Noxhaven Skrevet i går, 12:33 Del Skrevet i går, 12:33 Smule8o skrev (4 minutter siden): Det som er ekstra komisk er at enkelte av brukerne som ser ingen problemer med å kjøpe Tesla nå/støtte Musk/Trump sittet på kjempehøye moralske hester når det kommer til andre tema (bla rasisme). Men, men. Dobbeltmoral er tross alt dobbelt så bra som moral Nå er altså det å være motstander av rasisme et problem for deg med mindre man støtter deg 100% på helt andre temaer? For da har folk tydeligvis dobbeltmoral? Jeg vet ikke om du troller eller hva som foregår i topplokket ditt når du skriver ting som dette. Det er forbløffende. 6 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet i går, 13:04 Del Skrevet i går, 13:04 (endret) Markiii skrev (4 timer siden): Norge kan ikke lenger stole på den falske allierte USA. Så farvel til USA hos venstresiden/sentrum. Som du latet som du ikke forstod. Jeg ser fremdeles på USA som en alliert det er viktig å ha et godt forhold til. Det kommer en tid etter Trump også. Godt forhold er ikke en bryter man kan skru av og på etter behov. Det er noe som heter i gode og onde dager.. Dette har du fremdeles ikke forstått. Endret i går, 13:04 av Neptun1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet i går, 14:08 Del Skrevet i går, 14:08 Markiii skrev (4 timer siden): Nei, det er en typisk uærlig stråmann. Hvis man derimot stopper nok vann fra å nå innsjøen så vil den begynne å forsvinne. Nei.. Mjøsa er totalen. Det er alt vann som er tilkommet så Trump vant. I følge lenken til Smula så brukte Trump i alt 1,3 milliarder dollar. Bare sånn for å sette det i konteks så er TOTALEN av alt Trump brukte 0,25% av den nåværende formuen til Musk på ca. 387 milliarder dollar. Forbes har skrevet at Musk har brukt ca. 260 millioner dollar på Trump kampanjen.. eller 0.05% av formuen sin Altså.. om han hadde 100 000 kr så måtte betalte han hele 50 kr. Det er lommerusk for han. Trump selv har ca. 5 milliarder dollar som er dokumentert, han påstår han har mer, men han påstår mye den mannen der. Hadde ikke Musk gitt han dette så ville han selvklart hatt alle muligheter til å bruke 260 millioner fra egen lomme til å vinne valget. Men tilbake til saken så er dette drysset av penger fra Musk som er lommerusk for han dette regnfallet som kom til i analogien. Jeg er fortsatt ikke på noen som helst måte overbevist om at Musk var grunnen til at Trump vant og jeg er absolutt ikke overbevist om at det å skade Tesla sine salg vil utgjøre stort når det kommer til å endre Donald Trump sine avgjørelser eller skade Donald Trump om det virkelig er det folk tror. Sitat Det er ikke enkelt å sette tall på det, men faktum er at han har tatt opp store lån med sikkerhet i Tesla-aksjen. Aksjekursen har altså relevans for hans tilgang til likvide midler. Altså hva baserer du dine tallbaserte meninger på om du ikke har noen tall på det? Da er jo ikke meningen din her verdt mer enn en kristen som sier at Gud eksisterer. Etterspør man rasjonelle argumenter eller beviser så får man samme svar.. Det er ikke enkelt å bevise, men må bare tro på det. Musk kan selge 1% av Tesla aksjene sine med sin nåværende lave verdi altså 410 000 000 aksjer med en verdi på 240 USD som utgjør 984 millioner dollar. Det er hvor lite han må selge for å nesten betale for hele beløpet Trump kampanjen kostet. Selv om han selv kun ga ca. 20% av total beløpet. Det at han har tatt opp store lån med sikkerhet i Tesla-aksjen må du nesten dokumentere med mer enn påstander, blinde påstander for å dokumenter dine forrige blinde påstander blir ikke et solid argument, det blir bare flere grunnløse påstander. Saken er at Musk har tilnærmet 100 milliarder dollar i Tesla aksjer nå etter de har falt med nesten 60% siden nyttår - han kan selge seg ut fra Tesla kjøpe seg 100 fremtidige Trump kampanjer bare fra disse aksjene, og de er bare ca. 36% av den totale formuen hans. Han er så stygt rik at det er ekkelt. Alt i alt så utgjør det ingenting for Trump sin del om hele Norge gikk sammen og sluttet å kjøpe Tesla biler, annet enn direkte skatte inntekter fra arbeidere og salgene - boykott alle amerikanske varer om du ønsker det, da det har samme konsekvens om man boykotter Netflix eller Windows som om du boykotter Tesla, men det blir for dumt å plukke ut en vare bare fordi det er populert på facebook og stå der på sin moralske høye hest med nesa hevet. 1 4 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet i går, 14:24 Del Skrevet i går, 14:24 1 hour ago, Neptun1 said: Jeg ser fremdeles på USA som en alliert det er viktig å ha et godt forhold til. Det kommer en tid etter Trump også. Godt forhold er ikke en bryter man kan skru av og på etter behov. Det er noe som heter i gode og onde dager.. Selv om man antar at Trump forsvinner om 4 år (og det er slett ikke sikkert) er det politiske landskapet i USA nå så ustabilt at man ikke kan stole på landet i lang tid fremover. Du kan ikke bygge langsiktige allianser med et land som setter inn galninger i presidentstolen hvert fjerde år. USA vil ikke være en nasjon man kan stole på før de gjør noe med MAGA kulten og spredningen av desinformasjon. 6 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet i går, 15:28 Del Skrevet i går, 15:28 Noxhaven skrev (1 time siden): Nei.. Mjøsa er totalen. Det er alt vann som er tilkommet så Trump vant. Trenger du virkelig dokumentasjon på at penger du gir til en bestemt sak betyr noe? 5 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet i går, 15:39 Del Skrevet i går, 15:39 frohmage skrev (9 minutter siden): Trenger du virkelig dokumentasjon på at penger du gir til en bestemt sak betyr noe? Om du har en million kroner og en kompis av deg gir deg 3 kr for å dekke 20% av en kvikklunsj så ja, da trenger jeg dokumentasjon på at denne femmeren betyr noe for en sak om folk hadde påstått det. 2 Lenke til kommentar
minim Skrevet i går, 16:03 Del Skrevet i går, 16:03 Smule8o skrev (3 timer siden): Det som er ekstra komisk er at enkelte av brukerne som ser ingen problemer med å kjøpe Tesla nå/støtte Musk/Trump sittet på kjempehøye moralske hester når det kommer til andre tema (bla rasisme). Men, men. Dobbeltmoral er tross alt dobbelt så bra som moral Dobbeltmoral er nå å selge teslaen og kjøpe seg kinesisk produsert elbil. For demokratiet 🤣 3 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet i går, 16:52 Del Skrevet i går, 16:52 Neptun1 skrev (3 timer siden): Det kommer en tid etter Trump også. Godt forhold er ikke en bryter man kan skru av og på etter behov. Det er noe som heter i gode og onde dager.. En som Trump kan bli valgt igjen. At det amerikanske folket valgte Trump viser at de ikke kan stoles på. Vi må ha et forhold til USA, men det må være et avstandsforhold der vi gjør oss så uavhengige av dem som vi kan. For det er ikke første gang USA stikker allierte i ryggen heller. Kurderne fikk smake på det, afghanerne fikk smake på det, Ukraina fikk smake på det... og nå stikker USA alle allierte i ryggen hele tiden. Kanskje blir neste president bedre. Men hvem blir presidenten etter det igjen? Det vil være ekstremt risikabelt å knytte seg for tett til USA med tanke på hvor store idioter det amerikanske folk er samlet sett. 3 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet i går, 16:54 Del Skrevet i går, 16:54 Noxhaven skrev (2 timer siden): Nei.. Mjøsa er totalen. Det er alt vann som er tilkommet så Trump vant. I følge lenken til Smula så brukte Trump i alt 1,3 milliarder dollar. Bare sånn for å sette det i konteks så er TOTALEN av alt Trump brukte 0,25% av den nåværende formuen til Musk på ca. 387 milliarder dollar. Forbes har skrevet at Musk har brukt ca. 260 millioner dollar på Trump kampanjen.. eller 0.05% av formuen sin Alt dette er irrelevant. Han kan uansett ikke bruke hele formuen. Han kan bare ta opp lån av en andel av den totale formuen. Men poenget er at ved å bidra til gode resultater for Tesla, så kan man bidra til at Musk får friere tøyler til å gjøre dritt. Hver enkelt gjør ikke så mye hver for seg, men hvis mange fortsetter å kjøpe Tesla så vil det totale resultatet endre seg. 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet i går, 17:05 Del Skrevet i går, 17:05 Noxhaven skrev (1 time siden): Om du har en million kroner og en kompis av deg gir deg 3 kr for å dekke 20% av en kvikklunsj så ja, da trenger jeg dokumentasjon på at denne femmeren betyr noe for en sak om folk hadde påstått det. Akkurat som når du gir stemmen din til et politisk parti ville ikke ditt bidrag vær verdt så mye uten andre sine. Når du viser at du er villig til å gi et bidrag legitimerer du handlingen for flere. Jeg synes ikke at de som eier Tesla nå bør skamme seg, men det går jo an å tenke seg om før man bestiller en ny. Heldigvis er det ingen i min omgangskrets som vurderer det. 2 3 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet i går, 17:23 Del Skrevet i går, 17:23 Tenk om Frodo hadde tenkt jeg er jo bare en liten hobbit, lille jeg kan umulig gjøre en forskjell. Vi hadde slitt med Sauron fremdeles! 3 2 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet i går, 17:28 Del Skrevet i går, 17:28 4 hours ago, Noxhaven said: Nå er altså det å være motstander av rasisme et problem for deg med mindre man støtter deg 100% på helt andre temaer? For da har folk tydeligvis dobbeltmoral? Ja, å sitte på en kjempehøy å hest å skrive om hvorfor fæle rasister er (noe jeg for ordens skyld er enig i at de er), og neste dag se absolutt ingen problem i å donere store penger til en fyr som bruker de til aktivt å promotere slikt tankesett er et prakteksempel på dobbeltmoral. 4 hours ago, Noxhaven said: Jeg vet ikke om du troller eller hva som foregår i topplokket ditt når du skriver ting som dette. Det er forbløffende. Jeg synes heller de elleville unnskyldningene til de som sier at handlingene til MAGA er fæle, men samtidig bare mååå donere penger til den gjengen er forbløffende. Men så var det den revolusjonerende teknologien som gjør at bilen kan lage fiselyder da. Om folk som sier de faktisk støtter Musk/MAGA kjøper Telsa kan jeg i det minsteforstå logikken (selv om jeg er uenig) 5 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet i går, 17:31 Del Skrevet i går, 17:31 4 hours ago, Neptun1 said: Så farvel til USA hos venstresiden/sentrum. Som du latet som du ikke forstod. Jeg ser fremdeles på USA som en alliert det er viktig å ha et godt forhold til. Det kommer en tid etter Trump også. Godt forhold er ikke en bryter man kan skru av og på etter behov. Det er noe som heter i gode og onde dager.. Dette har du fremdeles ikke forstått. Trump sier rett ut at han ikke anser det som uaktuelt å gå til krig mot Danmark. Å ikke ta slikt alvorlig er svært naivt. Men klart, ikke vist i å behandle de som Nord-Korea før de alternativt faktisk går til krig. Men det er nok lurt å være forsiktig 3 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet i går, 17:33 Del Skrevet i går, 17:33 1 hour ago, minim said: Dobbeltmoral er nå å selge teslaen og kjøpe seg kinesisk produsert elbil. For demokratiet 