Smule8o Skrevet tirsdag kl 14:56 Del Skrevet tirsdag kl 14:56 (endret) 1 hour ago, Apathy said: For min del er det enkelt. Før Musk viste hvem han var; no problem. Kjør bilen til den står eller gjør hva du vil med den. Ditt valg. Jeg tenker ikke at du er Musk fan om du kjører en Tesla fra før han aktivt gikk inn i politisk spill rundt Trump sin valgkamp. Men kjøper du Tesla i dag støtter du indirekte denne mannen og hans holdninger og meninger. Ferdig snakka for min del. Ikke nok met at du støtter Musk økonimisk, men han bruker pengene til å hjelpe Trump med å rive ned både USA og vesten. Men så var det disse fiselydene da.. Endret tirsdag kl 15:04 av Smule8o 4 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet tirsdag kl 15:40 Del Skrevet tirsdag kl 15:40 John-B skrev (33 minutter siden): Jeg hører dette gjentas stadig, men av en merkelig grunn kan ingen forklare hvorfor Model Y selger langt over dobbelt så mye som konkurrentene, til tross for at disse konkurrentene tydeligvis har tilsvarende pris og funksjonalitet/spesifikasjoner. Hadde det eksistert gode alternativer hadde disse solgt like godt som Model Y. Lommeboken bestemmer til slutt. Også når det kommer til boikott. Det er ikke vanskelig å forstå! Model Y er en veldig bra totalpakke, en eksemplarisk elbil, og med utrolig bra app og infotainment. Det er ikke rart den har solgt ekstremt godt! Men det betyr ikke at det ikke finnes gode alternativer for de fleste. Ønsker man å ikke velge Tesla i 2025, er det lett å velge noe annet (minus 7 seter og trang lommebok da, som påpekt tidligere i denne tråden). 3 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet tirsdag kl 15:57 Del Skrevet tirsdag kl 15:57 Syar-2003 skrev (1 time siden): En gang er kanskje nok , eller en gang for mye om barna dine eller mine "satt" der. Om ikke pickups , så er det mange SUVer i Norge, lastebiler og vogntog ,alle med samme eller større høyde og som antagelig hadde gitt liknende utfall. Har ikke lest om et eneste tilfelle i Norge her hvor man ikke kan bygge om bilene sine så de er nærmere en monstertruck enn en bil registert for veier. Men uansett, om dette er argumentet en velger mot å kjøpe en 4x4 elekstrisk 7 seter med god rekkevidde spreke hestekrefter og hengerfeste til denne prislappen så må jeg si at du kom med utrolig god reklema for 3+ barnefamilier å kjøpe Tesla Model Y 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet tirsdag kl 16:22 Del Skrevet tirsdag kl 16:22 (endret) 3 hours ago, Apathy said: Men kjøper du Tesla i dag støtter du indirekte denne mannen og hans holdninger og meninger. Dersom dette stemmer så støtter du meningene til alle storaksjonærer i selskapene bak alle de millioner av varer du kjøper i livet ditt. Nei, selvsagt ikke. Nå er det på tide å forstå hva personlig frihet i demokrati betyr. Du har rett til å boikotte hva du vil, men nesen din har ingenting med hva andre bruker pengene på innenfor det lovlige åpne marked. Man støtter ikke meninger med å kjøpe varer, med mindre du snakker om politisk merch... Man støtter meninger ved å ytre det. Endret tirsdag kl 16:23 av Bing123 6 1 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet tirsdag kl 16:25 Del Skrevet tirsdag kl 16:25 oophus skrev (19 timer siden): Men du skjønner ikke hvorfor andre mennesker kan bry seg i hva han gjør? Kanskje oppdatere deg litt i hva han gjør og har gjort, slik at du kanskje forstår at folk reagerer? Det at verdens rikeste mann involverer seg i valg i andre land, kjøper seg tilgang til regjeringen i USA, betaler folk for å velge etc etc er problematisk. Jeg forstår det utmerket godt! Men godta at det finnes andre mennesker som ikke er like interessert som deg. Hva hadde du syntes hvis jeg maste hull i hodet på deg om å slutte å spise favorittsjokoladen din, fordi jeg ikke likte det en stor aksjeholder i det firmaet drev med? Boikott hvem du vil! Men å mase som en tiåring om at jeg skal gjøre det også, er bare teit. 2 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet tirsdag kl 16:27 Del Skrevet tirsdag kl 16:27 Noxhaven skrev (29 minutter siden): Har ikke lest om et eneste tilfelle i Norge her hvor man ikke kan bygge om bilene sine så de er nærmere en monstertruck enn en bil registert for veier. Men uansett, om dette er argumentet en velger mot å kjøpe en 4x4 elekstrisk 7 seter med god rekkevidde spreke hestekrefter og hengerfeste til denne prislappen så må jeg si at du kom med utrolig god reklema for 3+ barnefamilier