame eller noe som helst. Ikke en eneste gang.

Husker jeg leste anmeldelsen da den kom ut. Spillet ble også anmeldt av de fleste norske nyhetssteder/aviser, slik som NRK.

Spillet har nok litt begrenset appell. Og det hjelper jo ikke at tittelen er så tung og vanskelig å huske.

Kan godt hende jeg har sett det en gang. Men det illustrerer også poenget med at om man eventuelt ser ting 1 gang i disse dager, så er det langt ifra nok. Vil nesten påstå at markedsføring (dessverre) er viktigere enn et tipp topp produkt - for salgstallet i seg selv.
Lenke til kommentar
rulleguru skrev (5 timer siden):

Hvis dere vil hjelpe utvikleren litt bør dere bruke navnet på spillet som faktisk kan søkes opp på Steam, altså ikke den norske oversettelsen 😅

Der ser du enda et eksempel. Utifra omtaler her nå har jeg dessverre faktisk tolket navnet til spillet som navnet til utvikleren, og ikke engang innsett det før nå.

Er ikke det mer normalt å omtale spillet ved navn fremfor utvikler? Også når det kommer til priser? Ser f.eks. for meg tilsvarende overskrifter: "Baldur's Gate 3 gjør rent bord under årets Game Awards" fremfor "Larian Studios gjør rent bord under årets Game Awards". Begge overskriftene er jo forsåvidt korrekte, men her kan man også være med å bidra til at spillet får mer målrettet oppmerksomhet ved å gjenta navnet til spillet så ofte som mulig og heller nevne utvikler i artikkelen fremfor i overskriften.

Endret av Marfu
Lenke til kommentar
12 hours ago, Marfu said:
18 hours ago, rulleguru said:

Hvis dere vil hjelpe utvikleren litt bør dere bruke navnet på spillet som faktisk kan søkes opp på Steam, altså ikke den norske oversettelsen 😅

Der ser du enda et eksempel. Utifra omtaler her nå har jeg dessverre faktisk tolket navnet til spillet som navnet til utvikleren, og ikke engang innsett det før nå.

Er ikke det mer normalt å omtale spillet ved navn fremfor utvikler? Også når det kommer til priser? Ser f.eks. for meg tilsvarende overskrifter: "Baldur's Gate 3 gjør rent bord under årets Game Awards" fremfor "Larian Studios gjør rent bord under årets Game Awards". Begge overskriftene er jo forsåvidt korrekte, men her kan man også være med å bidra til at spillet får mer målrettet oppmerksomhet ved å gjenta navnet til spillet så ofte som mulig og heller nevne utvikler i artikkelen fremfor i overskriften.

Sakset fra første paragraf: Det var eigentleg veldig overraskande, seier Gisle Sølvberg, styreleiar i Perfectly Paranormal.

Det er jo litt artig at du allerede her går glipp av av Perfectly Paranormal ikke er spillet. Alle kan gjøre en sånn glipp, misforstå meg rett, men jeg vet ikke hvor mye enklere forfatter kunne gjort det for deg :)

Endret av Feenyx
fikset paragrafer, siden default-editor under artiklene spiser linjeskift til frokost, lunch og middag
Lenke til kommentar
Feenyx skrev:
12 hours ago, Marfu said:
18 hours ago, rulleguru said:

Sakset fra første paragraf: Det var eigentleg veldig overraskande, seier Gisle Sølvberg, styreleiar i Perfectly Paranormal.

Det er jo litt artig at du allerede her går glipp av av Perfectly Paranormal ikke er spillet. Alle kan gjøre en sånn glipp, misforstå meg rett, men jeg vet ikke hvor mye enklere forfatter kunne gjort det for deg :)

Du fikk meg til å lese over igjen nå. Og da ser jeg forklaringen på det. Det er fordi at i ingressen rett før den paragrafen er det allerede etablert en kobling for meg, sammen med bilde og overskrift, at det er spillnavnet. Da har det tydeligvis ikke blitt "omprogramert" igjen for meg i paragrafen under. Bildet er nok en stor medfaktoren i dette. Det interessante er også at, hadde man vist bilde 2 eller 3 istedenfor det første, som det første bilde, så hadde assosiasjonen min vært motsatt, at det er snakk om utvikler. Overskrift, ingress sammen med første bilde etablerer hovedintrykket for resten av innholdet. Også misledes. Her har det for meg blitt misledet til spillets navn pga det valget. Som jeg så ikke har plukket opp under at er feil, godt hjulpet av også navneforvirring rundt spillet generelt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...