Gå til innhold

Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?

Anbefalte innlegg

ozone skrev (14 minutter siden):

Denne personen driver bare trolling for å se hvor langt han kan dra det.

Og jeg er veldig glad for at dette Tesla skam mølet ble skilt ut fra Tesla kafe tråden!
Jeg er litt overrasket over hva noen mener, og ikke så lite sjokka over ordvalget til enkelte her.

Jeg kan dementere at det er trolling fra min side. USA står på randen av diktatur der pengene til Elon Musk bidrar til dette skiftet. Da må man dessverre kalle en spade for en spade..At mange ikke helt forstår dette er deres problem. Vi som ser det plikter å si klart å tydelig fra mener nå jeg.

Endret av obygda
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mag ne skrev (21 minutter siden):

"Er Tesla-hat reelt?"

200 svar på to dager kan tyde på at er noe der.

Endret det for deg:)

ikke minst hat/diskrimingering av eiere. Men dette har jo vart siden 2013ish og er stort sett de samme folka som enda holder på

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, ozone said:

Denne personen driver bare trolling for å se hvor langt han kan dra det.

Ja. Har ignorert brukeren. Meningene som presenteres av denne millionæren (sitat "tjener flere millioner i året" litt baki tråden her) er så ekstreme at om det stemmer så anser jeg personen som farlig.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Salvesen. said:

ikke minst hat/diskrimingering av eiere. Men dette har jo vart siden 2013ish og er stort sett de samme folka som enda holder på

Eksempel på påstått diskriminering Telsa eiere har blitt ustatt for siden 2013?

En ny vri å faktisk dra offerkortet for å fortsatt ville støtte en så shady type som Musk økonomisk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Synes det draes någet langt når man sidestiller folk med tyskertøser, og mobbing av dem som kjører tesla.

Dog er det nesten like tragiskt med enkelte som rakker ned på dem som faktisk bruker forbrukerretten sin til å boikotte ting. "Har du fått for mye anti-Trump propaganda?" er jo en gjenganger.

Gleder meg til Trump er ute av the oval office, ting roer seg ned, og jeg ikke lengre trenger å boikotte amerikanske varer. Fuck Trump, fuck Musk. 

Edit* Jeg hater Tesla like lite som jeg hater Pepsi og McDonalds, men så lenge ting er som de er over dammen, er det full boikott fra min side. 

Endret av Duriello
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Salvesen. said:

Bare tull. I begynnelsen var det noen få sære duster som av en eller annen grunn ikke likte elbiler el. som hatet Tesla. Jeg var selv stor fan av Musk, og han var kjempepopulær blandt omtrent alle på venstresiden. Det bildet har falmet, og etter nyttår er det en liten klikk av die hard fans med hodet dypt nede i sanden og ikke som klarer å ta til seg ny informasjon som fortsatt forsvarer å kjøpe produktene hans.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Ankor skrev (9 minutter siden):

Bare tull. I begynnelsen var det noen få sære duster som av en eller annen grunn ikke likte elbiler el. som hatet Tesla. Jeg var selv stor fan av Musk, og han var kjempepopulær blandt omtrent alle på venstresiden. Det bildet har falmet, og etter nyttår er det en liten klikk av die hard fans med hodet dypt nede i sanden og ikke som klarer å ta til seg ny informasjon som fortsatt forsvarer å kjøpe produktene hans.

Lol hele tråden beviser mitt poeng, det er ingen ‘skam’ fra eiere å spore kun en masse hat mot Tesla og musk samt eiere. Trenger ingen videre forklaring da det er 200+ kommentar bevis. 

men det er helt normalt for oss eiere, som sagt pågått i varierende grad siden 2013 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Salvesen. said:

Lol hele tråden beviser mitt poeng, det er ingen ‘skam’ fra eiere å spore kun en masse hat mot Tesla og musk samt eiere. Trenger ingen videre forklaring da det er 200+ kommentar bevis. 

men det er helt normalt for oss eiere, som sagt pågått i varierende grad siden 2013 

Om du tar av deg offer-brillene i noen minutter så ser du at her er svært få som "hater" de som allerede har en Telsa kjøpt før Musk kom ut av skapet. De som fortsatt velger å støtte Musk økonomisk og moralsk til torss for overveldende bevis på hvilken tvilsom type han er er en annen sak.

• Liker 5
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Duriello said:

Synes det draes någet langt når man sidestiller folk med tyskertøser, og mobbing av dem som kjører tesla.