å kjøpe Tesla Model Y Ta det som reklame om du vil. I don't care 😛 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet tirsdag kl 16:37 Del Skrevet tirsdag kl 16:37 Syar-2003 skrev (6 minutter siden): Ta det som reklame om du vil. I don't care 😛 Joda, jeg gjør jo så klart det, samme om du bryr deg eller ikke. Det blir litt som om jeg protesterte mot å kjøpe en BMW Xi fordi om en gaffeltrøkk kjørte inn i bilen fra siden så ville gaffeltrucken drept hele familien din. Altså om jeg hadde noen seriøse argumenter mot kjøpet så ville så klart det vært det siste jeg kom med, men om jeg kom med noe sånt som topp argumentet mitt så sier jo det en god del om bilen. 1 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet tirsdag kl 16:57 Del Skrevet tirsdag kl 16:57 33 minutes ago, Bing123 said: Dersom dette stemmer så støtter du meningene til alle storaksjonærer i selskapene bak alle de millioner av varer du kjøper i livet ditt. Nei, selvsagt ikke. Nå er det på tide å forstå hva personlig frihet i demokrati betyr. Du har rett til å boikotte hva du vil, men nesen din har ingenting med hva andre bruker pengene på innenfor det lovlige åpne marked. Man støtter ikke meninger med å kjøpe varer, med mindre du snakker om politisk merch... Man støtter meninger ved å ytre det. De fleste oppfører seg ikke som Elon Musk. Men ja lommeboken velger langt mer enn ens stemmerett. 2 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet tirsdag kl 17:01 Del Skrevet tirsdag kl 17:01 3 hours ago, Syar-2003 said: Å sette de minste og kjære helt bak i denne på rad3 virker risikabelt. Var dette en 7 seter? Vet ikke om det er noe forsjell på Y 5 vs 7 seter men Model S 7 seter har ekstra forsterkninger i bagasjerommet som 5 setern ikke har. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet tirsdag kl 17:13 Del Skrevet tirsdag kl 17:13 Complexity skrev (1 minutt siden): Var dette en 7 seter? Vet ikke om det er noe forsjell på Y 5 vs 7 seter men Model S 7 seter har ekstra forsterkninger i bagasjerommet som 5 setern ikke har. Bilen i bildet var en 5 seter, men uansett så ville det vært oppslag i alle media kanaler her til lands om en 7 seter faktisk var farlig for smårollinger i bakerste rad. Etter krasjtester og ekstremt mange kjøretimer med faktisk bruk så finner man ingenting fra Norge, og det man finner her på forumet er et bilde hentet fra et reddit innlegg fra USA der en hevet Ford F-150 hvor grillen er 140 cm over bakken har kjørt inn i Tesla Y bakfra i høy hastighet. Ungene satt i baksetet og var irritert over at bilen deres var ødelagt siden de syntes den var så stilig rett etter ulykken.. i følge reddit tråden bildet er hentet fra iallefall. 2 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet tirsdag kl 17:18 Del Skrevet tirsdag kl 17:18 Complexity skrev (14 minutter siden): Vet ikke om det er noe forsjell på Y 5 vs 7 seter men Model S 7 seter har ekstra forsterkninger i bagasjerommet som 5 setern ikke har. Det skal visstnok være forsterket og mindre crumble zone på Y 7 vs Y 5 bak. Jeg skrev det tidligere . 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet tirsdag kl 17:31 Del Skrevet tirsdag kl 17:31 29 minutes ago, Apathy said: De fleste oppfører seg ikke som Elon Musk. Men ja lommeboken velger langt mer enn ens stemmerett. Du har ikke oversikt hva alle de rå kapitalistene bak alt du konsumerer mener. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet tirsdag kl 17:35 Del Skrevet tirsdag kl 17:35 ozone skrev (1 time siden): Jeg forstår det utmerket godt! Men godta at det finnes andre mennesker som ikke er like interessert som deg. Hva hadde du syntes hvis jeg maste hull i hodet på deg om å slutte å spise favorittsjokoladen din, fordi jeg ikke likte det en stor aksjeholder i det firmaet drev med? Boikott hvem du vil! Men å mase som en tiåring om at jeg skal gjøre det også, er bare teit. 1. Når har jeg skrevet at jeg ikke godtar folk som ikke har samme interesse som meg? 2. Du oppholder deg på et forum. Du kan når som helst la være å involvere deg i diskusjoner. 3. Jeg har aldri mast på deg for at du skal boikotte Tesla. Jeg sier bare at det er forståelig at folk reagerer og velger å boikotte Tesla. 4 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet tirsdag kl 17:55 Del Skrevet tirsdag kl 17:55 17 minutes ago, Bing123 said: Du har ikke oversikt hva alle de rå kapitalistene bak alt du konsumerer mener. Men jeg vet hva den kapitalistike drittsekken Musk står for. Han i motsetning til disse såkalte kapitalistiske folka bak alt annet jeg konsumerer skriker meningene sine ut i verden slik at jeg må ta ett valg om jeg kan støtte hans bedrifter eller ikke. Og jeg velger ikke. Og ignorerer skrikerungene Musk og Trump. 4 Lenke til kommentar