🤣 Det er jeg enig i. Heldigvis finnes det rikelig med alternativ fra vennligsinnede land 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet i går, 21:31 Del Skrevet i går, 21:31 Reg2000 skrev (6 timer siden): Selv om man antar at Trump forsvinner om 4 år (og det er slett ikke sikkert) er det politiske landskapet i USA nå så ustabilt at man ikke kan stole på landet i lang tid fremover. Du kan ikke bygge langsiktige allianser med et land som setter inn galninger i presidentstolen hvert fjerde år. USA vil ikke være en nasjon man kan stole på før de gjør noe med MAGA kulten og spredningen av desinformasjon. Så hva er alternativet - Tyskland som myrdet 10 000 tall nordmenn, brente ned Finnmark og la byer som Narvik i ruiner uten å gjøre opp for seg etter krigen de selv hadde startet? USA som har vært vår nærmeste allierte i 100 år og som betalte mye av gjenoppbyggingen etter det tyskerne gjorde med Marshall-hjelp er ute etter 2mnd med Trump! Dette viser "karakter" i denne tråden - og Trump-tråden. Undres på hvor mange av dere som har gjennomført førstegangstjeneste og hatt øvelser med Nato samt repetisjonsøvelser i indre Troms. Tipper ikke veldig mange av dem med sterke meninger. Sofahelter. 3 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet i går, 21:45 Del Skrevet i går, 21:45 Smule8o skrev (4 timer siden): Det er jeg enig i. Heldigvis finnes det rikelig med alternativ fra vennligsinnede land Eneste vennligsinnede land med betydning jeg kommer på i farten er England, Nederland, Frankrike, Canada og USA. Hvem tenkte du på? Lenke til kommentar
Duriello Skrevet i går, 21:59 Del Skrevet i går, 21:59 (endret) Djeesus....🙄🙄 Endret i går, 22:02 av Duriello 4 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet i går, 22:05 Del Skrevet i går, 22:05 (endret) Markiii skrev (5 timer siden): En som Trump kan bli valgt igjen. At det amerikanske folket valgte Trump viser at de ikke kan stoles på. Vi må ha et forhold til USA, men det må være et avstandsforhold der vi gjør oss så uavhengige av dem som vi kan. For det er ikke første gang USA stikker allierte i ryggen heller. Kurderne fikk smake på det, afghanerne fikk smake på det, Ukraina fikk smake på det... og nå stikker USA alle allierte i ryggen hele tiden. Kanskje blir neste president bedre. Men hvem blir presidenten etter det igjen? Det vil være ekstremt risikabelt å knytte seg for tett til USA med tanke på hvor store idioter det amerikanske folk er samlet sett. Javel. Og hvem trygler "verden" om hjelp når det passer dem? Som f.eks. Ukraina som verken er medlem i Nato eller befinner seg på samme kontinent som USA. Burde ikke Europa tatt ansvaret? Vance stiller gode spørsmål.. Det er ytterst uansvarlig og farlig å stenge døren til USA. De fortjener det ikke og vi har ingen nøkler til å åpne den døren igjen. Norge er i posisjon til å være litt klokere enn EU. La oss være det. Endret i går, 22:08 av Neptun1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet i går, 22:13 Del Skrevet i går, 22:13 Duriello skrev (12 minutter siden): Djeesus....🙄🙄 Det handler om historie. Skjønner at det ikke er så enkelt. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet i går, 22:14 Del Skrevet i går, 22:14 Neptun1 skrev (4 minutter siden): Vance stiller gode spørsmål Vance er ikke mer en en tosk som har falt for hardt nedi konspirasjonsgryta! Neptun1 skrev (5 minutter siden): Det er ytterst uansvarlig og farlig å stenge døren til USA. Nei! Og fuck USA! Neptun1 skrev (6 minutter siden): De fortjener det ikke Å jo, jo det gjør de. De kan takke Trump og Maga for det.. Anyways, welcome to the ignore pile, chum! 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå