Gå til innhold

Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?

Anbefalte innlegg

Mag ne skrev (1 minutt siden):

Der jeg jobber var tesla favoritt temaet å snakke om for flere med tesla.

Nå sier de aldri et ord om bilene.

Jeg kan ikke svare på om det er skam, men noe er helt forandret.

Merker det samme selv. Jober samens med to som har Tesla. Begge to bærer preg av det som foregår og skryter ikke lenger av bilen på samme måte som tidligere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mag ne skrev (1 time siden):

Du får komme hit da ser du. Her snakker vi både om Tesla og dårligere andre elbiler. Vi gir beng i hva en sjef med 12,8% aksjepost driver med av politikk i USA. Vi ta rselvsagt avtand fra Musk sine politiske preferanser, men skiller mellom mann og bilprodusent.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 time siden):

For egen del sitter det langt inne å kjøpe NOE amerikanskt nå.

Pepsi? Nei. Cola? Nei. Mcdonalds? Nei.

Tesla? Nope.

Men iphonen din, DEN slipper du aldri? 😛
Tim Apple kunne nok gjort både 10 og 20 nazihilsner, tror ikke det hadde gjort stort utslag på iphone-salg i Norge.
Får være grenser for hvor prinsippfaste folk skal være.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 minutt siden):

Et hærrlig dobbelmoralsk svar! 😅 Fantastisk!

Var bare en opplysning. Hva jeg mener om saken ellers har jeg nevnt flere ganger. Jeg er som sagt ingen motstander av Tesla selv om ting er som dem er. Men jeg er motstander av det som skjer og tar grep ut fra det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (15 minutter siden):

Men iphonen din, DEN slipper du aldri? 😛

Hvilken iphone? 🤔

sk0yern skrev (15 minutter siden):

Får være grenser for hvor prinsippfaste folk skal være.

Svarer med samme mynt;

Det får være grenser for hvor prinsippløse folk kan være.

Edit* Det er forsåvidt en viss forskjell på en iphone, tesla, mcdonaldsburger og en flaske pepsi max, kjøpt før, la oss si, 2024 og noe som ble kjøpt forrige måned.

Endret av Duriello
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Duriello skrev (9 minutter siden):

Hvilken iphone? 🤔

Svarer med samme mynt;

Det får være grenser for hvor prinsippløse folk kan være.

Edit* Det er forsåvidt en viss forskjell på en iphone, tesla, mcdonaldsburger og en flaske pepsi max, kjøpt før, la oss si, 2024 og noe som ble kjøpt forrige måned.

Det var forsåvidt ikke ment spesifikt mot deg, mer en generell betraktning.
Jeg tror få er villige til å "ofre" iphonen sin, derav kommentaren.
Har ikke iphone selv 😛

• Liker 2
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (12 minutter siden):

Det var forsåvidt ikke ment spesifikt mot deg, mer en generell betraktning.
Jeg tror få er villige til å "ofre" iphonen sin, derav kommentaren.
Har ikke iphone selv 😛

Hanhijnn skrev (13 minutter siden):

Musk trapper ned til kun deltidsannsatt hos Tesla. Men det betyr vel lite for haterne og dobbelmoralistene.

image.png.db9827efb0a73004a58f006fbadd859d.png

Hvem er disse dobbeltmoralistene du nevner her? Er de i rommet sammen med oss? 😃

Edit* Aner ikke hvorfor du ble sitert der @sk0yern, må være bug. 😅

Samme bug hindrer meg i å fjerne emojis og andre ting med redigering. Spørs om det er en android-greie.

Endret av Duriello
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må si jeg misliker sterkt forsøkene på å polarisere denne debatten, og det gjelder begge sider her.

Ramponering av Teslaer og tilhørende butikker er kontraproduktivt for bevegelsen, og det er bare idioter som driver med dette. Like idiotisk, mener jeg, det er å kjøpe seg en splitter ny Tesla i dagens politiske klima. Det handler om å hvilke signaler man ønsker å sende.

De fleste oppegående folkene klarer å skille snørr og bart, og løper ikke rundt og riper opp Teslaer eller fester på klistremerker. Samtidig så kan man uten tvil merke en holdningsendring rundt merket Tesla her i Norge, og det er en bra ting, tenker jeg.

Den kjøpingen av dommerstemmer som har kommet frem det siste døgnet er helt sinnsykt, og hører ikke hjemme i andre land enn rene oligarkier...

• Liker 7
Lenke til kommentar
2 hours ago, John-B said:

Evt. har de ikke råd til å betale 50 000++ kr ekstra for å kjøpe en annen tilsvarende bil.
Det er hovedsaklig de med veldig mye penger som kan ta seg råd til å være på moralens høyborg.

Jada det finnes søkte unnskyldninger der man kan late som om det er vanskelig å boikotte Tesla. Det er ikke vanskelig å finne andre biler å kjøpe om man har råd til å kjøpe en ny Tesla. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
2 hours ago, Mag ne said:

Her ser du en annen grunn:

20 minutes ago, RookieNO said:

Ramponering av Teslaer og tilhørende butikker er kontraproduktivt for bevegelsen, og det er bare idioter som driver med dette.

Du vet ikke hva slags idioter - i denne sammenheng - som er med på disse samtalene på jobben.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Å droppe å kjøpe ny Tesla i 2025 gir mening, om man skal bruke forbrukermakten, akkurat som at man ikke kjøper Kinesisk bil uansett hvor billig den er. Men å selge en man allerede har er bare tull!

Og de aller fleste er selvfølgelig enige i at å utføre hærverk eller mobbing av de som velger annerledes ikke er innafor. At så mange i Teslagjengen stadig prøver å dra likhetstegn mellom en boikott og det å straffe de som ikke boikotter, er helt håpløst og utrolig uredelig debattering!

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (1 time siden):

Jada det finnes søkte unnskyldninger der man kan late som om det er vanskelig å boikotte Tesla. Det er ikke vanskelig å finne andre biler å kjøpe om man har råd til å kjøpe en ny Tesla. 

Elgen-Hansi skrev (32 minutter siden):

Å droppe å kjøpe ny Tesla i 2025 gir mening, om man skal bruke forbrukermakten, akkurat som at man ikke kjøper Kinesisk bil uansett hvor billig den er. Men å selge en man allerede har er bare tull!

Og de aller fleste er selvfølgelig enige i at å utføre hærverk eller mobbing av de som velger annerledes ikke er innafor. At så mange i Teslagjengen stadig prøver å dra likhetstegn mellom en boikott og det å straffe de som ikke boikotter, er helt håpløst og utrolig uredelig debattering!

Elgen-Hansi skrev (26 minutter siden):

Å påstå at model Y ikke har gode alternativer er en utrolig dårlig unnskyldning. Da er det kravspecen som trenger justering, ikke bilene.

Ønsker forslag på følgende sosialt akseptable biler: 

-7 seter

-4x4

-Hengerfeste

-Pris tilsvarende Tesla Y

• Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...