obygda Skrevet tirsdag kl 18:06 Del Skrevet tirsdag kl 18:06 Hva Tesla eiere må føle eller ikke føle får bli helt opp til dem. Men når jeg ser en NY Tesla på veien i dag - vel da tenker jeg drittsekk, landsforræder og quisling. Og mine tanker får de aldri! 5 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet tirsdag kl 18:15 Del Skrevet tirsdag kl 18:15 oophus skrev (26 minutter siden): 3. Jeg har aldri mast på deg for at du skal boikotte Tesla. Jeg sier bare at det er forståelig at folk reagerer og velger å boikotte Tesla. Jeg har ikke lest diskusjonen dere i mellom, men jeg vil nevne at jeg er helt enig med deg i at folk må få boikotte Tesla om de så måtte ønske det. Men synes du det er greit at folk mobber/boikotter/oppfordrer andre til å gjøre det samme? Eller true med riper, bilbranner og skam om man eier en Tesla? Er det av typen mob-mentalitet-samfunn som noen her faktisk ønsker å stille seg bak? "Om ikke alle tenker og synes som meg, så er det fysisk og psykisk vold som skal til for å overbevise de restrerende.." Jeg synes tankegangen vitner om en tankegang som hører historien til, samme om det er nazi tyskland, afrikansk historie i USA eller midtøstens teokratiske samfunns normer. Det er rett å slett ekkelt at store deler av vestlige nasjoner vender tilbake til noe av det styggeste historien har å by på. Men vender demokratiet ryggen med en gang man har en motstander som man føler seg litt truet av.. 3 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet tirsdag kl 18:30 Del Skrevet tirsdag kl 18:30 Noxhaven skrev (12 minutter siden): Men synes du det er greit at folk mobber/boikotter/oppfordrer andre til å gjøre det samme? Eller true med riper, bilbranner og skam om man eier en Tesla? Selvfølgelig ikke, og jeg antar flesteparten politianmelder hendelser. Dog jeg kan fremdeles forstå at folk reagerer og utfører hærverk. Demokrati og tapet av det er det mange rundt om i verden som har kjent på. Det er også ekstremt mange som merker konsekvensene av det Trump og Musk gjør og holder på med. Folk som har mistet jobber, som sliter økonomisk etc vil nok ha et større og større hat mot disse klovnene, og da gjør man jo det lille man kan for å skade dem tilbake. For noen så er det hærverk, selv om det er ulovlig. 3 Lenke til kommentar
obygda Skrevet tirsdag kl 18:37 Del Skrevet tirsdag kl 18:37 oophus skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig ikke, og jeg antar flesteparten politianmelder hendelser. Dog jeg kan fremdeles forstå at folk reagerer og utfører hærverk. Demokrati og tapet av det er det mange rundt om i verden som har kjent på. Det er også ekstremt mange som merker konsekvensene av det Trump og Musk gjør og holder på med. Folk som har mistet jobber, som sliter økonomisk etc vil nok ha et større og større hat mot disse klovnene, og da gjør man jo det lille man kan for å skade dem tilbake. For noen så er det hærverk, selv om det er ulovlig. Synes det er helt innafor å kalle nye Tesla eier som nazi elsker,Trump fan eller på annen måte vise avsky. Ikke ok å drive hærverk eller ødelegge ting. Skammen må de event. selv håndtere. 4 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet tirsdag kl 18:46 Del Skrevet tirsdag kl 18:46 obygda skrev (4 minutter siden): Synes det er helt innafor å kalle nye Tesla eier som nazi elsker,Trump fan eller på annen måte vise avsky. Ikke ok å drive hærverk eller ødelegge ting. Skammen må de event. selv håndtere. Aldri ok å bedrive hærverk, men kan klarer da å forstå at enkelte tyr til det uten at det i seg selv betyr at man støtter det. 3 Lenke til kommentar
paatur Skrevet tirsdag kl 18:49 Del Skrevet tirsdag kl 18:49 38 minutes ago, obygda said: Hva Tesla eiere må føle eller ikke føle får bli helt opp til dem. Men når jeg ser en NY Tesla på veien i dag - vel da tenker jeg drittsekk, landsforræder og quisling. Og mine tanker får de aldri! Tesla har 18.9% markedsandel I Norge,, så du tenker at det nesten 19% av de med bil i Norge er landsforrædere? De fleste som kjøpte Tesla fram til for noen måneder siden var vel miljøbevisste folk så er nok stor andel av SV, MDG, Venstre velgere som kjører Tesla.. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå