Gå til innhold

Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, Hanhijnn said:

Er det noen som har benektet det? Eller er det det samme som å bruke pengene sine på å "rive ned demokratiet og vesten" ?

Som sagt så støtter jeg hverken Trump eller politikken hans, men det er det faktisk lov for personer i USA å gjøre. Er lite vi kan gjøre med det her i Norge. Men kanskje det hjelper å ikke kjøpe Tesla-biler, hvor enn søkt det kan høres ut. Helt greit for meg om dere lar være med det. Jeg skal ikke moralisere over det. Det må få være deres eget private valg.

Siden Trump river ned demokratiet og samholdet i Vesten så er det nødvendigvis det samme. At Trump gjør det på en måte som han kanskje slipper unna med juridisk sett, i hvert fall fram til han mister makten, endrer ikke på den saken.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Ankor skrev (2 minutter siden):

Å skryte av at du og klikken din i Tesla-tråden klarer å fullstendig ignorere alt som har skjedd i verden de siste månedene er ikke så imponerende som du tror.

Ja du/dere har visst egentlig rett. Jeg har nå takket være denne tråden innsett at det er vi som kjører Tesla som har ansvaret for den politiske situasjonen som USA så uforskyldt har havnet i. Vi burde sett tegnene allerede når Trump-tilhengerne storme Capitol.

Kan dere o´kloke og moralbevisste forklare oss dumme umoralske Tesla-eiere hva vi skal gjøre for å rette opp i denne elendigheten? Hjelper det at vi setter fyr på elendigheten (Tesla'en)?

Venter spent på svaret.

<sick>

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
4 minutes ago, Smule8o said:

Altså, ingen andre bilprodusenter er så teknologisk banebrytende at bilen kan lage fiselyder. Så det sier seg selv at de egentlig ikke har noe valg når det kommer til valg av bil.

Dessuten styrte Hitler Tyskland for 80 år siden. Så å kjøpe en tysk bil i dag er i praksis å støtte Hitler.

Og sist men ikke minst, Tesla-eiere er også offer utsatt for en enorm diskriminiering i samfunnet. 

God oppsummering

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
1 minute ago, Hanhijnn said:

Ja du/dere har visst egentlig rett. Jeg har nå takket være denne tråden innsett at det er vi som kjører Tesla som har ansvaret for den politiske situasjonen som USA så uforskyldt har havnet i. Vi burde sett tegnene allerede når Trump-tilhengerne storme Capitol.

Kan dere o´kloke og moralbevisste forklare oss dumme umoralske Tesla-eiere hva vi skal gjøre for å rette opp i denne elendigheten? Hjelper det at vi setter fyr på elendigheten (Tesla'en)?

Venter spent på svaret.

<sick>

Om du tar av deg offer-brillene i noen minutter så ser du fort at det er svært få som mener de som allerede eier en Tesla kjøpt før Musk kom ut av skapet er problematiske. De er at mange av dere fortsatt støtter Musks svært tvilsomme handlinger som er problemet.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Ankor skrev (40 minutter siden):

Bare tull. I begynnelsen var det noen få sære duster som av en eller annen grunn ikke likte elbiler el. som hatet Tesla. Jeg var selv stor fan av Musk, og han var kjempepopulær blandt omtrent alle på venstresiden. Det bildet har falmet, og etter nyttår er det en liten klikk av die hard fans med hodet dypt nede i sanden og ikke som klarer å ta til seg ny informasjon som fortsatt forsvarer å kjøpe produktene hans.

Sant, og Musk var en stor helt på den tiden. Visjonær type som skapte utrolig mye mediaoppstyr på en positiv måte. Dokumentar med Leo, gjentatte intervjuer vedrørende hans prosjekter, 60 minutes x2 (som blir nesten 120 minutes)

På den tiden hadde man elbilhatere. De hatet elbil og den eneste de kunne navnet på var Tesla, du vet - leftist bilen deluxe. Idag elsker denne gruppen Tesla, for nå har Elon tatt reisen ut i det politiske landskapet de elsker. Document.no gjengen.

Jeg tror Tesla har mistet de visjonære kudnene sine som ønsket å kjøpe bil pga miljø, der er nok Elon bidragsytendende. Tesla selger bra idag fordi de er godt priset og leverer utrolig mye for pengene. 

Boikott gjerne, det er en praksis jeg også bruker. Men demonstrasjoner foran salgssteder, hærverk og forfølgelse er helt idiotisk. Om målet er å skade Tesla tror jeg det virker imot sin hensikt.

• Liker 2
Reg2000 skrev (11 minutter siden):

Mitt inntrykk fra tråden er vel at det er 200 svar der folk kommer med desperate unnskyldninger for hvorfor de ikke har ryggrad nok til å ta et standpunkt mot en fyr som Musk. 

Et klart og tydelig eksempel på det takk! Jeg f.eks. har skrevet flere ganger at jeg ikke støtter hverken Trump eller Musk sine handlinger eller meninger.

1 hour ago, Hanhijnn said:

Et klart og tydelig eksempel på det takk! Jeg f.eks. har skrevet flere ganger at jeg ikke støtter hverken Trump eller Musk sine handlinger eller meninger.

Det slår meg at det er to betydninger av 'å støtte' som brukes i denne tråden.

Den ene som er den som du tydeligvis her forfekter som tolker 'å støtte' til å bety 'mener det samme som'.

Den andre, som etter mitt syn er mer relevant, er betydningen 'å støtte' som i å 'bidra med resurser til'

De som betaler for varer eller tjenester til selskaper hvor Elon Musk er eier, støtter helt åpenbart hans virke i en høyst konkret og direkte form. De bidrar med resurser i form av penger som hjelper de å holde aksjekursen oppe som i sin tur tillater Musk å skaffe mer penger til å drive sin virksomhet.

Jeg mener hva du tror eller tenker er fryktelig lite viktig. Det er hva du gjør eller sier som betyr noe.

Endret av sverreb
  • Liker 9
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Venter spent på svaret.

<sick>

Det ALLE bør gjøre er å ikke handle f.eks ny Tesla nå. Det er en veldig konkret oppfordring som,om den følges opp i alle markeder,vil gi Elon Musk og Donald Trump mindre økonomiske muskler til å bygge ned demokratiet i USA og andre land. Forøvrig vil jeg slå et slag for å boikotte alle amerikanske varer. 

Jeg gjør det jeg kan selv i hverdagen. Jeg vil derimot ikke oppfordre til hærverk,vold eller annen oppførsel som kan føre til fysisk skade av person eller eiendom. Men å opptre litt som moralpoliti ved aktivt å bidra til å minne disse som handler Tesla og annet amerikansk merkevare om at de faktisk også bidrar med penger til antidemokratiske krefter...det synes jeg er helt ok. Det er ikke likegyldig hva man handler. Å handle Tesla bør ikke sees på som en privatsak,men noe som påvirker oss alle.

• Liker 6
Wheeljack skrev (3 timer siden):

Ja. Har ignorert brukeren. Meningene som presenteres av denne millionæren (sitat "tjener flere millioner i året" litt baki tråden her) er så ekstreme at om det stemmer så anser jeg personen som farlig.

Men å skjenke penger til Elon Musk slik at han kan drive mer antidemokratisk arbeid er helt ok?

• Liker 6
1 hour ago, Ankor said:

Jeg skjønner jo egentlig hvordan du har det. Folk flest kjøper en bil som en bruksgjenstand, men når man har gjort et spesielt merke til en så sentral del av livet sitt at man snakker om det i et forum i minst 9 år så blir det vanskelig å se objektivt på det. Å innse at det ikke lenger er det samme vil være å gi slipp på en stor del av livet. På den andre siden ville det være det riktige å gjøre. Musk var bokstavlig talt på gråten i et intervju om fallet Teslaaksjen, så det er ingen tvil om at han kan påvirkes.

Det virker nesten som om det har gått over til å bli en slags religion. En teori jeg har er at etter Jobs bortgang så var det mange der ute på søket etter en ny teknologimessias. Og der var Muskern som bablet i veg om sine visjoner, og mange slengte seg på. Nå som det viser ser at deres nye messias er en dritt så er det total benektelse og angrep på alle som prøver å kritisere han/produktene han selger.

• Liker 6
Duriello skrev (4 timer siden):

Synes det draes någet langt når man sidestiller folk med tyskertøser, og mobbing av dem som kjører tesla.

Dog er det nesten like tragiskt med enkelte som rakker ned på dem som faktisk bruker forbrukerretten sin til å boikotte ting. "Har du fått for mye anti-Trump propaganda?" er jo en gjenganger.

Gleder meg til Trump er ute av the oval office, ting roer seg ned, og jeg ikke lengre trenger å boikotte amerikanske varer. Fuck Trump, fuck Musk. 

Edit* Jeg hater Tesla like lite som jeg hater Pepsi og McDonalds, men så lenge ting er som de er over dammen, er det full boikott fra min side. 

Dette er en av de sunnere holdningene her inne.
Folk må jo så klart få boykotte hva de måtte ønske, men det er ikke greit å rakke ned på andre som ikke velger å gjøre det samme - og det er vel netopp det som er trådens tema, om det er greit å "shame" andre som ikke boykotter Musk relaterte varer og tjenester som Tesla biler, Tesla ladestasjoner m.m.

• Liker 3
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...