Mobbing er jo mildt i forhold til å kalle dem landsforrædere i fullt alvor... Det går mer i retning av reint hat. Da mener jeg at ekstremismen begynner farlig å nærme seg det nivået man mener motparten er på.

Endret av Wheeljack
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (Akkurat nå):

Mobbing er jo mildt i forhold til å kalle dem landsforrædere i fullt alvor... Det går mer i retning av reint hat. Da mener jeg at ekstremismen begynner farlig å nærme seg det nivået man mener motparten er.

Sant nok, kunne brukt annet ord en det. 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (22 minutter siden):

Eksempel på påstått diskriminering Telsa eiere har blitt ustatt for siden 2013?

Etter å ha diskutert biler i flere år enn Tesla har eksistert har jeg fått et inntrykk av at disse eierne er ekstremt hårsåre når det kommer til kritikk av produsent eller kjøretøyet de kjører. Dette er en gjeng som blir personlig støtt og faktisk krenket fordi en poengterer en feil som ikke burde skje i dagens bransje. Selv ikke hos nye merker som henter kunnskap fra folk med flere år i bransjen allerede. Disse folkene tyr lett til personangrep, latterliggjøring av motdebattanter og alle tafatte måtene som finnes for å få fokuset vekk fra problemet og over på den brukeren som skriver dette.

For ordens skyld; Jeg har kritisert ting om andre merker også, og da atpåtil på forum bak betalingsmur er hvor man gjerne finner entusiaster og ildsjeler for merkene det er snakk om og aldri blitt utsatt for personangrep i den grad jeg har opplevd her på forumet blant eiere av Tesla.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Ankor skrev (1 time siden):

Gavene hans til Trump i forbindelse med valget blir offentliggjort og han ga mer enn $290 mill til kampanjen hans i 2024.

Er det noen som har benektet det? Eller er det det samme som å bruke pengene sine på å "rive ned demokratiet og vesten" ?

Som sagt så støtter jeg hverken Trump eller politikken hans, men det er det faktisk lov for personer i USA å gjøre. Er lite vi kan gjøre med det her i Norge. Men kanskje det hjelper å ikke kjøpe Tesla-biler, hvor enn søkt det kan høres ut. Helt greit for meg om dere lar være med det. Jeg skal ikke moralisere over det. Det må få være deres eget private valg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Hanhijnn said:

Er det noen som har benektet det? Eller er det det samme som å bruke pengene sine på å "rive ned demokratiet og vesten" ?

Ja? Om du setter deg litt inn i hva det er Trump driver med så er det faktisk akkurat den som virker å være prosjektet.

9 minutes ago, Hanhijnn said:

Som sagt så støtter jeg hverken Trump eller politikken hans, men det er det faktisk lov for personer i USA å gjøre. Er lite vi kan gjøre med det her i Norge. Men kanskje det hjelper å ikke kjøpe Tesla-biler, hvor enn søkt det kan høres ut. Helt greit for meg om dere lar være med det. Jeg skal ikke moralisere over det. Det må få være deres eget private valg.

Du skal altså ikke moralisere over at folk velger å ikke støtte en moralsk svært tvilsom type som Musk?  Svært få her som sier folk som kjøper Tesla i dag skal straffes for det. Men det er helt legitimt å stille spørsmål ved det enn så lenge Musk har de rollene han har og gjør det han gjør.

Endret av Smule8o
  • Liker 4
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Salvesen. said:

Å skryte av at du og klikken din i Tesla-tråden klarer å fullstendig ignorere alt som har skjedd i verden de siste månedene er ikke så imponerende som du tror.

• Liker 7
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Hanhijnn said:

"Er Tesla-hat reelt?"

200 svar på to dager kan tyde på det.

Mitt inntrykk fra tråden er vel at det er 200 svar der folk kommer med desperate unnskyldninger for hvorfor de ikke har ryggrad nok til å ta et standpunkt mot en fyr som Musk. 

Endret av Reg2000
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Reg2000 said:

Mitt inntrykk fra tråden er vel at det er 200 sider der folk kommer med desperate unnskyldninger for hvorfor de ikke har ryggrad nok til å ta et standpunkt mot en fyr som Musk. 

Altså, ingen andre bilprodusenter er så teknologisk banebrytende at bilen kan lage fiselyder. Så det sier seg selv at de egentlig ikke har noe valg når det kommer til valg av bil.

Dessuten styrte Hitler Tyskland for 80 år siden. Så å kjøpe en tysk bil i dag er i praksis å støtte Hitler.

Og sist men ikke minst, Tesla-eiere er også offer utsatt for en enorm diskriminiering i samfunnet. 

Endret av Smule8o
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...